Elmennek, elhagynak a lovak. Ezeket az állatokat, amelyeket az ember időszámításunk előtt kétezer évvel magához szelídített, s ábrázolásaiban elsők között örökített meg a barlangfalakon, lassanként kiszorítja a civilizáció. Illő, hogy az ember, aki hosszú időn át társává tette őket, elbúcsúzzék tőlük. Ez a film lírai vallomás. A búcsú gondolatát fogalmazza meg az emlékek megidézésével.
Huszárik Zoltán lírai filmje felidézi a ló "filogenezisét", s ezzel az antropomorfizációval követeli emberarcúbb megtartását. Az Elégia több hazai és nemzetközi fesztiválon páratlan sikert ért el.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
Joebacsy
2021 máj. 14. - 22:41:32
műlt hét vasárnap kirándultunk egy csaőatban a visegrádi hegyekben és belefutottunk egy ló telepbe, igazán széo állatokat láttunk legelészni,,,,
az egyik kiránduló társ azt mondja egyszer, finom virsli lenne belőlük......:(
persze csak szarkasztikusan.....
Ez a rövid film, Huszárik Zoltán többi alkotásával egyetemben a mozgóképes kultúra csúcsait képezi. Megkerülhetetlen hivatkozási alap. Minta. Alfa és omega.
Általában a nézõk a film látványvilágára szoktak emlékezni, és mint ilyet, az operatõrnek tulajdonítják. Pedig szinte mindegyik Huszárik-opuszt más-más operatõr fényképezett. Ezt, az Elégiát Tóth János, A Tisztelet...-et a Jankura, A Szinbádot a Sára, sorolhatnám. Mégis ilyen koherens, összefüggõ, mélyen átgondolt, és a mondanivalónak maximálisan alárendelt, egész pályafutáson átívelõ képi világot egyetlen más rendezõnél sem láthatunk. Talán Fellininél, vagy Jancsónál... De a lepompázatosabb és leggazdagabb közülük is Huszáriké.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások