1956-ban született Koppenhágában. Hatalmas újító tehetsége, a hagyományos filmesztétikától való elszakadása radikalizálta a dán mozit. Tizenhárom éves kora óta készít filmeket. Első nagyjátékfilmje, a német expresszionizmus, az amerikai film-noir és Tarkovszkij hatását egyaránt magán viselő posztmodern A bűn mélysége (1994) technikai nagydíjat nyert a Cannes-i fesztiválon. A film nemzetközi sikert aratott, főként miliőteremtésének köszönhetően. Díszleteit és látványvilágát ünnepelték, von Triert pedig csodagyereknek kiáltották ki, az igazi áttörést, főként a dán közönség körében azonban a Birodalom első része hozta meg a rendező számára.
A Birodalom eredetileg a dán televízió megrendelésére négy órás sorozatnak készült, de miután a tévé 1994 novemberében hisztérikus sikerrel leadta, közkívánatra moziforgalomba került. Azóta a kontinens legtöbb országában bemutatták, többen az európai Twin Peaksként ünnepelték. A Cannes-i rendezői díjas Hullámtörés (1996) után von Trier elkészítette a Birodalom folytatását, majd Dogma 95 néven elhíresült kiáltványának szellemében leforgatta az Idiótákat (1998). Táncos a sötétben című filmje Cannes-ban Arany Pálmát kapott.
Hozzászólások