Furiosa: Történet a Mad Maxből

Bakancslistához adom
Furiosa – A Mad Max Story
18 éven aluliak számára nem ajánlott amerikai sci-fi akciófilm, kalandfilm, 148 perc, 2024

Értékelés:

42 szavazatból
Szerinted?

Ki tudja, már, miért lett vége a világnak? Miért lett belőle végtelen, gonosz homoksivatag? Csak annyi biztos, hogy a világ elpusztult, és egy fiatal lányt, Furiosát (Anya Taylor-Joy) elrabolják a Zöld Helyről, a Sok Anyától, és egy motoros horda meg a vezérük, Dementus viszi magával. Végigporzanak a sivatagon, és a Várat veszik célba, ahol meg a motoros hadúr meg akar küzdeni Halhatlan Joe-val és a féléltű hadfiúkból álló seregével. Furiosa viszont életben akar maradni. És haza akar jutni. Bármi áron.

A Mad Max: A harag útja azóta is felülmúlhatatlan látványorgiával, hihetetlen fantáziával és nagyon vad járgányokkal mutatta meg, milyen lesz a világvége után. Az új film 45 évvel korábban játszódik: akit az előző részben Charlize Theron játszott, azt most egy új sztár, Anya Taylor-Joy alakítja.
Bemutató dátuma: 2024. május 23. Forgalmazó: InterCom

Stáblista:

Játszási időpontok

Hozzászólások

Szerinted?
1/10
Hellblade jún. 05. 14:47:55 1/10 Előzmény Damill
A képi világa, a beteg karakterek, dolgok, és igen végig egy száguldó daràlás A Mad Max univerzumban a Harag útja. Leginkább egy felturbózott 2, és nem esik szét annyi akciótól, a szereplők is kellően zorallok. Szerintem a legjobb rész a 2 után, maga Miller is úgy fogalmazott, hogy ilyennek gondolta a régieket is, de mostanra lett meg a technika hozzá, igen, CGI. Teljesen elfogadom hogy Neked az sem jött be.
Ez a Furijóska felesleges, mint papnak a f. :)
A 18 as karika is hatásvadász, A Harag útja sokkal darkabb, betegebb dolgokkal van tele.
De EZ mi ?! Tv filmnek is gyenge, és az a zárójelenet, édes Istenem, de rossz!
Ez után még a 3 is felértékelődött.
2/10
Damill jún. 05. 13:20:52 2/10 Előzmény Hellblade
Ez érdekes, nekem a harag útja is épp azért volt teljesen felejthető, mert se karakterépítés, se történet nem volt benne. A robbanások és díszletek szépek voltak, de ettől még nem film egy film. Mire lehet abból is emlékezni azon túl, hogy az egész egy egybefüggő üldözési jelenet, egy jelentéktelen Max-szel?
offtopic
capt.nemo jún. 03. 21:36:06 Előzmény Quad Damage
bizonyára nem értek hozzá.. és valószínű túl nagy elvárásokkal néztem meg (miután az osztálytársaim hónapokig áradoztak róla) és keservesen csalódtam.. a Bud Spencer filmek idétlen motoros bandáit idézte fel bennem.. pedig a szerény költségvetés nem mindenre mentség, mert ott van pl. Spielberg Párbaj c. filmje, amely látványvilága kvázi mad max-esebb számomra úgyszólván, anélkül hogy törekedne ilyesmire. szóval 2015-ig kellett várnom egy minőségi képi világra.. de mint minden vélemény, az enyém is szubjektív..
Quad Damage jún. 02. 22:50:45 Előzmény capt.nemo
Ha valami nem tetszik, az rendben van, nem vagyunk egyformák, ez normális, jogos. Ugyanakkor klasszikus (akció)filmeket úgy leértékelni, mintha értenél hozzá... na, hagyjuk.
1/10
Hellblade jún. 01. 12:29:58 1/10
A Harag útja, minden idők egyik legjobb, legvagányabb akciófilmje után, ez valami elképesztően gagyi. A szereplők felejthetőek, érdektelenek, senkit sem lehet komolyan venni, a legbénább Anya Taylor mellett az a brazil szappanoperás fejű Tv filmes faszi.
Tele van klisés töltelékrészekkel a film.
capt.nemo máj. 31. 22:45:24 Előzmény Quad Damage
tartsd meg a tanácsaidat magadnak :D jogomban áll nem tetszeni. az újmagyarom perfektikófenomalizmótökéJ! világos? a Miller is megmonhattya :D
Quad Damage máj. 30. 23:53:32 Előzmény capt.nemo
"Nívótlan a minősége"... most az újmagyarodat hagyjuk... de ha neked az első 3 Mad Max nem tetszett, akkor szerintem ne nézz filmeket, mert neked valók.
8/10
fferlen73 máj. 29. 16:25:25 8/10
Nem vagyok Mad Max rajongó, de az összes korábbi részt láttam. Mindegyik közül ez volt a legélvezhetőbb számomra, de ez sem hozta számomra azt a katarzist, amit vártam olvasván az első kritikákat. A látvány igen jó, nálam a színészek is betaláltak, a történet is elfogadható. Egy 8-ast simán megér.
8/10
Kovács kolléga máj. 29. 14:50:44 8/10
Nem volt rossz film, de szerintem nem érte el az előző rész színvonalát. A legfőbb gond a női főszereplővel volt, és sajnos ennek az az oka, hogy Anya Taylor-Joy messze elmarad Charlize Theron mögött. Mindez a karizmára, a fizikai képességekre éppúgy igaz, mint a színészi játékra. Anya Taylor-Joy egyszerűen nem tudta igazán szimpatikussá tenni a főhőst. Őszintén szólva szívesebben elnéztem volna a film elején látott édesanyát meg az Elsa Pataky által alakított tábornokot. Hemsworth-szel nem volt gond, szerintem inkább lendített a filmen. Mivel a mozis bukás ellenére a kritikák és a rajongói reakciók nagyon jók, ezért nem kizárt, hogy utólag, a streamingen válik majd sikerfilmmé. A Dűne 2 és a Majmok bolygója: Birodalom után ez volt a harmadik blockbuster, amit idén a moziban láttam, és egyelőre mindhárom után jó kedvvel jöttem ki a moziteremből.
8/10
po1son máj. 29. 05:55:03 8/10
Kicsit félve ültem be a sok negatív visszhang miatt, hogy csalódás lesz a film, de szerencsére egy egészen jó alkotást sikerült megint összehozni Millernek. Akik szeretik a Mad Max filmeket, azoknak kötelező beülni.
Sz. Péter máj. 28. 20:55:38 Előzmény vki69
Jól értem, hogy most te egy sivatagi körülmények között üzemeltetett olajkút/finomitó karbantartási folyamatába kötöttél bele egy mozifilm kapcsán? :)
7/10
Andriska07 máj. 28. 13:52:00 7/10
Nem igazán értettem, hogy miért lehet érdekes egy ~kopasz, félkarú női karakter előéletére külön filmet készíteni, de hát a mester így döntött. Öröültem a színész-cserének, majd a trailer-ek is elég jól meghozták a kedvem. A Fury Road-ot felülmnúlni eleve halálra ítélt próbálkozás lett volna, viszont az első egy óra tényleg elég lassú volt, aztán felpörögtek az események: rohagálás A, B és C között, majd végső leszámolás valahol D környékén, mindezt George Miller velejéig beteg univerzumában.

