6 kivágott meztelen jelenet, ami megváltoztatta volna a filmet

Kosztümös klasszikusból, kultikus sci-fiből és A Gyűrűk Ura-trilógiából is vágtak ki ilyen képsorokat.

Miért vágna ki bárki is egy meztelen jelenetet a filmjéből, ha azzal garantáltan még több nézőt tud a mozikba csábítani? Nos, ennek rengeteg oka lehet, múltkori összeállításunkban már mutattunk 7 filmet, most íme még 6 alkotás, amelyben úgy volt, hogy lesz pucérkodás, de aztán mégsem lett.

 

Amadeus (1984)

Forrás: Pannonia Entertainment Ltd.

 

Magától értetődőnek tűnik, de egyáltalán nem igaz az állítás, hogy egy film rendezői vágása mindig jobb, mint az eredeti moziváltozat. Előfordulnak olyan esetek bőven, amikor a rendezői verzió semmi érdemlegeset nem ad hozzá az eredetihez, bizonyítva ezzel, hogy a plusz jeleneteket okkal vágták ki, és a film egyszerűen csak hosszabb lett tőlük. Ez utóbbira példa a Wolfgang Amadeus Mozart (Tom Hulce) zeneszerző életéről készített Milos Forman-film.

2002-ben a filmet az eredeti változatból kivágott jelenetekkel együtt újramasterelték, és újra mozikba küldték. A 20 percnyi helyreállított felvétel között volt egy korábban kihagyott mellékszál, amelyben Mozart felesége, Constanze (Elizabeth Berridge) segítséget kér Antonio Salieri (F. Murray Abraham) zeneszerzőtől, akinek van befolyása a nehéz helyzetben lévő Mozart karrierjének előmozdításához. Salieri beleegyezik, de azzal az erősen sejtetett feltétellel, hogy a nőnek le kell feküdnie vele a segítségéért cserébe. Ez egy olyan jelenethez vezet, amelyben Constanze levetkőzik Salieri előtt. A kritikusok közül többen feleslegesnek ítélték ezeket a képsorokat, hozzátéve, hogy a film tempójának se tesz jót.

 

Babylon (2022)

Forrás: UIP-Duna Film

 

Aki látta a Babylont, az nehezen hiheti el, hogy bármi is ott maradt volna a vágószoba padlóján, különösen, ami a meztelenkedéseket illeti. Miután a Whiplash és a Kaliforniai álom sikere után kiérdemelte magának, hogy nagyjából azt csináljon, amit csak akar, Damien Chazelle rendező ezt a kreatív szabadságot - és a vele járó, látszólag korlátlan költségvetést - arra használta fel, hogy egy háromórás eposzt készítsen az 1920-as évek Hollywoodjának féktelen kicsapongásairól.

Az első hírek szerint NC-17-es besorolású lett volna a Babylon – ez a legszigorúbb kategória – és nem nehéz megérteni, hogy miért. Inkább az meglepő, hogy a filmnek sikerült megkapnia az enyhébb R-besorolást. Úgy tűnik, voltak olyan jelenetek, amelyeket felvettek, de később kivágtak, hogy a korhatár-bizottság ne a legszigorúbb besorolást adja. Jean Smart, aki a filmben a fiktív filmkritikus Elinor St. Johnt alakítja, elmondta, hogy szerepelt egy jelenetben, amelyben négy meztelen férfi is látható volt, és amelyet felvettek, de nem került be a végső vágásba. Smart kifejtette, hogy a szóban forgó férfiak csak fociztak a felvétel hátterében, vagyis úgy tűnik, hogy csak a sokkolás célját szolgálták volna ezek a képsorok.


Nyolcadik utas: a halál (1979)

Ridley Scott úttörő sci-fi-horrorklasszikusának egyik legikonikusabb képe az egyszál pólóban és bugyiban látható Sigourney Weaver, akinek Ripley-ként meg kell védenie a hajót és a legénységet a filmtörténelem egyik legfélelmetesebb szörnyével szemben.

