Szélesvásznú történelem / A Pál utcai fiúk

Értékelés:

28 szavazatból
Szerinted?

Egy különleges magazinműsorban dolgozzák fel a szerkesztők az egyes alkotások hátterét, kulisszatitkait és eddig sosem látott-hallott részletek is kiderülnek. Műsorvezető: Bayer Zsolt.

Egyéb epizódok:

Játszási időpontok

Hozzászólások

Szerinted?
tamáska001 febr. 25. 11:09:46 Előzmény Havas Benny
Sáványú az a kétlábú lény, aki nem érti a humort!
filoszemitabélus 2023 júl. 06. - 21:49:00 Előzmény Sz. Péter
és az ukránok hány ukránt öltek meg. és hány kárpátaljai magyart fognak megölni, ha vége a háborúnak.
offtopic
Sz. Péter 2023 jún. 18. - 17:13:57 Előzmény filoszemitabélus
Amikor ezt hangoztatja valaki, hogy:

"az elmúlt években az ukránok hány oroszt öltek meg Ukrajnában?",
tegye már fel azt a kérdést is, hogy: az ottani oroszok hány ukránt öltek ugyanott.

Mert ez így csak kettős mérce.
7/10
Lámai Dala 2023 jún. 18. - 12:19:09 7/10
Ettől az okostojás CsatáriBencétől feláll a szőr a hátamon.
Nem vok szakértő, de szegénynek tuti van vmi komplexusa.
Neki kell mindenhol a legokosabbnak lenni, lássa meg ország világ.
A kevesebb néha több.
Ettől a Dudás Viktor nevezetű filmexperttől se voltam elájulva.
Az az igazság, hogy még nem is hallottam róla.
A műsorvezető nő volt a legjobb az egészben és a vendég színésznő.
10/10
DUNAWÖLD 2023 máj. 02. - 04:23:29 10/10
A mai műsorvezető nem Bayer, és nagyon dilettàns, amikor a Liszt Ferencről szóló filmet taglalja.
10/10
DUNAWÖLD 2023 márc. 11. - 14:44:17 10/10 Előzmény filoszemitabélus
Valóban. Futtatott Kis nagyervin kifejezetten káros az egészségemre. De a drogospiás, csaló Stólbuci hogyan játszhatott rendőrfőnököt? Nevetsêges, ahogy ott kemênykedett a csapatànak azzal a ficsúr tempójával.
Tomtom99 2023 márc. 11. - 10:18:56 Előzmény Havas Benny
Sajnállak a T. P. iránt érzett begyepesedet anti humorod miatt! Talán nem fértél bé a csapatába?
Havas Benny 2022 júl. 02. - 17:17:03 Előzmény DUNAWÖLD
A Zimmer Feri miért lenne csúcsvígjáték? Ez is egy zagyvaság, mint Tímár Péter filmjei általában. Az Indul a bakterház című film zseniális alkotás, s egyáltalán nem járatta le a vidéket. Ha te így véled, akkor valószínűleg nem értetted meg a sztorit vagy nem jártál még vidéken. Az iróniának abszolút helye van, de nem keverhető a hülyeséggel, ami Tímár Péter műveire nagyon is jellemző.
10/10
DUNAWÖLD 2022 jún. 06. - 19:15:13 10/10
Gyula vitéz
Mit csinàlt felsêged...?
Tanulmàny a nőkről
Csapdlecsacsi
Zimmer Feri ( a Balaton, echte ☝️magyar 😁)
Stb.
Van mêg...
Hirtelen ez ugrik be.
A csúcs- vígjàtékaink.

A bakterház kiszorult. Egyre inkàbb azt érzem, mint éretlen gyerekkoromban. Elrontották a vidék szándékos lejáratásával. Attól lehet még igaz...
De nem illik ennyire.

A nagy színêsz emberileg is nagy. Jellem.
Nem kell mentegetni a selejt ripacsokat.
filoszemitabélus 2022 jún. 06. - 15:20:53
Éva! Rémlett, hogy valami nem stimmel. Köszi.
napraforgó 2022 jún. 06. - 08:09:40 Előzmény filoszemitabélus
Almási Éva és nem Almássy Zsuzsa a korcsolyázónő. Már bocsánat.
--------------------
És igen, nagyon sok régi nagy szinész modoros volt, rögtön föl lehetett ismerni a beszédjükről.
Bástit, Bessenyeit, Darvast, stb....

