Monte Cristo grófja

Le Comte de Monte-Cristo
16 éven aluliak számára nem ajánlott francia kalandfilm, 178 perc, 2024

Értékelés:

46 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

46 szavazatból
Szerinted?
Edmond Dantès fiatal tengerészt hamisan vádolnak árulással, majd tárgyalás nélkül bebörtönöznek If várába, egy Marseille melletti zord szigeterődítménybe. Sok évnyi fogság után sikerül megszöknie, hogy Monte Cristo grófja személyében bosszút álljon azokon, akik hamisan vádolták meg.
Bemutató dátuma: 2024. szeptember 19. Forgalmazó: ADS Service Kft.

Stáblista

Hozzászólások

Szerinted?
8/10
lizso02 jan. 06. 10:02:55 8/10
Francia kosztünös kalandfilm = siker.
Ez a film hozta is az elvárásokat, végig élveztem.
5/10
Tudom 2024 dec. 30. - 21:03:18 5/10
Sajnos nem olvastam a könyvet, így nincs összehasonlítási alapom. Viszont enélkül is úgy éreztem, hogy sokkal nagyobb potenciálja lett volna a történetnek - kár, hogy a rendezés és a színészi játék mind gyengére sikerültek. Monte Cristo grófjának fájdalmait könnyen meg tudtam érteni, viszont azokat átérezni már sokkal kevésbé (még úgy is, hogy a 3 órás játékidő ezt bőven lehetővé tette volna).
7/10
rajdi 2024 dec. 29. - 01:30:26 7/10
Kicsit tényleg beleásít az ember néha, amit pótol az, hogy egy fokkal jobb mint egy hatpontos film, így legyen 7
8/10
georgebenson 2024 dec. 26. - 16:35:21 8/10
Közismert történet teljesen ismeretlen színészekkel, rendezőkkel, stábbal. Ennek ellenére igen komoly produkciót tettek le az asztalra. Persze ha valaki mindenáron bele akar kötni valamibe az is talál felületet, én is tudnék említeni 1-2 apróságot de teljesen felesleges, az összképen nem ront.
8/10
8/10
trev 2024 dec. 25. - 11:31:04 8/10
Sosem állt hozzám közel ez a történet, ahol a főszereplő Edmond Dantés mindent és mindenkit alárendel a bosszú céljának egy a szenvedéseiért kvázi kárpótlásként ölébe pottyant korlátlan anyagi lehetőségekkel a tarsolyában, de amiért nem kell megküzdenie. Azért áll tehát bosszút, mert a sors szeszélyének köszönhetően megteheti, és ebben a keretben semmivel sem áll morálisan magasabb szinten, mint jellemtelen ellenfelei, akik őt tönkretették (ők is megtehették), és akiknek visszafizet minden tartozást. Nincsenek érzelmi kérdőjelei sem az erkölcsi dilemmák hiánya mellett, amik új identitásához kötődnének. A történet ennek ellenére jól van felépítve, mert több szinten is megszólítja és leköti a nézőt, de a karakterek nem komplexek, legfeljebb komplikáltak. Dantés maga sem megy különösebb jellemfejlődésen keresztül, és minden ilyen jellegű változása külső jutalom következménye, nem pedig belső vívódások eredménye. Talán érthetőbbé válik, ha John Wickkel hasonlítom össze, akit minden téren hitelesebbnek és komplexebb karakternek érzek: az ő bosszúja önvédelem és emberi mivoltának megőrzéséért folytatott küzdelem, ahol minden lépése kényszer egy szigorú szabályokat követő, de embertelen világban. Dantést ezzel szemben csak a nem kényszerből követett bosszú hajtja, amit eszközeinek köszönhetően művészien tervez meg és hajt végre, megnyugvást viszont nem hoz számára.
6/10
Ahoj poplacsek 2024 dec. 15. - 19:23:46 6/10
kevesebb pátosz jobb lett volna
nick név 2024 dec. 13. - 04:08:38
Az igazság az, hogy a franciák ha akarnak, még tudnak filmet készíteni. Pontosabban akad közöttük olyan, aki képes erre. Egy olvasatlan bunkó vagyok, így az eredeti mű kimaradt az életemből, azonban az amit tudni vélek a Monte Cristo történetről, alapvetően benne van ebben a filmben. Nem biztos, hogy teljes mértékben, hogy minden ponton ugyanúgy, mégis megkockáztatom, hogy ez a film egy teljesen érvényes Monte Cristo-adaptáció, talán kicsit más megvilágításban. Sosem az a baj egy adaptációval, ha van vele baj, hogy nem pont olyan, mint az eredeti, hanem ha nem hű. És azt gondolom, hogy az alapgondolatisághoz, ami a szerző fejében anno megfogant és ami generációk fejében vert gyökeret sok-sok éven át, ez a darab hű. Nem vagyok a (mondjuk kicsit leegyszerűsítve így) bosszúfilmek nagy barátja, de lenyűgözött a rendezés, a megálmodott és megvalósított világ. A franciák sok dologban jobbnak gondolják magukat mint amilyenek, de letűnt korok megelevenítéséhez kapcsolódó készségük és az esztétikai érzékük tényleg pazar. A film zenéi kiválóak, a tájak, az épületek (itt az eklatáns különbség a tényleg szép európai és a ronda angol arisztokrata ízlésvilág között), a berendezés, a beállítás, mind... kimondom, varázslatosak. A történet kicsit közhelyes a már ismert volta miatt, azonban ahogy ma, 2024-ben azt a franciák ábrázolták, káprázatos. Már nem az olykor borzalmas és kegyetlen újkori világ, hanem az, hogy volt igényük arra, hogy hitelesen megmutassák azt. Nem akarták elhazudni ők is, egy kellemesebb buborékélmény oltárán és ez nagy szó. Az egyébként tény, hogy a cselekmény részeiben kibontatlan maradt, kicsit összecsapott, például hogy hogyan válik egy szétesett és megtört emberből karikacsapásra egy zseniális csaló, helyesebben mondva egy mesteri alteregó, vagy hogy hogyan épít magának a nulláról, kapcsolatok nélkül, a tömlöcévek után szimplán 30 zsák arannyal és drágakővel komoly egzisztenciát. Nyilván nem ez a lényeg, de azért többször felmerülnek a film közben ezek a kérdések. De, sok szónak is pár mondat a vége, igazán meglepett, hogy még ma is tudok pozitív értelemben csalódni egy filmen. Hogy nincsenek ócska közhelyek, kötelező, jelenkori érzékenyítő hazugságok, hogy bizony le tud kötni és be tud vonni egy mai film. Nem hibátlan, mégis kiemelkedő, és nem csak az átlaghoz képest, önmagában is hordoz figyelemreméltó értékeket. A franciák még tudnak filmet készíteni.