Mindenképp pozitívum, hogy a Fury Roadban bemutatott klánvezetők is nagyobb szerepet kaptak, ahogyan a "városaik" is, de az összkép számomra is vegyes lett. Ha fél órával rövidebb lett volna, sokkal jobban fenn tudta volna tartani az én figyelmemet is, pedig nem vagyok akcióőrült, akinek csak az számít. Ettől függetlenül szurkolok a filmnek, mert óriási munka volt benne, ez tisztán látszódott, Miller megint csúnyán leiskolázta a fiatalabb blockbuster-rendezőgenerációt még így is.
capt.nemo máj. 28. 03:09:12 Előzmény Goodfella
mármint 2015-ös..

szerintem illett volna azt a 40percet még kibírnod (hátha mégis jobb a vége), hogy hitelesebben lehúzd itt a filmet.. én már amióta jöttek a hírek, hogy készül az új film (bár kezdetben örültem) de azután egyre jobban kezdtem tartani tőle, mert elég nehéz elképzelni hogy az előzőt felül lehet múlni. és ez azután a trailereket látva beigazolódni látszott. így egyelőre nem is rohanok megnézni.. de az nagyon furcsállom, hogy a fury road topikjában mennyire lehúzták azt,.. ezt meg most itt (rajtad kívül) mindenki dicséri.. ki érti ezt? Miller meg lehet zokon vette, hogy mindenhonnan azt hallogatja 9 éve hogy "kevés a történet".. hát így most meg az akció lett kevés.. talán legközelebb jobban eltalálja az arányokat.. vagy herótja lesz az egésztől és eladja a disney-nek.. :DD
Pimpalini máj. 28. 02:51:02 Előzmény vki69
Á, felesleges ennyire részletekbe menően "szőrszálhasogatni", mert például multiverzumok, meg azok között, s azokban repkedő, tréfás külsejű egyének, no meg űrből földbe állt robotok, amelyek egyrészt a légkörbe érve elfelejtettek szénné égni, másrészt idegen mivoltuk ellenére egész véletlenül földi gépjárművek alakját képesek felölteni, mióta léteznek? :)
7/10
vki69 máj. 28. 00:04:43 7/10 Előzmény Sz. Péter
De láttam mindkettőt. Semmilyen ipari logosztikai ismerettel lehet hihetőnek tartani. Élményedet nem akarom elvenni!
pl. középkorban 20 hektár volt egy családi gazdaság eltartó limitje. itt meg sivatag van.. olajfinomitó meg nem kedveli a port.. komoly karbantartás kell... stb.. Mad 1 óta minden film mese mint apokaliptikus élet. Pár hétig mehet de utána megszünik. Ha lett volna teve akkor talán hihetőbb lenne.. :)
3/10
Goodfella máj. 27. 22:07:55 3/10
Nos, ez a hadfiú sajna nagyon lemerült, még egy vérzsák sem segítene rajta, szóval középszerű. Se.
Ne lássátok!
Nálam nagyobb rajongója a 2014-es Mad Max - A harag útjának nincs! Minőségi akcióorgia, egy MESTERMŰ, csupa nagybetűvel, legalább 200-szor láttam és ez nem túlzás, volt olyan időszak, amikor tényleges elvonási tüneteim voltak, ha nem tudtam naponta minimum egyszer megnézni.
A Furiosát már azóta vártam, mióta egyáltalán felmerült, hogy Miller csinál még egy etapot, szóval sokéves vágyakozás teljesülhetett volna be tegnap este, és ha valaki azt mondja nekem pár éve, hogy épp ez a film lesz az, amiről a vége előtt kivonulok, azt elküldöm a Valhallába bigmac-ezni a hősökkel.
Míg az elsőtől zsíroktános dühös vért kaptam, és szinte gyermeki rajongással tudtam benne elveszni, mert szünet nélkül maximális fordulaton pörgött elejétől a végéig, így ettől jogosan azt vártam, hogy egy még ütősebb, 100 km/óránál vissza 3ba kategóriás agyeldobós őrület lesz, ehelyett olyan, mint Miss Daisy sofőrje a gokartpályán, egy nyugdíjas hétvégi sofőr 80nal a belső sávban; jóval lassabb folyású, mesélősebb eredettörténet, próbálta Miller grandiózusabbra és nagyobb ívűre venni a sztorit, tényleg szép képeket látunk harsány színekben pompázva, de hagyjuk meg ezt az altatósdit Villeneuve mesternek, egy MM film ne szóljon a drámázásról. 30 perc után kezdett feltűnni, hogy rohadtul unom, egyre sűrűbben kezdtem válaszolgatni az üzeneteimre és nézni az órám,60 perc után, mikor már könyvelhető volt, hogy ez bizony jobb nem lesz, már teljesen érdektelen volt.
