Az egyik emoji már nem menő!

A TikTokon csaptak össze az Y és a Z generációsok, és hamar kiderült, miért nem használják a sírva röhögős emotikont.

Az Y generáció tagjai 1980 és 1995 között születtek, míg a Z generációhoz tartozók 1995 és 2010 között. A két generáció alapvetően a technikai fejlődés mentén lett meghatározva, illetve aszerint, hogy mennyire határozta meg a hétköznapokat, mennyire szervesült a modern technológia az adott korszakban születettekkel. És persze nemcsak a technológia fejlődik napról napra, hanem az online trendek is: ami tegnap még menő volt, ma már röhejes lehet, szóval gyakorlatilag bárkiből lehet boomer.

Az alábbi TikTok videóban egy Z generációs felhasználó javasolja, hogy mit tegyél a szűk farmernadrággal: dobd ki a francba, gyújtsd fel, vagy vedd elő az ollót és ess neki.

@momohkd

Skinny jeans just aren’t for me but to each their own. ##momostyleme ##fashion ##TodayILearned ##skinnyjeans ##diy

♬ Brace Yourself - zenorachi

 

A kommentekben a nadrág kapcsán csaptak össze a nézetek: miért nem menő, pedig kényelmes, nem látszik benne hatalmasnak az illető, ha szereti, akkor biztos boomer, de egyébként meg kit érdekel, ki mit hord, mindenki hordjon azt, amit szeret.

Majd mintegy mellékesen egy komment kapcsán kiderült, hogy a Z generációsoknál már nem menő a . De mi a baj vele? – kérdezte az egyik hozzászóló. Már annyira lejárt – jött a válasz. Egy másik TikTokos videó alatt egy nő bevallotta, hogy a gyerekei kioktatták, ne használja az emojit, azóta nem is teszi, mire egy 15 éves lány megjegyezte, hogy használja csak, mert ő biztosan nem fogja.

A 21 éves Walid Mohammed jobban megvilágította ezt a fura hozzáállást:

Leszoktam róla, mióta azt látom, hogy az idősebbek használják, mint az anyám, az idősebb testvéreim, vagy csak úgy általában az öregebbek.

Na de akkor mit használnak helyette? A Z generációsok számára az egyik bevett alternatíva a . Ez a vizuális megfelelője a "kész vagyok", "meghalok a nevetéstől" reakciónak. További lehetőségek: , lol, lmao. A 17 éves Xavier Martin túl szelídnek tartja a emojit, és nem sokan használják a korosztályában. A 21 éves Stacy Thiru a sírósat használja, mert az erősebben kifejezi az érzelmeket, sokkal drámaibb, és nem is tudja, hogy a sírva röhögőset hogyan kell elővarázsolni beszélgetés közben az iPhone-ja billentyűzetével. Ezt sem használja: , mert nem szereti, sőt, még az anyja sem.

Pedig a sírva röhögős emoji a legnépszerűbb emotikon az Emojitracker adatai alapján, amely a Twitter bejegyzései és kommentjei alapján rangsorol, 2020-ban a sírós volt a második. 2017-ben pedig, az Apple mérése szerint a mára lejártnak minősített emotikont használták a legtöbben az Egyesült Államokban.

Gretchen McCulloch internetes nyelvész szerint a saját népszerűségének áldozata lett.

Ha éveken keresztül ezt használod a nevetés kifejezésére, egy idő után őszintétlenné válik... Folyamatosan alkalmazva egyszerűen elhasználódik.

Bár Az emoji-film egy másodpercig sem volt menő, ha egy esetleges, bár gyaníthatóan soha el nem készülő folytatásban felbukkanna a sírva röhögős emotikon, akkor már tudjuk, hogy rég lejárt lemez, ahogy ha egy filmben ezt használja egy szereplő, lehet akár a legvagányabb is, bizony, soha nem mossa le magáról, hogy egy nyomorult boomer.

(Forrás: CNN Business)