Téma: Othello

10/10
CinkaPanna 2011 jan. 08. - 17:09:07 10/10
(15/15)
Nekem nagyon tetszett az Eszenyi Enikõ rendezte Othello!:))Jó a rendezés,jó a zene,a megvilágítás,csodálatosak a díszletek!Nagy Zsolt (Othello) valóban halk idõnként,ami távolabb ülõknek zavaró lehet.Fekete Ernõ csodálatos Jago, õ az elõadás legjobbja!Desdemonát Tornyi Ildikó játssza és szerintem sokkal jobb,mint Béres Márta volt!Varju Kálmán is nagyon tetszik mint Cassio!:))Szerintem minden középiskolásnak meg kellene nézni,így kell ma Shakespearet játszani!:))De minden korosztálynak ajánlom,aki fogékony az újszerû, a ma emberéhez is szóló Shakespeare drámákra!:))
2/10
hucsacsu 2010 ápr. 11. - 23:39:15 2/10 Előzmény sub_rosa
(14/15)
Teljesen egyetértek veled. Othello nagyon gyenge volt. Mintha csak sztoikus felolvasást tartott volna, de azt is halkan, már-már kedvem lett volna szólni, hogy ne motyogjon. Az elsõ felvonáson majdnem elaludtam. A dramaturgia is gyenge. Hol a katarzis, a felismerés a megtisztulás a dráma? (pl: Gorkíj: Nyaralók). A második felvonás jobb volt mert Nagy Zsolt valamire ráérzett.
Fekete Ernõ vitte a vállán a darabot, nem hiába "katonás". Gratula: Fekete Ernõnek és Reviczkynek!
7/10
sub_rosa 2010 febr. 06. - 23:59:16 7/10
(13/15)
A rendezés, a darab, az új fordítású szöveg szerintem nagyon rendben volt, egy egészen nagy hiányossága viszont volt a darabnak: hiányzik belõle Othello. Az Othellot játszó ember (nem színmûvész szerintem)nem képes magyarul beszélni, de pláne érezni. Egész egyszerûen nem hiteles. Nem hiszem el neki, hogy tehetséges hadvezér, hogy szerelmes férfi, hogy féltékeny férfi, hogy gyarló ember, hogy vannak érzései. Ez a szereplõ olyan, mintha egy átlag, kissé olvasás zavaros fiatalember monoton módon felolvasná a szöveget, minden érzelem és átütõ erõ nélkül. Eszenyi jót és jól rendezett, de miért nem látja, hogy nincs átütõ erõ=tehetség ebben a szereplõben. Egész végig az volt az érzésem, hogy Nagy Zsoltnál jobban senki nem várta, hogy végre vége legyen. Minden elõadás annyit ér, amennyit a leggyengébb szereplõje képes nyújtani. Othello az elõadás nagyon gyenge pontja. Jago annyira jó, hogy mélyen utálható, Börcsök Enikõ szokásosan szuper, alulteljesít talán szerepe folytán Tahi Tóth és Vallai. Desdemona jó. Eszenyi talán humánus okoknál fogva nem akarja lecserélni az alkalmatlan Othellot, mert nem hiszem, hogy nem látja, mennyire nem az Othellot elbénázó szereplõé a szerep.
8/10
ienysiv 2010 jan. 18. - 23:21:25 8/10
(12/15)
Ma megnéztem másodszor is,ezúttal az elsõ sorból és láss csodát,mintha egy másik darabot láttam volna,mint 28-án!Azt hiszem ez azért van,mert most minden rezdülést jól láttam és hallottam is,és ez azért lényeges,mert Nagy Zsolt úgy játszik, olyan bensõségesen,olyan intim közelséggel,mintha egy apró kamaraszínházban lennénk.A Víg hatalmas méretei miatt viszont ez az intimitás eltûnik a kicsit hátrébb ülõknek,ráadásul Zsolt változatlanul nagyon halkan beszél.Értem én,a szerepfelfogás miatt,de távolról akkor is nagyon zavaró,ha nincs meg a kellõ hangerõ.
Az elsõ sorból viszont én végigélveztem és zokogtam a darabot,nagyon megérintett.Egészen különös és sokrétû Othellot játszik Nagy Zsolt és csak most vettem észre,hogy milyen fantasztikusan jó színész!