A film eredeti forgatókönyvében azonban nemcsak részleges meztelenség, hanem rengeteg szex is volt. Az egyik ilyen jelenetet részben le is forgatták Weaver próbafelvételei során. Azzal indokoltak, hogy a hajó legénysége nemcsak az egymás iránti vonzalom miatt feküdt le egymással, hanem hogy elűzzék az unalmat. Mégis, a fent említett próbafelvételen kívül egyetlen szexjelenetet vagy meztelen jelenetet sem forgattak le, így az Alien végül szinte teljesen szexmentes lett, ami nemcsak Scott következő sci-fi filmjétől (Szárnyas fejvadász), hanem sok akkori horrorfilmtől is megkülönböztette.


A Gyűrűk Ura-trilógia

Forrás: InterCom

 

A filmekben a meztelenség nem mindig pikáns. Előfordul, hogy a szereplők - leggyakrabban a férfiak – a nevettetés céljából dobják le a ruhát. És ez lett volna a helyzet a Gyűrűk Ura filmtrilógia tervezett, de végül törölt meztelen jeleneteivel is. Aki olvasta J. R. R. Tolkien eredeti regényeit, az tudja, hogy azok valóban tartalmaznak meztelenséget. Mégis, az eredeti trilógiát alkotó három film teljes, több mint 11 órás játékideje alatt még csak egy csupasz fenék se villan ki.

Dominic Monaghan és Billy Boyd (Merry és Pippin hobbitok alakítói) Stephen Colbert műsorában azonban elárulták, hogy a nézők majdnem láthatták a meztelen hobbit feneküket. Bár azt nem árulta el, hogy melyik filmben villantott volna, Boyd elmondta, hogy Phillipa Boyens társ-forgatókönyvíró egy olyan jelenetet tervezett, amelyben Merryt és Pippint leejti Szilszakáll, és miközben csúsznak a föld felé, az összes ruhájuk lekerül, így már csupaszon fognak talajt. A hobbitok gyakran voltak a filmekben a slapstickes poénok céltáblái, de ez a jelenet túlságosan is infantilis lett volna.


Marie Antoinette (2006)

Sofia Coppola első két rendezése, Az öngyilkos szüzek és a 2003-as Elveszett jelentés nagy sikert aratott, a folytatás, a Marie Antoinette azonban sokkal megosztóbbnak bizonyult, a kritikusok közül többen megkérdőjelezték, hogy mennyire volt pl. jó döntés a 18. századi királynő történetét modern zenékkel elmesélni.

Az Antoinette-et alakító Kirsten Dunstot általában dicsérték. A színésznő, aki a 2000-es évek második felében és a 2010-es években egyre több független filmet vállalt el, annyira bízott Coppolában, hogy topless jelenetet is vállalt a filmben. Később azonban meggondolta magát, és végül nem hagyta jóvá, hogy a filmben felhasználják a felvételt. Talán jobb is így, mivel a jelenet megfosztotta volna a karaktert attól az ártatlanságtól, ami még tragikusabbá tette a sorsát.

Amerika Kommandó: Világrendőrség (2004) 

Matt Stone és Trey Parker, a South Park alkotói sosem csengettek be a szomszédba egy kis durvaságért és polgárpukkasztásért, és az Amerika Kommandót összesen 9 alkalommal vágatta velük újra a híresen konzervatív és következetlen FCC, vagyis a cenzori feladatokat is betöltő korhatárbizottság. Egy valami borítékolhatóan kiverte náluk a biztosítékot, a valóban túltolt bábszex, amiben a bábok hajlékonyságát is kihasználva tényleg mindent láthatunk. Parkerék azzal védekeztek, hogy minden, amit bábhőseik csinálnak, egy korhatáros filmben is láthatók, de ezek a szereplők bábból vannak, és nincs is nemi szervük. A jelenet nagy része ment a kukába, de Amerikán kívül azért kicsit több maradt benne – de a pisi- és kakiszex már itt sem fért bele. A készítők később azzal álltak elő, hogy a bábuszexet csak azért rakták bele, hogy a cenzorok arra figyeljenek, és ne a film többi részére.

Via: Looper