Soha nem látott sikerek Közép-Európa egyetlen kőcirkuszában!

Európa közepén áll egy kőcirkusz, amelyhez fogható nincs több a kontinensen. A legtöbb napon nyitva tartó, a legtöbb nézőt megszólító, a legizgalmasabb művészi változások előtt álló cirkusz, ez a Fővárosi Nagycirkusz.

A március közepe óta futó Atlantisz gyermekei című vízi cirkuszi gigashow-t minden elképzelést felülmúlva hetek óta telt ház előt játssza a színház, a műsor végéig, augusztus 28-ig pedig már nem lehet rá jegyet vásárolni. Sikere vitathatatlan, hiszen egy olyan produkció került a porondra, amilyet nem lehet látni máshol a világon; amit Penelope Cruz kétszer is megnézett családjával, és ami öt hónap alatt 200.000 nézőt vonzott be a Fővárosi Nagycirkuszba!

Mi a siker titka?

Az előadás lenyűgöző látványvilágán túl a siker a közel egy éve megkezdett cirkuszmegújítási folyamatnak is köszönhető. A Fővárosi Nagycirkusz vezetése célul tűzte ki, hogy a múlt  tisztelete és az elődök érdemeinek megőrzése mellett komoly elemzéssel, véleménycserével, társadalmi párbeszéddel; a szakma és a közönség együttes erejével megújítja, újraértelmezi, korunkhoz frissíti ezt a csodát, amelyet cirkuszművészetnek nevezünk. Három éven belül Magyarországon felépül a Közép-európai Cirkuszművészeti Központ, amely megfelelő infrastrukturális háttere lehet a most megújuló cirkuszművészetnek, és méltón őrzi majd a cirkuszművészeti hagyományokat.


A megújuló cirkuszművészet jegyében születik meg a Fővárosi Nagycirkusz következő műsora is, amely egy nagyszabású artista-zenés-táncos összművészeti produkcióként mutatja be, hogy a társművészetek miként tudnak – egymást erősítve – egy új, rendhagyó előadásban megmutatkozni. A népmesei motívumokra épülő, klasszikus magyar elbeszélő költemény, a Lúdas Matyi összművészeti feldolgozását 2016. október 1-jétől láthatja a közönség a Fővárosi Nagycirkusz porondján.