10/10
stamaska 2018 dec. 03. - 12:03:29 10/10
(12/12)
Sokan rosszul álltak a filmhez,mert az operatőri munka ,és a zene zseniális volt,és Huszti Péter is hiteles volt a filmben.A film témája meg sajnos egy valós probléma,megmondani a betegnek az igazat,vagy nem. Ez igenis egy jó film.
1/10
korareggel 2018 márc. 31. - 23:23:45 1/10
(11/12)
Unalmas, gyenge film. A halálos beteg őrlődése az ismertetőben sokkal tragikusabb, ahogy a boldognak írt második házasság sem látszik a filmben. Szegény Huszti Péter mint ha egy álproblémában vergődne. Kár volt a celluloidért, nem érdemes 1,5 órát erre fecsérelni.
Jucella63 2015 aug. 30. - 17:55:45
(10/12)
Liumiu...nézd meg Bordán Irént a Napforduló c. filmben, Oszter Sándor partnereként....!..szerintem megváltozik a véleményed a színésznõrõl...
LexH 2015 aug. 30. - 17:45:45
(9/12)
Nekem Bordán Irénnel nem volt bajom, annál inkább Lohinszky Loránd beszédhangjával és Kálmán György színházias modorosságaival. Huszti sokkal kevésbé irritáló a halálos beteg zeneszerzõ szerepében, mint Kálmán Imre komponista megformálójaként (Az élet muzsikája), mely utóbbi alakítás kész közhelygyûjtemény. A történet alapsémája: "nézzük meg, hogyan nem mondják meg na fõszereplõnek hogy beteg" dramaturgiailag lapos és unalmas - ugyanakkor sokak számára útmutatóul, illemkódexként szolgálhat az életben.
7/10
mérlegelõ 2015 aug. 30. - 16:44:01 7/10
(8/12)
Nem olyan rossz film ez, bár tény, hogy idõnként vontatottá válik, no meg jó néhány párbeszéd erõsen mesterkélt; továbbá (többen is utaltak rá lentebb) eléggé egyenletlen a színészi alakítások nívója. (Igen, egyértelmûen Bordán Irén a leggyengébb láncszem, s Kálmán György a legjobb – ez utóbbi várható volt elõzetesen is.)
A probléma – morális és pragmatikus – fölvetése viszont valóban fontos, akkor idõszerû (még ha 2015-ben ez már fiatalabb generációk számára értelmezhetetlen is) és elég jó tablóban ábrázolt. Még a fényképezését emelném ki pozitívum gyanánt.
[P.S.: amit Váncsa úr írt a tengerrõl, no meg a „nem -magyar problémáról” /!!??/az merõ marhaság.]
s4nlara 2015 aug. 30. - 13:06:36
(7/12)
Elfogulatlanul kezdtem el nézni a filmet. Érdekesnek találom a központi problémát: hogyan lehet egy ilyen helyzetet kezelni.
Nem túl emlékezetes a film, Huszti Péter játéka nekem ritkán tetszik. Kálmán György és Lohinszky Lóránd jelenetei sokkal jobban megmaradtak.
LexH 2015 aug. 27. - 11:57:50 Előzmény adamnagysweetmovie
(6/12)
Attól tartok, Váncsa Istvánnak hívják az idézett kritikust. A film egyébként a maga idejében pont akkorát bukott, mint az a bírálatából sejthetõ. A kritikusok közül pedig egyre többen kezdték utánozni Váncsa stílusát. Sõt, ma már a kommentelõk is õt vagy Uj Pétert utánozzák legszívesebben.
andrabian 2015 jan. 22. - 22:52:22 Előzmény liumiu
(5/12)
Bálint Márta viszont nemcsak gyönyörû, de jó is.
adamnagysweetmovie 2014 okt. 01. - 10:49:18 Előzmény olahmiki1959
(4/12)
Szerintem nemcsak alkesz, de elmebeteg is, és szippant. Ja és ateistagyanús.
olahmiki1959 2014 szept. 28. - 06:58:45 Előzmény adamnagysweetmovie
(3/12)
Ez egy jó régi hsz, de miután a film csak most került elõ ismét, elolvasgattam a két hozzászólást.

Engem az érdekelne, hogy az általad beidézett véleményt a Filmvilág kritikusa még az alkohol-elvonóba való beszállítása elõtt írta-e, vagy onnan kijõve, immár gyógyultan, de az alkoholos befolyásoltság nyomait itt-ott még magán viselve vetette-e papírra...
liumiu 2014 szept. 27. - 15:14:40
(2/12)
istenem, hogy ez a Bordán micsoda egy tehetségtelen színésznõ.... mindahányszor látom, újra és újra szembesülnöm kell a felismeréssel, pedig az elvárásaim vele szemben nagyjából a zéró felé tendálnak... nah, mindegy, a film amúgy nem rossz, a lesújtó kritikája után rosszabbat vártam.
adamnagysweetmovie 2012 szept. 20. - 21:25:29
(1/12)
Filmvilág (Váncsa Miklós)
"Eddig tehát minden rendben volna, most már csak filozofikus távlatokról kell gondoskodnunk. Ennek érdekében a filmet a tenger látványával indítjuk, ezzel zárjuk, s hogy a dolognak valami értelme is legyen, Tüdõgróf esetenként lírai reflexiókat ad elõ a nagy darab vízrõl, a feleségét is ehhez hasonlítja, kritikus pillanataiban pedig a partra zarándokol. Mindezek révén mûvünket átfogó szimbólumrendszerbe ágyazzuk, így az utolsó kép a végtelenben és az örökkévalóságban való feloldódást jelenti. Rémlik ugyan, hogy Magyarországnak újabban nincs tengere, de hát errõl igazán nem mi tehetünk, azt pedig igazán nem várhatjuk el szegény Tüdõgróftól, hogy Révfülöpnél lépjen át az Abszolútumba, ugyebár.
Egyébként is, mi nem lokálisan determinált dolgokkal foglalkozunk, hanem az Örök Emberivel, éppen ezért a filmben egyetlen árva snitt nem fog utalni arra, hogy az egész históriának valami köze van a mai Magyarországhoz. Nincs köze hozzá. Semmihez sincs köze."