1. rész - Szólók
Constantin GEORGESCU (Románia): IN-LINE
IJODEE Dance Company (Nigéria): KÉPZELET-BEN
Shang-Jen YUAN (Tajvan): TÖRÉS
Batarita Társulat (Magyarország): ÉVSZAKOK
2. rész
SIDance Quartet: INTEN(S/T)ION
Az Érintéspont Művészeti Alapítvány szervezésében megvalósuló program előzménye egy hathónapos Dél-koreai előadó-művészeti ösztöndíj program. Dél-Korea Kulturális, Sport és Turisztikai Minisztériuma négy koreográfust választott ki a világ négy tájáról azzal a céllal, hogy közösen hozzanak létre egy új táncszínházi darabot Szöulban. A meghívott alkotók: Constantin Georgescu Romániából, Adedayo M. Liadi Nigériából, Shang-Jen Yuan Tajvanról és Batarita Magyarországról. Ennek eredményeként született meg a négy művész közös produkciója Inten(s/t)ion címmel, melyet Dél-Korea legnagyobb táncfesztiválján, a Seoul International Dance Festival-on mutattak be nagy sikerrel. A 2012-es premier után először Budapestre utazik a közönséget is aktivizáló, interaktív darab.
Meghívott előadások
1. rész - Szólók
Constantin GEORGESCU (Románia): In-line
Életünk során, már nagyon korán választásokkal kell szembenéznünk, vonalakat, utakat kell kereszteznünk, határokat kell átlépnünk. Folytonosan alakulnunk kell, át kell változnunk valamivé, el kell érnünk valamit. A pontok, ahol keresztezzük az utakat, adhatják meg az irányt, az utat, amin járunk szültésünktől halálunkig.
IJODEE Dance Company (Nigéria): KÉPZELET-BEN
A KÉPZELET-BEN c. darab a személyes szabadságunkról "beszél" a test nyelvén mely egyben az inspiráció mély forrása is. Az egyszerű térben egy képzeletbeli test a mozdulatok visszatükröződése, mely felszabadítja a képességet, hogy elcsendesítsük a komplexitás hangját.
A következtetés: "Így kell lennie."
A válasz lehet: "igen vagy nem".
Ahogy a test beszélni képes: az a "szépség".
Erőt kell adni a gyengének, hogy magad lehess... Légy önmagad!
Shang-Jen YUAN (Tajvan): "TÖRÉS"
Batarita Társulat: ÉVSZAKOK (részlet)
Külföldön az egyik legtöbbet játszott magyar kortárs tánc előadás. EMBER, s annak rezdülései az idő végtelen, változó és megújuló körforgásában. Az előadásban a nemes és az alantas, a spirituális és a profán, az ősi és a kortárs mind jelen vannak. Batarita testével úgy játszik, hogy az hol nemtelenné, hol férfivé, hol nővé, s emberi fizikuma ellenére gyakran még állattá is válik. Figurája az emberben élő ösztönlény mélyről jövő feltárulkozása. A darabot eddig Japánban, Dél-Koreában, Ecuadorban, Mexikóban, Németországban és Magyarországon láthatta a közönség.
2. rész - Koprodukció
Inten(s/t)ion
A darab alapját két egyidőben történő találkozás adja. Az első találkozás a 4 koreográfus között történt, akik Afrikából, Ázsiából és Kelet-Európából érkezve, nyitottak voltak arra, hogy egymástól tanuljanak és hogy megosszák egymással a teljesen más értékeken alapuló tapasztalataikat, kultúrájukat és gondolataikat. A második találkozás az elsővel egy időben a négy koreográfus találkozása a Dél-koreai kultúrával.
Az előadás interaktív kifejezéseinek intenzitása megmutatja a különleges élményekből táplálkozó alkotók művészi potenciálját, mely segít előhozni a "találkozások" alatt felgyülemlett tapasztalásokat.
A 4 koreográfus egy dinamikus közös utazásra vállalkozott, hogy a koreai tartózkodásuk lenyomatát megosszák és kibővítsék a közönséggel való találkozás lenyomatával. Szándékuk, hogy művészi céljuk párbeszédre és együttműködésre találjon a közönséggel, különleges rezonanciát, reakciót kiváltva.
A négy koreográfus-táncos négy különböző stílust képvisel, így az együttműködés workshopokkal indult, majd kísérletezéssel, kutatómunkával folytatódott a közös hang megtalálásához.
A(z) Átrium előadása
Hozzászólások