Számomra az egyik legjobb paródia "A Hófehérke és a hét elgyötört törpe", ahol Bárdi György alakitotta a - mostohán kivül - a királyfit is. "KIhrályfi vagyok, Kihrályfi Jenő, mondta Bárdi Básti stilusában, hát én halálra röhögtem magam.

Persze, ehhez elég idősnek kell lenni, hogy az ember ismerje a hires szinészek manirjait is. A mai fiataloknak ez már nem mond semmi sem.
filoszemitabélus 2022 jún. 06. - 07:48:08 Előzmény DUNAWÖLD
Nagyjából igazad van, de nem fekete-fehér az igazság a témát illetően. Stohl emberi gyengeségei ellenére jó színész és kifelejtetted az elrettentő példák közül nagyervint a bongyorkáival, apró malacszemeivel és orbitális egójával. Létezik viszont pl. Hajduk Károly, aki az "Akik maradtak" tévéjátékban felejthetetlen alakítást nyújtott. Olyat, hogy egy pillanatig nem jutott eszembe, hogy Hajduk Károly színészt látom és nem Aldót a nőgyógyászt.
És akkor ott van még az a sajnálatos jelenség, hogy a legtöbb nagy színész öregkorára igen modorossá vált (pl. Darvas Iván, Almási zsuzsa, Psota Irén stb.)
10/10
DUNAWÖLD 2022 jún. 04. - 18:00:05 10/10 Előzmény filoszemitabélus
A Gyula Vitêz felülmúlhatatlan... 😁😂🤣🤣🤣✌️
És nincs utànpótlàs, nincs màsik Koncz Gàbor,
Bárdy György, Bessenyei, csak beszédhibàs, hadar- dadri Pindroch, Csányi, drogospiàs Stólbucik, rosszarcú szabógyőzők.
Ma a "Tanulmàny a nőkről" egy màsik pazar alkotás.
Miért nem élnek örökké ☹️🙏🙏🙏
10/10
DUNAWÖLD 2022 jún. 04. - 17:48:59 10/10 Előzmény filoszemitabélus
Aki a 150 éves török pusztítàst a Habsburg- uralomhoz hasonlítja, azzal nem érdemes történelemről (sem) beszélni.
Lehet félni sok mindentől, ha valaki ràér:
a globàlis felmelegedéstől,
a maffiàtól stb.
Mindenki vàlasszon ízlês szerint.
Érdekes, hogy a kàrpàtaljaiak nem az orosz bombàtól, hanem azukràn belügyesektől félnek, pl. este màr nem mernek autóba ülni sem.
Ezek a rettegő széplelkek meg most kezdtek el félni...
Annyira álságos...
Az emberisêgért aggódnak, a közvetlen környezetükért, a hazàjukért meg valahogy nem.
filoszemitabélus 2022 ápr. 18. - 07:52:53 Előzmény Rojita
Nem szándékozom hosszan válaszolni, csak néhány gondolat:
-mindenkinek csak egy élete van
-Oroszország nem az oszmán birodalom, de nem is a SZU
- ne nézd az oroszokat, DE AZ UKRÁNOKAT SEM európai szemmel
-ha félsz (ahogy én is) miért akarod kockáztatni, hogy belekeveredjünk 2 (vagy inkább egy) másik nép konfliktusába?
-arról nem hallottál még, hogy az elműlt években az ukránok, hány oroszt öltek meg Ukrajnában?
-Magyarország (nagyon helyesen) megteszi, amit lehet, azzal, hogy korlátlanul befogadja az ukrán menekülteket, nemzetiségre való tekintet nélkül
- Görgeyre visszatérve, szerinted egy anya mit választott volna inkább, hogy hősi halált haljon a fia, vagy Habsburg elnyomás alatt, de éljen. Nem beszélve arról, hogy a Kiegyezés után köszöntött be Magyarország aranykora
- biztosan hallottad már a finnlandizálás kifejezést, A finnek hősiesen harcoltak a Szu ellen, igen nagy veszteségeket okozva a Vörös hadseregnek, de aztán nemzethalál helyett inkább átadták Karéliát (az utolsó emberig evakuálva a lakosságot és utána ott éltek a Nagy Medve árnyékában (nem húzogatva a bajszát) és felépítették a Világ egyik legfejlettebb országát.
Rojita 2022 ápr. 17. - 23:10:14 Előzmény filoszemitabélus
Béla bácsi! Elolvastad, hogy mit írtál le?
