Személy

James Horner

zene, zeneszerző
Született: 1953. augusztus 14. (70 éves) (Amerikai Egyesült Államok, Los Angeles, Kalifornia)

A londoni Királyi Akadémián tanult, majd Los Angelesbe költözött, ahol további zenei tanulmányokat folytatott. Az Amerikai Filmintézet vizsgafilmjeihez kezdett zenéket komponálni, majd 25 évesen elkészítette első filmzenéjét a "The Watcher" című filmhez. Rövidesen filmek egész sorához írt zenét. A Titanic című filmért két kategóriában - legjobb filmzene és legjobb betétdal - is Oscart és Arany Glóbuszt kapott. Öt másik Oscar-jelölést is kapott: az Apolló 13, A rettenthetetlen (Braveheart), a Baseball álmok (Field of Dreams) és A bolygó neve: halál (Aliens) zenéjéért, a legjobb betétdal kategóriában pedig a "Somewhere Out There"-ért jelölték, mely az "An American Tail"-ben hangzik el. Arany Glóbusz Díjra jelölték A rettenthetetlen, a Szenvedélyek viharában (Legends of the Fall) és Az 54. hadtest (Glory) című filmek zenéjéért.

  • PORT.hu 2015. április 29.: Még 4 Avatar-film jöhet Mivel az Avatar még mindig a valaha készült legtöbb bevételt hozó film, teljesen...
  • Golden Globe-díj (1998) - Legjobb betétdal: Titanic
  • Golden Globe-díj (1998) - Legjobb filmzene: Titanic
  • Oscar-díj (1998) - Legjobb filmzene: Titanic
  • Oscar-díj (1998) - Legjobb betétdal: Titanic
  • BAFTA-díj (2010) - Legjobb filmzene jelölés: Avatar
  • BAFTA-díj (1998) - Legjobb filmzene jelölés: Titanic
  • BAFTA-díj (1996) - Legjobb filmzene jelölés: A rettenthetetlen
  • Golden Globe-díj (2010) - Legjobb filmzene jelölés: Avatar
  • Golden Globe-díj (2010) - Legjobb betétdal jelölés: Avatar
  • Golden Globe-díj (2002) - Legjobb filmzene jelölés: Egy csodálatos elme
  • Golden Globe-díj (1996) - Legjobb filmzene jelölés: A rettenthetetlen
  • Golden Globe-díj (1995) - Legjobb filmzene jelölés: Szenvedélyek viharában
  • Golden Globe-díj (1990) - Legjobb filmzene jelölés: Az 54. hadtest
  • Oscar-díj (2010) - Legjobb filmzene jelölés: Avatar
  • Oscar-díj (2004) - Legjobb filmzene jelölés: Ház a ködben
  • Oscar-díj (2002) - Legjobb filmzene jelölés: Egy csodálatos elme
  • Oscar-díj (1996) - Legjobb filmzene jelölés: A rettenthetetlen
  • Oscar-díj (1990) - Legjobb filmzene jelölés: Baseball álmok

Hozzászólások

Bigpapa 2015 jún. 28. - 20:30:09
Iszonyatos, amikor egy ilyen nagy tehetséget veszít a szakma és az emberiség :(
breeder 2015 jún. 23. - 19:32:55
Igen, állítólag repülõgép balesetben.
Mert hogy a saját (kis) magángépét vezette és lezuhant vele.

Bõvebben:
http://vs.hu/magazin/osszes/meghalt-james-horner-0623

"Horner igazi hollywoodi veterán volt, több mint 150 filmnek szerezte a zenéjét, többek között A rettenthetetlen, az Avatar, A rózsa neve, a Drágám, a kölykök összementek, a 48 óra, a Casper, a Pelikán ügyirat, a Zorro és a Star Trek 2 címû filmeknek is. Erre lehet böngészni."
szmarci8 2015 jún. 23. - 10:33:27
Meghalt: 2015. június 23.
JWfan 2011 ápr. 08. - 14:15:07
A Sorsügynökség zenéjét Thomas Newman szerezte, ettõl eltekintve James Horner tényleg jó.
Gabó28 2010 szept. 04. - 12:42:06
Hihetetlen nagy zeneszerzõ! Titanic, Rettenthetetlen...
10/10
Csirkejozsi 2010 márc. 05. - 23:16:18 10/10
Szerintem az Avatar zenéje olyan zene, ami nem elsõ hallgatásra a legütõsebb. Amikor a filmet néztem, a fõ motívumon kívül nem maradt a fejemben túl sok a zenébõl, valószínûleg a sok inger miatt, ami egyszerre ért. Aztán hazaérve letöltöttem, és meghallgattam egyben az egészet. Azóta szinte csak azt hallgatom, és szerintem igenis zseniális. Az egyedi hangszerek és a hangulatkölcsönzés. És mindegyik tökéletesen passzol a jelenethez, amiben láthatjuk. Hallgatás közben próbáltam kitalálni, hogy melyik részt hol lehet hallani a filmben, mivel már nem emlékeztem. És 99%-ban egyértelmû.
"egyszerûen monotonnak, dallamtalannak ítélem meg Horner munkásságát"
Hát ezzel a mondattal egyáltalán nem tudok egyetérteni. Horner zenéire lehet bármit mondani, de hogy dallamtalan, azt tuti nem.
Szerintem az Avatar zenéjéért egyértelmûen megérdemli az Oscart.
Charles Foster Kane 2010 márc. 05. - 19:41:58
Mondjuk azt, hogy néhány zeneszerzõt valóban úgy vesznek meg, hogy "csak tedd, amihez értesz". Viszont 99%-ban a rendezõ okoskodik bele. Azért olyan gagyi, amilyen.