Béres Márta is nagyon hiteles és megindító volt,nagyon tehetséges színésznõ!
Fekete Ernõ most is,közelrõl is (távolról is) szenzációs Jágó!
Most már a rendezést is értem (úgy látszik kétszer kellett megnéznem hozzá:) )és Eszenyi Enikõt FANTASZTIKUS RENDEZÕNEK tartom!!
Úgy vélem a fiatalok értették és szerették ezt az Othellot,nos a Víg középkorú,inkább polgári közönsége,na õk nem nagyon,legalábbis a ruhatárban a felháborodott hangokból erre következtettem.Nagyon mulatságos volt!:))
Charles Foster Kane 2010 jan. 13. - 23:00:37
(11/15)
Mellesleg, a fanyalgóknak. Ha Shakespeare ma írná meg ezt a drámát, biz' lenne "dugás" meg "kurva"...
Charles Foster Kane 2010 jan. 13. - 22:56:15
(10/15)
Nincs igazán viszonyítási alapom. Nem vagyok egy nagy színházba járó. Ciki, nem ciki, ez van. Nem nyûgözött le, de tudtam értékelni. Tetszett, ahogy a színpad sok rétegre, részre oszlott, meg tetszett a zene, a világítás, és az is, hogy mozgalmas lett az egész a díszlettõl.

De volt néhány gyenge alakítás. Pl. eleinte Nagy Zsolt nagyon gyengén muzsikált. De ahogy felszabadulhattak az energiái, olyan volt, mint egy igaz bomba. Aztán engem zavart, hogy nem tudtam hol, milyen idõben vagyunk. Nyilvánvaló történelmi körítése volt, a különbözõ kellékek miatt mégis számos korba el lehetett volna helyezni. Ez zavaró volt. Meg az is, hogy több szereplõt nem igazán tudtam hova tenni, ki is õ, mi a szerepe.

Összességében bátor feldolgozás, néha azt éreztem, a Vígbe túlságosan is bátor. Elég kínos volt a csend az elsõ felvonás alatt...
8/10
ienysiv 2010 jan. 10. - 23:36:39 8/10 Előzmény rumci
(9/15)
Elgondolkodtató amiket írsz,azt hiszem meg fogom nézni mégegyszer az elõadást.
Reviczky játékában én nem érzékeltem változást,a tõle megszokott ripacskodást hozta,sajnos!Inkább az új Molnár egyfelvonásosban Az ibolyában ,látom úgy,hogy változott.
Eszenyi többi Shakespeare rendezését nem láttam sajnos,azértis vártam az Othellot nagyon.De fõleg azért mert mind az Oklahomában,mind Az ünnepben nagyon rajongtam a rendezéséért!Ezekhez képest csalódás volt az Othello,nekem.
Béres Márta a második felvonásban vált igazi Desdemonává,a fürdetési jelenetben.Torokszorító,hátborzongató volt ahogy énekelt.
A záró jelenetet (halott Desdemona hálóban felhúzását)továbbra is nehezen emésztem,fõleg azért,mert számomra elvette a darab tragikus élét és egy pillanat alatt degradálta cirkuszi mutatvánnyá.Az hogy Othello is a hálóra veti magát (meghalni!?)már inkább mulatságos volt,mint tragikus és ezt azért nehezen bocsátom meg a rendezõnek!
10/10
rumci 2010 jan. 06. - 22:43:36 10/10
(8/15)
Külön említésre méltó, hogy Reviczky, akit az utóbbi években hagytak egy kicsit elkanászodni a ripacskodás irányában, nagyon jó, fegyelmezetten megformált figurát hozott.
És folytatom még a dicshimnuszt: írott dráma és színielõadás között jellemzõ különbség, hogy míg az elsõ egyszerre tud többrétegû lenni, az utóbbi többnyire egy réteget, egy olvasatot valósít meg (ezért nem is szoktam neheztelni amúgy). Ezen elõadás különlegessége volt, hogy egyszerre szólt többszólamban, mint egy barokk fúga. A zártsága, a fegyelmezettsége a végletekig tudatos megformáltsága is csak ehhez a mûfajhoz fogható.
10/10
rumci 2010 jan. 06. - 22:38:43 10/10
(7/15)
Hihetetlenül erõs, feszes elõadás volt. Ritka tökéletes kompozíció, tényleg minden részlet abszolút a helyén volt. Már többedik Eszenyi-Shakespeare-t látok, és látszik, hogy az alapkoncepció gyakorta hasonló, de látszik, hogy érik a rendezés. Ezt nehéz lesz felülmúlni, most úgy gondolom, tökéletes volt.
Hogy azért a Cseh-tengerhez méltó makulát is említsek, Desdemona nekem mintha egy kicsit gyengébb lett volna, de rajta kívül mindenki tökéleteset alakított szerintem.
8/10
ienysiv 2010 jan. 06. - 19:20:15 8/10
(6/15)
A nyelvezettel nincs semmi baj,életszerû,persze.Azt viszont nehéz megérteni,hogy miért is kellett szegény halott Desdemonát felhúzni egy hálóban!Öncélúnak tûnik,nekem.Szegény fõszereplõ Nagy Zsolt pedig túl alacsony és a hangja is gyenge a Víg hatalmas színpadához és nézõteréhez.Kár,mert amúgy ügyes!Kétségtelenül a legjobb a Jágót alakító Fekete Ernõ,na neki aztán nincs gondja a nagy színpaddal!Börcsök Enikõ is nagyon jó,ebben a szerepében is.
Az én legnagyobb kedvencem Varju Kálmán viszont feszeng ebben a szerepben ,ami nem csoda,mert Cassio bizony nem egy fõszerep,akármennyire is annak próbálják beállítani.Az igazság az,hogy a három fõszerepre külsõs szereplõket hoztak,és nem csodálkoznék,ha a társulat ezt kissé zokon venné.
10/10
torzsg 2009 dec. 29. - 12:26:47 10/10
(5/15)
Sajnálom, hogy ezt a nagyszerû rendezést ennyi értetlenség fogadja. Az elõadás szünetében is sok sznob és szûklátókörû nézõ elment. Aki nyitott volt- élvezte. Nekem nagyon tetszett, egy hagyományos, veretes Shakespeare ma már unalmas lenne, ennek az elõadásnak volt tempója, a mához szolt, bár örök igazságokat közvetített.
thölgyess 2009 nov. 19. - 17:05:28
(4/15)
Szegény Othello, aki Gyulaházán bizony jobb volt,mert ez egy jószándékú, szánalmas semmiség. Eszenyi Nagyon Színész, Vezetõnek is jó, mozgat eget-földet... - rendezni viszont nem tud. Összehord minden "modern"-nek tûnõ kacatot, de se füle, se farka. Fõleg a vendég Othellónak: aki kiváló színész a saját közegében, de ebben a hodályban, földig érõ Sztálin-kabátban, totál eltûnik. Sajnáltam a drága Zsolt-ot, nem kellett volna elvállalnia. - De miért is jön Szabadkáról egy színtelen, szagtalan: gáz -színésznõ?!? Jobb, mint a helyi /régi/ fiatalok, de van ám köztük egy csillag: Bata Éva! Egyetlen nyerõ dobás: Fekete Ernõ Jágó-ja, - amíg egyedül van a színen: zseniális, Õ aztán deklamálni is tud, szól nála Shakespeare, mint az ágyú... - párban a címszereplõvel már nem megy neki sem. Izgalmas az új forditás: lehet O.-t komikusnak, mainak játszani, csak nem itt, nem így... A rúdzsonglõrök pedig inkább a Fõvárosi N.C.-ba valók.
1/10
vagyizs 2009 nov. 15. - 19:47:19 1/10 Előzmény rues
(3/15)
Szerintem nagyon közönséges és unalmas!
5/10
rues 2009 nov. 05. - 10:00:41 5/10
(2/15)
Modern felfogás, mai szleng nyelv, ujszerü rendezés, furcsa diszletek és megkapónak nem nevezném a "jelmezeket".Ezekért lehet dicsérni az elõadást, de Shakespeare Othellója ennél sokkal sokkal több és talán más!!
Napicram 2009 okt. 15. - 09:17:50
(1/15)
Nekem nagyon tetszett!! A nyelvezetén valószínûleg sokan meg fognak ütközni... de hát úgy kell nekik. :P
Modern feldolgozás, és igen, nagyon látszik rajta és jót is tett neki Eszenyi munkája...
Én fõleg nõknek ajánlanám a darabot... aki látta, érti. ((:
Meg esetleg okulni vágyó pasiknak is... :D