Lesz valami jó sci-fi a héten a tévében?

Az Alienek és a Predátorok harca mellett újranézhetjük a budapesti helyszíneken forgatott Mentőexpedíciót és a magyar CGI-mágus keze nyomát viselő Hangyát is.

Hétfő: Mentőexpedíció

Ridley Scott Magyarországon forgatott Mars-filmjét nem lehet elégszer ajánlani. Hiszen nincs is jobb szórakozás annál, mint hogy egy alapvetően izgalmas film sokadik megnézésekor leteszteljük: felismerjük a Bálnát, a Korda filmstúdió bejáratát, vagy a Művészetek Palotáját a háttérben elrobogó HÉV-vel?

 

Matt Damon futurisztikus Robinson-történetnek is beillő kamaradrámája azt mutatja be, mihez kezdene a NASA űrhajósa, ha egy baleset miatt elszakadna a társaitól, és egyedül maradna a vörös bolygón. A forgatókönyv et egy Andy Weir nevű hobbicsillagász először online publikált, majd 2013-ban nyomtatásban is megjelenő regényéből a Ház az erdő mélyén című horrorparódia rendezője, Simon Kinberg írta, de a rendezői széket végül átengedte a sci-fik nagymesterének, A nyolcadik utas és a a Szárnyas fejvadász atyjának, Ridley Scottnak.

Kedd: Hangya

A kéthetente mozikba kerül, egy kaptafára készülő szuperhősfilmek áradatában (lásd: Batman Superman ellen, Öngyilkos osztag, Ultron kora, X-Men: Apokalipszis, Doctor Strange és társai) kifejezetten üdítő színfolt volt tavaly a Hangya. Itt ugyanis végre végre nem egy kényszeresen laza, lobogó köpenyű izomkolosszus volt a főszereplő, hanem egy teljesen átlagos fickó (Paul Rudd), akinek nem a világra leselkedő, űrbéli vagy dimenziókon túli szupergonosz miatt fájt a feje, hanem hogy elvált apaként és besurranó tolvajként milyen példát mutat a kislányának.

Peyton Reed filmjében okosan keveredett össze a Vasember-trilógia humora és látványos akcióorgiája a Rocketeer retró sci-fi dizájnjával. Ráadásul a készítők nagyon ötletesen kihasználták azt, hogy a főhős és a főgonosz is össze tudnak menni, például amikor egy igen mókás, nagy leszámolásba kezdtek a gyerekszobában, egy terepasztalon robogó Thomas gőzmozdony tetején! Érdekesség, hogy egy magyar VFX-mágus, Menyhei Szabolcs is dolgozott a filmen, többek között pont a fürdőkádban összemenős jeleneten.

Szerda: Ozmózis Jones - A belügyi nyomozó

Bár a Warner 15 évvel ezelőtt bemutatott animációs filmje nem hagyományos sci-fi, mindenképpen nézze meg, aki eddig kihagyta volna, mert minden egyes képkockája tudományos és fantasztikus! Az emberi testben mászkáló, rajzfilmszerű vörösvérsejtek és fehérvérsejtek ötlete persze nem forradalmi, hiszen már 1986-ban kitalálták a nálunk is igen népszerű Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer az élet francia animátorai.

Itt inkább az volt a forradalmi ötlet, hogy az emberi test egészségéért felelős, veszélyes bacilusok és vírusok ellen harcoló fehérvérsejtek tényleg úgy viselkedjenek, mint egy zsúfolt nagyváros rendőrei. Az immunrendszer ökle, a bőrdzsekis-napszemüveges vagány Ozzy azonban ezúttal nem bír el egyedül a Bill Murray bendőjét megtámadó betegséggel, ezért erősítést kap egy gyógyszer, azaz Drix robotrendőr személyében. Azaz máris egy olyan alapfelállást kapunk, mint a Halálos fegyver és a többi legendás zsarufilmben: két, totálisan ellentétes karakter egymást zrikálva, látványos akciójelenetekben göngyölít fel egy cseppet sem egyszerű bűnögyet. Csak itt a hőseink takonyágyúval lövöldöznek az orrban, és egy bacilusokkal teli pattanás hátsó traktusában találkoznak az informátorukkal.

Csütörtök: Alien vs. Predator - A Halál a Ragadozó ellen

2004-ben minden Alien- és Predator-rajongó abban reménykedett, hogy a két kultikus moziszörny könyvekben, képregényekben és videojátékokban már ezerszer feldolgozott találkozásából valami jó fog kisülni. Sajnos nem így lett: az AVP pozitívuma mindössze annyi volt, hogy a profi szörnybábok és CGI animáció mellett a Bishopot alakító Lance Henriksen visszatért a franchise-hoz.

Ő alakította a filmben Charles Bishop Weylandet, a Weyland Iparvállalat vezérigazgatóját, aki személyesen vezet egy expedíciót az Antarktiszra,a Predátorok által épített, ősi szentély felderítésére. Az viszont csak a helyszínen esik le a tudóscsapatnak, hogy amit templomnak hittek, az valójában egy idegen technológia vezérelte áldozati kamra, egy fogságban tartott Alien-királynővel, és az a célja, hogy a Predátor-növendékek megtanulják a pengefrizbi meg a vállra szerelhető lézerágyú helyes használatát...

Péntek: A hatodik napon

Ez volt Schwarzenegger egyik utolsó nagy blockbustere a 2003-as kormányzósága előtt, és azt még a legfanatikusabb Arnold-rajongók is elismerik, hogy közel sem lett olyan jó, mint a Terminátor 2, a Menekülő ember vagy a Total Recall. Persze azért annyira nem rossz a végeredmény, hiszen veterán akciófilmes rendező, a 48 óra, az Állj, vagy lő a mamám! és A holnap markában atyja, Roger Spottiswoode vezényelte le.

Valószínűleg ő is és a Sony vezérkara is jó ötletnek gondolta, hogy kasszarobbantó sikerrecept lehet, ha összekeverik Az emlékmást és a Szárnyas fejvadászt a '90-es évek slágertémájával, a Dolly nevű klónbáránnyal, és egy helyett két Schwarzeneggert tesznek bele a filmbe. A sztori így nagyjából annyi lett, hogy vasalóállú Arnoldot a tudtán kívül klónozzák, ám egy véletlen folytán ő maga is életben marad, így betöri ugyan az imposztor orrát, de utána már együtt győzik le a hasonmásokból óriási üzletet csináló, gátlástalan iparvállalatot.