10/10
offtopic
trev szept. 13. 06:55:25 10/10 Előzmény Ahoj poplacsek
(6/6)
Én pedig köszönöm, hogy megkérdezted. Segített felismerni, hogy az én "belelátásom" csak a felszínt kapargatja, és milyen nehéz olykor különbséget tenni a "belelátás" és az "elsiklás" (mit nem veszek észre) között. Nem is mindig van értelme. Néha a banán csak egy banán. Máskor pedig a falra ragasztva valaki(ke)t olyan felismerésre inspirál, hogy megér neki 120 ezer dollárt. Ha nem ez a művészet lényege, akkor nem tudom, micsoda. (És a banános sztorhoz akkor még jól illik a figura, aki letépte, és megette. Művészet ez? Önmagában nem. A kontextusban viszont nagyon is, mivel vaskos fricskát pöccint azok képébe, akik ezen a képtelen kérdésen gondolkodnak, megpróbálva "helyes" kereteket szabni a művészetnek.)
6/10
Ahoj poplacsek szept. 11. 21:04:33 6/10 Előzmény trev
(5/6)
Köszönöm, hogy megírtad, hozzám képest mindenképp túlgondoltad :)

(vagy én alul, ezen nem fogunk összeveszni)

A már említett nemzetközi kritikák mellé kaptam tőled még egy narratívát, amit tisztelettel megköszönök.

Én filmértő embernek tartom magam, de ezúttal nem tudtam ilyen mélyre hatolni, én nem láttam meg ezeket a dimenziókat. Viszont meg kell hagyni, ettől függetlenül hihetetlenül szuggesztív és jól nézhető alkotás.
10/10
trev szept. 11. 17:26:28 10/10 Előzmény Ahoj poplacsek
(4/6)

Példul ott, hogy - mint írtam is - Vincent nincs egyedül. Mások is osztoznak sorsában, és senki nem érti, miért kell így lennie. Elég egy szemkontaktus, és valakik valamiért máris fenyegetést látnak benne, és iszonyatos indulattal reagálnak, kivetkőzve emberi mivoltukból. És ez az irracionális erőszak normává válik, mert senki sem avatkozik közbe. Ennek következtében Vincent félni kezd, és a körülmények nem is engedik, hogy normális kapcsolatokat hozzon létre emberekkel. Gyanakvóvá, majd paranoiássá válik, és nem is ok nélkül. A jelenség pedig társadalmi szintű, ahol az emberek egymástól való elhidegülését és erőszakba torkolló társadalmi feszültségeket jelent. Az autópályás jelenet például, ahol mindenki gyilkol mindenkit, egyenesen rémisztő. A jelenség pl. a migránsprobléma hátterén aktuálisabb, mint valaha. A film egyfajta választ sugall arra is, hogy pl. az okostelefonok elterjedése mögött is állhat ez a feszültség, ahogy sokak számára ez jelenti a biztonságos kapcsolatteremtés egyetlen útját.


6/10
Ahoj poplacsek szept. 10. 23:26:13 6/10 Előzmény trev
(3/6)
Hát érdekelne, hogy hol láttad meg ebben a társadalomkritikát. Tudom, hogy bármibe bele lehet látni bármit, ha nagyon akarja az ember, na de mégis. Figyelmesen elolvastam pár (nemzetközi) kritikát, hátha lemaradtam valamiről. Nos ahány kritikus, annyiféle, egymással köszönő viszonyban se lévő dolgot látott bele. Szerintem ez a film inkább olyan, mint Maurizio Cattelan falra ragasztott banánja, amit különben 120k USD-ért vett meg valaki.
10/10
trev júl. 26. 16:31:14 10/10
(2/6)
Társadalomkritikaként erősebb, mint thrillerként, és ennek persze csak úgy van értelme, hogy Vincent nincs egyedül. Az egész helyzet zavarbaejtően plasztikus (szinte kézzelfoghatóan szemléletes, de a kiváltó okok homályban maradnak), a vége pedig ennek megfelelően tanácstalan és szomorú. Nagyon jó film.
4/10
pihes júl. 25. 14:17:42 4/10
(1/6)
Sok értelme nem volt hacsak, nem az a kis erőszak, és az elmagányosodás ténye NÉGY/TÍZ