8/10
7/10
itsme1 2024 dec. 12. - 08:04:50 7/10
Nem jobb, mint a R. Chamberlain és Tony Curtis nevével fémjelzett 1975-ös változat, csak a látványvilágát update-elték 21. századira. Talán, ha kétórásra megvágták volna, nem aludtam volna bele a végébe.
5/10
pihes 2024 dec. 09. - 15:02:04 5/10
Bár a cselszövés nem ál messze tőle,, nem éreztam magamhoz elég közelinek a filmet, sőt ÖT/TÍZ
8/10
Maja006 2024 nov. 16. - 04:17:47 8/10

Dumas romantikus kalandregényét lehetetten egy kétórás filmben bele préselni. A történet nagy, szélsőséges érzelmek, személyiségek és kalandok összessége. Tele van váratlan fordulatokkal, kalandokkal és csavarokkal. Mesterién megalkotott bosszú-tervel. Nincs nyilvános kivégzés, nincs hóhér. Dantes olyan körülményeket teremt, úgy csalja tőrbe ellenségeit, hogy azok vesztét a természetükből fakadó gőg és elbizakodottság okozza. Fantasztikus könny, és már több évtizede újra és újra elolvasom. Ezért sose várom el, hogy bármikor is, bármelyik filmadaptáció visszaadja nekem azt a katartikus érzést, amit a könyv olvasásakor érzek. Inkább a kíváncsiság hajt, hogy egy rendező miként tudja ezt filmre vinni. A 2024-es filmadaptáció kap hideget és meleget is. Miután már eleve nem is vártam, hogy a könyvel hasonló legyen, így nem csalódtam. Inkább érdekesnek tartottam. Érdekes volt ahogy a rendező inkább a mesterién kitervelt bosszút tolja előtérben. És Dantes maszkja nekem jelképes: ott van az álarc mögött egy megtört fiatal fiú, akitől elvették a boldog éveket. A könyvel ellentétben a filmben mindig feketében jár. Olyan Ő mint egy 19-dik századbeli sötét lovag, aki lesújt azokra akik vétkeztek. A filmben nem igazán van kidolgozva az If várában elszenvedett 14 évnyi traumákkal, öngyilkossági kísérleteivel töltött évek. Gondolom ezért van az, hogy a főszereplő kedvesebb, egyenesebb, mint a regényben. Ez az első film, ahol Eugénia leszbikusságát megmutatták, ahogy a könyvben is írva van. Pierre Niney nagyszerűen alakítja a furcsa, titokzatosan különc Dantest, aki mesterein manipulál mindenkit. És ennek ellenére megmarad szerethető figurának. Végül is egy kellemes, szórakoztató film más megközelítéssel.
Összes hozzászólás