Egyébként a sajátos stílussal nincs bajom, egyszerûen monotonnak, dallamtalannak ítélem meg Horner munkásságát. Nem vagyok zenei szakértõ, egészen biztos, hogy nüanszokat nem hallok ki, de az egyediséget ettõl függetlenül hiányolom a munkáiból.
Charles Foster Kane 2010 márc. 05. - 19:13:16
Amúgy ezt a fickót utólag keresztelték Hornernek, vagy ez olyan, mint a fodrász Hajas Laci? Amióta olvastam róla egyébként, hogy harsonák nélkül képtelen lenne zenét írni, azóta mindig ez jut róla az eszembe, és sajnos valóban minden zene ezt igazolja. :) Amit linkeltél, az is nonstop harsona szó.
Charles Foster Kane 2010 márc. 05. - 18:44:42
Jah, és persze John Williams. Szóval azért vannak olyanok manapság is, akik maradandót alkotnak. Nem kétséges, hogy a Jurassic Park, a Cápa és a Harry Potter muzsikája is hosszú ideig emlékezetes marad.

Bár kétségtelen, hogy a Titaniccal Horner betalált. De azóta...
offtopic
Charles Foster Kane 2010 márc. 05. - 18:39:47
Jah és ebben már az is benne volt kimondatlanul, hogy ha feltétlenül maihoz kell hasonlítani, akkor én Hans Zimmere teszem a voksom. Abszolút felülmúlja. Bármelyik filmet tekintve...
Charles Foster Kane 2010 márc. 05. - 18:35:49
Az utolsó mondatoddal egyet értek. Meg úgy általában az egésszel, de az utolsóval különösen. Hiszen vannak olyan évek, hogy több kimagasló, zseniális film készül, és ezek "kiütik egymást".
Lásd '95. Forrest Gump, Remény rabjai, Ponyvaregény. És akkor még ott volt az Ed Wood is. És van, amikor meg semmire nem lenne érdemes adni.

Egyébként én a legjobb zenét a Sherlocknak adnám. Remekül feldolgozták mai, modern, izgalmas stílusban az eredeti témát. Nagyon fülbemászó, ugyanakkor eredeti is. Ha lenne második hely, azt meg az Egek urának adnám, nem annyira eredeti, de nagyon szívhez szóló.

Az Avatarban meg harsonáznak, mint az õrült. Rossznak nem rossz, meg nagy teljesítmény, de... igazából semmi.
Charles Foster Kane 2010 márc. 05. - 18:02:44
De azért azt nem gondolod, hogy mert több hangszerrel adják elõ, Horner munkássága akár csak összevethetõ Herrmannéval? Van szerinted akár csak egy alkotása, ami egy kerek fél évszázad múltán is emlékezetes marad? Mondjuk 2060-ban valaki is szóba keríti, hogy ez az Avatar-féle harsonázás mennyire zseniális...?
offtopic
Charles Foster Kane 2010 márc. 05. - 10:41:27
Az a durva, hogy ilyen mestermûvek még csak jelölést sem kaptak:
http://www.youtube.com/watch?v=qMTrVgpDwPk&feature=related

De Horner már a második oscrárét száll versenyben. Hát nekem egy dallam nem maradt a fejemben. Hol fognak erre emlékezni az emberek 40 év múlva? És mikor felejtik majd el a Vertigo vagy a Psycho zenéjét...? Áh... mindegy, már rég nem az idõtállás a lényeg, hanem a lobbizás.

Herrmann FTW!
10/10
Csirkejozsi 2010 jan. 04. - 16:24:59 10/10
Talán most az AVATARért megkapja. Az a zene is egyszerûen zseniális, hogy hogy játszik a hangulatelemekkel. A kép és a zene együtt nem csoda, hogy olyan sikert aratott.
CTU 2009 szept. 11. - 08:24:05
én oscart adtam volna neki a szenvedélyek viharában-ért, az aliens-ért, a csodálatos elmé-ért, és a willow-ért is.!! nagyon jó zenék, teljesen megadják a film alaphangulatát.
angyalbandi89 2009 jan. 11. - 22:12:55 Előzmény Natesz
Csak ismételni tudom az elöttem hozzászólókat!
Natesz 2008 nov. 16. - 13:27:41 Előzmény pingvincorpse
Csatlakozom az elõttem szólóhoz...igazán megérdemelte volna az Oscart a Rettenthetetlenért is, csodálatos az a film, és nem kis részben a zene miatt.
pingvincorpse 2008 nov. 12. - 02:36:46
Én nem csak a Titanicért, hanem a Rettenthetetlen zenéért is kitüntettem volna egy Oscarral a palit.