A Hajós András ötlete alapján életre hívott egyedi formátum egy-egy vadonatúj zeneszám születését kíséri figyelemmel hétről hétre. Az epizódokban mindig más-más zeneszerző, szövegíró, producer és énekes közreműködésével állnak össze az újabb és újabb szerzemények. A négy zenei tehetség egymástól függetlenül dolgozik a dalokon, úgy hogy egymás kilétéről csak a végső felvételkor szembesülnek, a folyamat végén pedig elkészül a Dal. A Dalfutár nem más, mint maga Hajós András, aki amellett, hogy összefogja a produkciót, elkalauzol a zenekészítés kulisszái mögé, és egy közel egyórás szórakoztató műsor keretében bebizonyítja: egy dal nemcsak onnantól lehet érdekes, hogy egy tehetségkutatóban színpadra viszi egy előadó. Volt olyan alkotó akihez régi barátság fűzte Andrást, de akadt olyan is, akinek zenéjéért eddig csak a távolból rajongott. A közreműködők között olyan nevek is feltűnnek majd mint Palya Bea, Fluor Tomi, vagy éppen Pixa. A műsor házigazdája: Hajós András
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Tudott újat hozni a 3. rész. Azt hittem, ráteszik a futószalagra, s aztán szépen csordogál majd a dalgyártás. Ebben a részben nagy rizikó volt, hogy közös munkára fognak 3 domináns nõt, azonnal ott a cicaharc lehetõsége./Tarján Zsófi, aki a zenét alkotta, szerényen elfogadta a 3 "nagy pályatárs" tekintélyét. Megnyugvással láttam, hogy egy értelmes/jogász végzettségû/ elõadónak, Völgyesi Gabinak milyen fontos a szöveg, a mondanivaló. Eszembe jutnak az ilyen-olyan "sztárcsinálók", ahol sokszor megfogalmazódott már bennem, hogy az elõadót nem zavarja, hogy a fonetikusan leírt angol szövegbõl egy kukkot sem ért? Aztán lehet-e popzenének igényes a szövege, mint egy költeménynek? Nagyon nehéz értelmezni, megérteni a sodró tempó mellett a költõi képeket, igényes, mély mondanivalót. A tehetséges producer hozzáállásában látszott, hogy Amerikában profi iskolában végzett, s ha csak rajta múlott volna, lett volna a dalból egy mutatós, amerikás tucatnóta. Az elkészült opuszt igazából még nem tudtam megérteni. Kár, hogy Gabi hagyta magát rábeszélni a "kezdj mélyen, alig hallhatóan, hörögve, hogy majd kiteljesedjen az egész" járt útra. Lehet, hogy ezt így illik a slágergyárban, ez a trendi, de lehetett volna belõle másképp egy egyedi költemény.
Jó ez a játék, be lehet pillantani az alkotók mûhelymunkájába.
Eszembe jut, amikor irodalom órán verset tákoltunk: mindenki írt egy sort, amelynek csak az utolsó szavát hagyta láthatónak, majd a következõ írt hozzá egy rímelõ sort. Talán a ritmikát adtuk még meg hozzá. Némelyik egész frappáns alkotás lett:)Hasonló ez a mûsor is, jó ötlet.
A 2. rész még jobb volt, mint az elsõ! Nagyobb bepillantást engedett a mûhelymunkába. Egymást nem is ismerõ szakemberek félszavakból is értik egymást, s minimális korrekcióval alkotnak egy slágervárományos dalt.
Azért nem ezt a sorrendet feltételeztem: én úgy gondoltam, hogy elsõ a szöveg, s azt "zenésítik" meg, de itt hamarabb elkészült a dallam, s arra kellett szöveget álmodni.
Ez még nehezebb szerintem. érdekes volt, hogy az egyikük nõnek képzelte a szövegírót, annyira kiadja az érzelmeit, erre pasi nem képes:)) Még kiderül, hogy az ózdi fenegyerek nem is olyan kemény, érzelemszegény ember a valóságban?
Nekem azért a zene és szöveg harmóniája hibádzott egy kicsit, talán itt érzõdött leginkább, hogy "fércelték" a kettõt, ill. nem a szöveg vezette a zenét, hanem fordítva történt.Négy nagyszerû szakember bábáskodott most egy dal születésekor. És még kezdem megkedvelni Hajóst, tud õ mást is, mint ripacskodni.
Az elsõ adást néztem vissza, és tetszett, amit láttam. Nem lesz egy nagy nézettséget bezsebelõ mûsor, hisz a szereplõk például nem fekszenek be egerek közé, nem esznek tehénszemet késsel, villával...Azt sem hiszem, hogy a zenerajongók közönségének minden tagja kedvelni fogja, hisz aki csak a külsõségeket nézi, a meredek öltözéket, a risza táncos hölgyeket, s arra sem figyel fel, hogy a produkcióban külön létezik ritmus-dallam-szöveg-hangszerelés, az ráun erre a mûhelymunkára. Akik viszont érdeklõdnek az iránt, hogy születik meg egy kompozíció, azok érdeklõdve fogják nézni a többi adást is.
Én nem szíveltem korábban Hajóst, most sem nagyon, kicsit neveletlen, zabolátlan, tapintatlan. De ez az a terület, ahol kedvvel, kreatívan és otthonosan mozog. Számomra nagy felfedezés volt a producer Marcell srác, aki az elektromos kütyükbe helyezi a zenét.Megnézem majd a 2. adást is.
Jó késõn van, de hát az igényes mûsorok így járnak - bár egyesek még ilyenkor is mást néznének, pedig szemétbõl bármikor válogathatnak.
Zseniális ötlet (ha Hajósé, ha nem), kiemelkedõen igényes megvalósítás, minden perce különleges csemegét ígér. Elsõ két rész lenyûgözött, nem is tudom, utóbbi évtizedben láttam-e ennyire különleges honi produkciót! Köszi András (és többiek - a már ismertek új oldalán kívül egy rakás friss tehetséget is megismerhetünk), ez nagyon ott van!
Ismerve kis országunk elképesztõ fogyasztási "igényét", meg lennék lepve, ha még 1-2 év múlva is menne, ennek ellenére sok sikert és sok-sok évadot kívánok Nektek (és nekem)! :)
Nagyon tetszett az ötlet és a megvalósítás is. Hajóst eddig is kedveltem, most még inkább fogom; végre olyan mûsorban lubickolhat, amiben láthatóan jól érzi magát, s nem utolsósorban ért is hozzá.
Igazán lélekemelõ a mûsor. Játékos, kreatív, együttmûködõ és pazar a végeredmény. A mûsor túlmutat önmag`an: ez a jövõ filozófiája. Pozitív, alkotó emberek, túlcsorduló életörömmel. Mindenkinek így kéne.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások