Tango megint betangózik a tévéképernyőkre, mi pedig kapva kapunk az alkalmon, hogy megosszunk veletek tíz érdekességet mindenki kedvenc nyolcvanas évek végi akcióvígjátékának forgatási titkairól.
1. Amikor Brion Jamest leszerződtették, hogy eljátssza a gonosz Requin karakterét, az még csak egy aprócska, mindössze kétmondatos szerep volt. A színész azonban úgy döntött, valamilyen módon különlegessé teszi a figurát, ezért rettenetes cockney akcentussal kezdett el beszélni.
Ugyanez történt a Face-t megformáló Robert Z'Darral is, aki eredetileg csupán a nyitójelenetben bukkant volna fel, de különleges megjelenése annyira megtetszett mind a sztárnak, mind a filmet rendező Andrey Konchalovskiynak, hogy kibővítették a szerepét.
2. Nem végig Andrey Konchalovskiy volt azonban a Tango és Cash rendezője. Mivel a direktor sokkal komolyabb hangvételben képzelte volna el a filmet, mint a producerek, gyakorta különbözött össze velük: főként Jon Petersszel vált tarthatatlanná a viszonya. A dolog odáig fajult, hogy Konchalovskiyt végül lecserélték Albert Magnolira. Minderről a(z eredeti) rendező memoárjában is írt, amelyben azt is elmesélte, hogy Stallone viszont végig a józanság hangján nyilvánult meg a forgatáson, és próbált közvetíteni.
3. És nem ez volt az egyetlen gond a forgatáson, sőt:
a Tango és Cash produkciós munkálatai kifejezetten problémásak voltak.
Az eredetileg kiszemelt sztár kiesett (erről bővebben később), a forgatás úgy kezdődött el, hogy még nem volt kész a forgatókönyv, Sylvester Stallone pedig kirúgatta az eredeti operatőrt, Barry Sonnenfeldet. A fent említett rendezőcsere után ráadásul sikerült 20 millió dollárral túllépni a költségvetést is. És ha mindez még nem lenne elég, bemutatása előtt a filmet teljesen újravágták.
4. Sylvester Stallone a filmben nem kellékszemüveget visel, hanem a sajátját. A sztár a legtöbb filmjében kontaktlencsét hord, ezért kevesen tudják, hogy szemüveges: rövidlátó (az egyik szemére sokkal jobban, mint a másikra), ezenkívül asztigmatizmussal is küzd.
5. Cash szerepére eredetileg Patrick Swayze-t szemelték ki, ő azonban visszamondta a melót, hogy eljátszhassa az Országúti diszkó főszerepét. Mielőtt Swayze lett volna a befutó,
esélyes volt a szerepre, amit végül Kurt Russell kapott meg.
6. Annak a jelenetnek a felvétele, amelyben egy SUV hátsó része kigyullad, olyan hitelesre sikerült, hogy miután befejeződött a felvétel, nem tudták eloltani a lángokat – amelyek olyan erősek voltak, hogy néhány helyen meg is perzselték Stallone haját.
7. Amikor Tango bevonul a börtönbe, jól láthatóan egy keresztet visel egy aranyláncon. Az ilyesmit köztudottan elkobozzák a bebörtönzéskor,
szóval ez egy aprócska baki volt a filmesek részéről.
8. A nagy csúcspontot jelentő kőfejtőbeli küzdelmet eredeti helyszínen, egy kaliforniai, irwindale-i kőbányában vették fel, Los Angelestől keletre. Minden beállítást minimum tizenegy kamerával rögzítettek, és néhány kaszkadőrmutatvány annyira veszélyes volt, hogy csak egyszer engedték megcsinálni a kaszkadőröknek.
9. Ha Cash figurája némileg ismerősnek tűnik, az nem a véletlen műve. A Tango és Cash scriptjén ugyanis az a Jeffrey Boam is dolgozott, aki a Halálos fegyver-filmek forgatókönyvét is jegyzi (csak mivel nem tetszett neki a végeredmény, leszedette a nevét a Tango és Cash főcíméről), és egy Martin Riggséhez hasonló karaktert írt bele ebbe a sztoriba is. További érdekesség hogy az első Halálos fegyverben először Kurt Russellnek ajánlották fel Riggs szerepét, csak nemet mondott – de a szerep a jelek szerint utolérte!
10. Sok-sok évvel a Tango és Cash után Sylvester Stallone szeretett volna nosztalgiázni egy kicsit,
és felkérte Kurt Russellt Mr. Church szerepére a The Expendables – A feláldozhatók című akciófilmben.
Russell sajnos nemet mondott, a szerep így Bruce Willisé lett.
(via IMDb)
A SZESSÖN legújabb részében kiderül, mennyire van a vérében Lady Szomjasnak a kubai ritmus és a latin lüktetés.