Ez a film rossz, és pont. Mindent elmond róla, hogy kb 12 órája láttam, de nem sok mindenre emlékszem belőle.
Kb egy órát kell várni, míg van valami normális akció, de az is - akárcsak a többi - a másolat másolatának a másolata. Konkrétan lekopizták a Fury Road legmenőbb jeleneteit és összeollózták újra, csak más sorrendben, gagyibb kivitelezéssel, rengeteg CGI-vel, a gigamenő épített hadivasakból nem maradt semmi, MÉG A ZENÉJE IS HÓTUGYANAZ, mint az előzőé, szóval ha a FR féle adrenalinlöketre és kreativitásra vágysz, akkor csalódni fogsz, mert a világon semmi újat nem tud mutatni semmiben, cserébe fejezetekre van tagolva, ami csak még jobban elveszi a dinamikáját.
Minden, amiért a Fury Roadot imádtuk, az itt hiányzik; a Furyban ami robban, azt tényleg felrobbantották, ami ég, azt tényleg felgyujtották, ami összetörik, azt tényleg széttörték, és a beleölt (kaszkadőr)munka látszott is minden képkockán, a Furiosa viszont egy zöld vászon előtt lefilmezett, széteffektelt Marvel film hatását kelti és bármennyire is színes-szagos, mégis beleszürkül a jelenlegi trendekbe: lélektelen, érdektelen gagyi, Netflix szintű cirkuszi látványosság, amiből hiányzik az a karfát markolós izgalom, ami elődjében végig ott volt. Nincs benn feszültség, nem tudsz drukkolni, izgulni, mert nincs kiért, vannak jelenetek, amikor azt sem tudod, hogy ki kivel van, vagy hogy épp ki mit miért csinál, csak eszetlen zúzás, meg lángok meg kaotikus akciózás a fizika törvényeinek teljes figyelmen kívül hagyásával.
A casting úgy szar, ahogy van. Hemsworth, mint Dementus egy Joker vs Deadpool vírussal beoltott Thor, ripacs és teljesen súlytalan, komolyanvehetetlen főgonosz, másrészt sose értettem, hogy minek egy alapból jóarcú színészt elcsúfítani (pl Farrell a Batmanben), válogassanak be randa embereket az adott szerepre, na. Anya Taylor Joy nem tudja elhitetni velem, hogy ő ill. ő lesz a bitang kemény Furiosa, tehetséges a lány, de ehhez édeskevés, a dolga nagyjából annyi, hogy végig kidülledt szemekkel bámul a végtelenbe, közben meg lövöldözik meg lóg a hadivas alján meg ilyesmi. Dobtak mellé egy utánérzéses Temus Tom Hardy-t, aki ugyanazt csinàlja, amit az előzőben Hardy, csak kevesebb karizmával és kevésbé hatásosan.
110 perc után kijöttem róla, konkrétan csinálhattak bármit a végén, teljesen esélytelen hogy az utolsó 40 perc felhúzza elfogadható szintre az összképet.
Hogy pozitívumot is írjak: nagyobb játékidőt kapnak az előzőből ismert érdekes karakterek, mint a Skullófarmer és az Emberevő, és jobban megismerhetjük Gázvárost és a Skullófarmot.
3/10
10/10
loserock máj. 27. 19:20:31 10/10 Előzmény Bartosz
Fura módon, talán nem is fura módon az amcsiknál a Polgárháború is elhasalt. Szerintem ott most annyira forró az ideológiai talaj, hogy hallani sem akarnak olyan filmekről, amik a civilizációjuk összeomlásáról szólnak. Még úgy is, hogy a Mad Max ausztrál film.
A Polgárháború is nagyon jó film lett, hasonlóan nyomasztó, emberi állatságokkal tele, túl hiteles kivitelben. Annak a végén van egy masszív akció szekvencia (amikor megostromolják a Fehér Házat). Itt a Furiosa-ban meg kb végig tart az őrület.
Pimpalini máj. 27. 18:22:20 Előzmény loserock
Valóban jó film lett, én is felirattal láttam, s egyetértek abban, hogy így (is) élvezhető volt.

Dementus karaktere azért is áll jól Hemsworth-nek, mert gyakorlatilag ezt játszotta el a Húzós éjszaka az El-Royalban című filmben is, vagyis egy pszichopata szektavezért (lényegileg itt is az, csak kicsit keményebb).

Összességében egy nagyon jó és látványos akciófilmet hoztak össze Millerék, amit érdemes moziban megnézni.
9/10
Suhi71 máj. 27. 06:15:48 9/10 Előzmény Bartosz
Egyetértek, olyan amilyen egy Mad Max filmnek lennie kell. Akinek bármelyik tetszett, ez is fog! Az amerikaiak már rég csak a Marvel szarokat pénzelik a mozopénztáraknál. Ott erre van igény.
9/10
Bartosz máj. 27. 01:07:44 9/10
Nagyon nagy film. A pár régi kötelező klasszikusokon kívül (pl. terminator, aliens stb.) a legjobb akció filmek közé tehető. A nemrég látott majmok bolygójától százszor jobb, de a john wickek, méhész, rohammentő meg a többi, főleg mostani akcióknál ezerszer jobb. Egyedi, kreatív, kicsit elvont, méltó a mad maxekhez, a harag útjától csak egy kicsit van lemaradva. A végén a szövegelés lehetett volna rövidebb, de a lezárás remekül össze van kötve a következő résszel. Kár hogy az amcsi pénztáraknál elhasalt, nem tudom mi a szart néztek ott ez helyett. 8.5/10
Összes hozzászólás