" jobban jártak volna, ha elfogadják a FENNHATÓSÁGOT", mint most felvállalták a háborút, az ellenállást.
Ugye érzed, h ezzel ítéletet mondtál sok ezer hős felett, akik az elmúlt 2-3 ezer évben életüket adták szerte a világon a hazájuk védelmében.
( "Itt fekszünk vándor, vidd hírét a spártaiaknak, megcselekedtük, amit megkövetelt a Haza.")
Mert a "fennhatóság" teljes kiszolgáltatottságot jelent egy népnek. Igen, nem ölnek meg mindenkit, csak pár ezer embert. Bosszúból, megfélemlítésből, csak aki vmiben ellenszegül, meg aki gyanús, aki útban van, aki vmi miatt nem szimpatikus.... Nincs saját kormány, nincs hazai katonaság, nincsenek hazai érdekek, csak, amit az uralkodó engedélyez. Át lehet telepíteni 100 ezer embert Szibériába, a behódolt terület gyerekeit lehet idegenekkel felneveltetni. Így is lehet élni. 150 évig így éltünk a törökök alatt, 300 évig a Habsburgok alatt.
Nem, most nincs szó a más vallás népre erőltetéséről, de minden fajta fizikai erőszakról van hír. Sajnos, látjuk a háborús tudósításokat, (hacsak abban az álomban nem ringatjuk magunkat, h ilyen úgy sincs, a hírek hamisak, az áldozatok öngyilkosak lettek, vagy a védők ölték meg a honfitársaikat. ) A másik magyar álmunk, h "nem a mi ügyünk", intézzék el maguk között az ő földjükön.
Az erőszakos ember először csak a családjával szemben erőszakos, aztán már a szomszédjával is, aztán már mindenkivel, akivel találkozik. Pláne, ha vmilyen anyagi érdek is társul az agresszív természet mellé.
Mint látod, nőci vagyok és félek. Ha egy háború így indul el és a közelünkben, akkor arra nincs biztosíték, h határainknál megállnak. Mert ha a támadó azt látja, h mindent megtehet, ő a legerősebb, ő diktálhat, akkor mindent meg is fog tenni és újabb és újabb óhajai lesznek. (Az I. és II. Vh-ba is úgy sodródtunk bele, h nem akartuk, nem a mi ügyünk volt. )
Félek, ahogy milliók félnek. Félek az élelmiszerhiánytól, a milyen jó, h majdnem mindenütt gázkazánokra tértünk át- következményétől, a pincében élés jövőképétől, egyáltalán, a holnaptól. Ha idegen országba beengednek idegen katonákat, akkor az a katonaság a veszett állatcsordánál is rosszabb lesz. Biztos nem ölnek meg mindenki, hátha éppen mindet nem? Csak ha engem, vagy családomat ölik, akkor félő, h az emberek elfordulnak, mert nem az ő ügyük.
A fegyvergyárosokat zsigerből utálom. (Miért nem az állam kezében vannak a fegyvergyárak?) De , leginkább olyan korban szeretnék élni, ahol már nincsenek fegyvergyárak.
Az amcsik pedig nem lehetnek büszkék a történelmükre.
Görgey Artúr? Lehet, h zseniális hadvezér volt, de a fegyverletétel előtt kikérte a tábornokai és az egész magyar katonaság véleményét? Biztos, h minden magyar tiszt és honvéd a megadást akarta? Tudták az emberek, hogy a főtiszti kart felakasztják, a honvédeket hosszú évekre osztrák börtönbe zárják és végül osztrák hadseregbe is besorozzák őket? Biztos, h a magyar honvédok ezt akarták és nem inkább fegyverrel a kézben meghalni?
A szomszédos nép még védekezik. A lakosságát felszólította, h meneküljenek, - de mégis sokan otthon maradnak és fegyvert fognak, még a nők is. (Be akartam tenni ide egy képet, ahol egy szemüveges, idősebb nőt is egy katona tanít célozni.) Olvastam, h a szétlőtt orosz tankokat gépkocsikat ukránok újból összeszerelik, mert nincs elég fegyverük. Meddig tudják így tartani magukat? Azt sejtem, h aztán mi lesz velük. Mi lesz aztán a mi világunkkal?
Zászlót, kokárdát, természetesen csak a magyart használom.
filoszemitabélus 2022 ápr. 17. - 19:16:48 Előzmény Rojita
Értem a finom iróniát. Nem tudom, hallottál e már Gorgey Arturról? Zseniális hadvezér volt. Győzelmet gyózelemre halmozott. Mégis volt benne annyi józan belátás, hogy, amikor az oroszok beléptek a háborúba, letette a fegyvert, hogy megkímélje a fiatal életeket az értelmetlen haláltól. Remélem nem tartod ezért gyávának? És igen rossz hasonlat a török hódítás az orosz invázióra. Nem hiszem, hogy az ukránokat kényszerítenék a muzulmán vallás felvételére és a nőket, gyerekeket elvinnék rabszolgának az oroszok. A kisoroszok (hívhatjuk oket ukránoknak is) jobban jártak volna egy testvérnép fennhatóságával, mint a szétlőtt országgal és a sok halottal. Ezért elsősorban természetesen Putyin a felelős, de vastagon sárosak azok is, akik fegyvereket szállítanak az ukránoknak és elnyújtják a háborút. Persze tudom, szegény árva fegyvergyárosoknak is meg kell valahogy élni, de aki ezt nem látja, az nyugodtan kérhet a társadalombiztosítástól segélyt, mint értelmi fogyatékos. Te csak tűzd ki büszkén az ukrán zászlócskát a gallérodra, gondolkodás helyett. De kitűzhetnéd a koreait, a vietnami, az irakit, az afgánt és nem sorolom tovább, mert a jenki hősök számtalan helyre elvitték már a "demokráciát". Vannak sokan, akik csak két színt, a feketét és a fehéret ismerik. Boldogok a lelki szegények, mert igen egyszerű számukra a Világ.
Rojita 2022 ápr. 17. - 16:13:02 Előzmény filoszemitabélus
Béla bácsi! Te még Dobó Istvánnak is levelet írnál, hogy azonnal adja meg magát, mert úgyse tudja legyőzni a hatalmas török sereget! Ha meg ellenáll, veszélyezteti a várba bemenekült emberek életét és szétlöveti a műemlékjellegű várat is. Ráadásul, ez a Dobó még képes volt levélben segítséget kérni (embereket, fegyvereket) a királytól, császártól, pápától. Persze, ha jól emlékszem, mindenki "stratégiai nyugalommal" figyelte a török sereg Magyarországon való átgázolását, mert ez csak a magyarok és a törökök ügye volt.
De igazad van. Az emberek nem, vagy alig változtak évszázadok alatt. Nagyon sok potentát ma is úgy gondolkodik, mint amikor Dobó kért segítséget az akkori hatalmasságoktól. Hegedűs hadnagynak pedig a rokonsága túlélte a törökdúlást.
filoszemitabélus 2022 ápr. 17. - 14:55:09
A legtöbb film az idő előrehaladtával megkopik, veszít aktualitásából. A Gyula vitézen ma 2022ben is halála röhögöm magam. "Igaz, hogy a hathuszassal jöttem, de kikupálódtam." Zseniálisan megformált örök archetípusok a szereplők. A rendező kíméletlenül vitriolos véleményt fogalmaz meg, nem pusztán a pártállami kultúrpolitikáról, hanem az értelmi fogyatékos tévénézőről is. Ilyen szempontból egyenrangú mű az "Adáshibával". Igaza van annak, aki szerint ma is aktuális a film. Persze nem azért, mert a Zorbán diktátor, hanem a tévénézők lesznek egyre hülyébbek. (igazából az egész emberiség egyre hülyébb, szállítják a fegyvereket az ukránoknak, így jól elhúzódik a háború még több a halott ésa szétlőtt épület) Ma már nyugodtan visszasírhatjuk a Tenkes kapitányát, mert a bugyuta, 100x leadott jenki giccsparádéknál még az is klasszissal jobb volt.
10/10
DUNAWÖLD 2022 ápr. 17. - 12:46:58 10/10 Előzmény ligetiz51
Mert hülyék voltak a cenzorok.
Nem voltak benne békaemberek, ezért nem fogtak gyanút.
Összes hozzászólás