Téma: Sorstalanság

7/10
e.x.i.m.ó 2009 márc. 17. - 18:48:00 7/10 Előzmény Lovag Úr
(53/133)
jah sztem se..
nem rossz film de a könyv sokkal jobb (sztem)
1/10
Lovag Úr 2009 márc. 05. - 18:47:18 1/10
(52/133)
De nagyon csúnya szó.
1/10
martien 2009 febr. 27. - 00:53:01 1/10
(51/133)
Szerintem ez nem valami jó film.
tarjana17 2009 febr. 10. - 19:14:03
(50/133)
Az igaz amit vlamejik hozzászólásban láttam ,hogy a
film buzditás az olvasásra ,én mindenkinek ajánlom.
tarjana17 2009 febr. 09. - 17:22:25
(49/133)
A regény különösen megrázott .Az más hogy a film nem a legjobb ,bár szerintem megérte a munka végül is egy Nobel dijas regényrõl van szó.A fõszereplõ srác sokra viszi ha kitartóan gyakorol,hallottam operatõr szeretne lenni.
Sicur 2009 febr. 01. - 15:14:33
(48/133)
nagyon jó film. nem vígjáték és nem is horror. hanem csakis a valóság.
1/10
Lovag Úr 2009 jan. 03. - 15:09:25 1/10 Előzmény DrVikike
(47/133)
Ne utánozz!
10/10
DrVikike 2008 dec. 31. - 15:59:47 10/10
(46/133)
A VILÁG LEGJOBB FILMJE NAGYON TETSZETT
perun(lhawkl) 2008 dec. 11. - 17:24:22
(45/133)
egyetértek
vontatott és unalmas
monnci 2008 nov. 02. - 20:57:38
(44/133)
Én még nem láttam a filmet, ezt az idõszakot most tanuljuk töribõl,... hát lehet h majd egyszer megnézem..:)
DrHenrichKiefer 2008 nov. 02. - 20:22:55
(43/133)
Nekem nem tetszett a film.
critixx 2008 nov. 02. - 20:04:18
(42/133)
"Egyébként a regénybõl lehetett volna jó filmet is összehozni, ha nem az lett volna a koncepció, hogy legyen minél (ál)patetikusabb és hosszadalmasan hömpölygõs."

A fentebbi idézet tõlem tudtommal azt jelenti, hogy ebbõl a regénybõl össze lehetett volna hozni egy teljesen más stílusú, JÓ filmet is, ha a készítõk nem mindenáron egy ilyen ál-hollywoodi valamit akartak volna csinálni. :-)
critixx 2008 nov. 01. - 11:14:35
(41/133)
Mert Tarr jó filmeket csinál és nem efféle hollywoodot utánzó giccseket. Egyébként a regénybõl lehetett volna jó filmet is összehozni, ha nem az lett volna a koncepció, hogy legyen minél (ál)patetikusabb és hosszadalmasan hömpölygõs.
1/10
Lovag Úr 2008 okt. 27. - 20:17:31 1/10
(40/133)
A LEGROSSZABB MAGYAR FILM.DÖGUNALOM.
efes 2008 jún. 22. - 11:29:04
(39/133)
Mert Kertész nem Krasznahorkai. :) Elsõsorban a korábbi, realista Tarr-ra gondoltam, nem a mai, naturalista transzcendensbe hajlóra.
efes 2008 jún. 22. - 11:26:57
(38/133)
Azért csak jobb az, mint a morrikónés nyáltenger.
efes 2008 jún. 22. - 10:28:39 Előzmény Humpy
(37/133)
Igen, ez a film nagy dilemmája. Ha mûvészet, akkor csakis szabad és független lehet, de mivel egy mûvésznek sincs annyi pénz a számláján, hogy finanszírozhatna akár egyetlen tisztességes kivitelû film legyártását, kényszerûen külsõ támogatás kell. A független (tehát ez esetben a lehetõ legmûvészibb) filmezésben is ott vannak a producerek (magyar példák: Muhi, Durst, és még páran), de ezeket nem keverném össze a hagyományos producerekkel. Az elõbbik kvázi az alkotók egyenrangú mûvésztársai, elõttük elsõdleges célként a film, mint mû áll, minden más másodlagos. Az utóbbiak pedig (egy más szempontból szerintem helyesen)a filmet egy iparág termékeként, üzleti vállalkozásnak fogják fel. És vannak a reprezentatív, megrendelésre készült kurzusfilmek, nálunk, mindenhol, az USA-ban is. De megvalósításuk (finanszírozásuk, céljuk, okuk) felõl nézve az utóbbi kettõ ugyanaz a film. De legalábbis sokkal közelebb állnak egymáshoz, mint az elsõ, mûvészi igényû filmhez.

Visszatérve a Sorstalansághoz, Koltai megértette a regényt, de romantikus, érzelmes alkatából fakadóan nem tudta megvalósítani éppen azt, amiért az Nobel-díjat kapott. A száraz, szinte már rideg tárgyilagosságra gondolok. Én, ha rajtam múlt volna, Tarr Bélára, bíztam volna (bár õ nyilván nem vállalta volna), vagy mondjuk Sopsits Árpádra. Azt hiszem, õk lényegesen erõsebb filmet tudtak volna ebbõl a rendhagyó formájú és szemléletû regénybõl forgatni. Már, ha egyáltalán muszáj lenne/volna/volt.
efes 2008 jún. 22. - 10:11:58 Előzmény Humpy
(36/133)
...egy felelõsen és függetlenül gondolkodó... :) Koltai mondjuk felelõsen gondolkodik, de függetlenül semmiképpen.
Humpy 2008 jún. 21. - 20:01:16
(35/133)
Ez világos, ezzel mindenki egyetérthet. (Csak zárójelben, korábban egy másik topikban így reagáltál erre: "Senki, se fórumozó, se államelnök, se anyuci, senki az égadta világon nem írhatja elõ egy felelõsen és függetlenül gondolkodó filmesnek mi legyen a filmjének témája. Nem mondjuk meg a mûvésznek mi legyen mûvészetének tárgya, és azt hogy alkossa meg, mert az így már nem lesz mûvészet, csupán rendelésre készült drága, de értéktelen vacak.")
A mostani hozzászólásod azért árnyaltabb képet ad a valóságról. Megrendelésre is lehet mûvészi értékeket létrehozni, azonban én ismerek olyan rendezõt, aki egész pályája során képes volt függetlenségét megõrizni, s ezt a filmjei bizonyítják. Fontos, hogy a nézõ keressen és találjon magának ilyen mûvészt, mert e nélkül nincs igazi megtisztulás és katarzis.
A filmkészítés drága mulatság, így van, ezért is fontos, hogy egy szuverén rendezõ, színész tudjon 'nem'-et is mondani, ha az elvei veszélybe kerülnek.
efes 2008 jún. 21. - 11:56:00 Előzmény Humpy
(34/133)
Sõt, a produceri filmgyártásban szinte kizárólag csak megrendelésre készülnek filmek. Olyan csak a legritkább esetben, és csak elõzõleg jól kijárt utakon (komoly "csizma" került már a producer asztalára) lehetséges, hogy a zsenikém beállít zseniális filmtervével, és azt meg is valósíthatja. Az ok egyszerû: a filmkészítés drága mulatság, és aki a pénzt adja hozzá, annak általában elvárásai is vannak, hová kerül a pénze.