A cím három nőt takar, akik Tajvan fővárosában, Tajpejben élnek. Xiao Jie húszéves. Az ártatlan, könnyen befolyásolható lány megszökik a basáskodó szüleitől, hogy valóra váltsa az énekesnői karrierről szőtt álmait. A harmincéves Xiang Xiang légiutas-kísérőként dolgozik. A fiatal nő viharos szerelmi kapcsolatban áll egy nős férfival, a konfliktusok és a szenvedély vad keverékével éli életét. A virágárus Lily Zhao negyvenéves, elvált asszony. Egyedülálló anyaként bátran néz szembe új élethelyzetével. Vajon a három nőnek sikerül megvalósítania önmagát? Vagy kiderül, hogy a jövővel kapcsolatos reményeik csalfa ábrándok csupán?
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
Ford Mustang
2011 okt. 31. - 19:12:26
Igaz...a társcsatornáin különösen, mostanában egyre többször.
Kedves Perry!
Tudom, mit jelent a két kifejezés.:) Épp azért írtam, mert a hollywoodi filmekre inkább a happy end jellemzõ. Ezt a filmet pedig még nem láttam, így nem tudhattam, van-e a végén katarzis vagy sem.
DVD vagy videó felvevõrõl hallottál már? :) Még a reklámokat is megszûri. :))) Én sajna csak a második felére kapcsoltam be. És csak a kinai lányok miatt ragadtam le. :)
katarzis
beteljesülés;
egy érzelemtõl való megtisztulás;
Az az erkölcsi megtisztulás, ami a tragikus mû szenvedõ hõsének lelkében végbemegy.
A happyend-et meg úgy tudnám definiálni a közismert mondással : ha a vége jó akkor minden jó.
Filmes viszonylatban: boldog végkifejlet.
Itt viszont számomra három történet elmesélésérõl van szó, nagyon egyszerû eszközökkel, legalább is szerintem.
Ja igen,ezen én is fennakadtam:) Oké,hogy 20,30,40..de 20-40-ig az csak húsz év:) Bár..ha mondjuk a negyvenes éveket is beleszámítják...akkor érthetõ:) Amúgy kiakadtam,hogy éjjel 1-kor adják,mert tök érdekel a sztori...de eldöntöttem,ha törik,ha szakad,én megnézem.. Max. alszok egy rövidet addig,mert holnap meló,és koránkelés:S
Sylvia Chang , aki elõbb színésznõként majd rendezõként is bebizonyította, hogy nagyon is van helye a távol-keleti filmgyártásban. A mozi tizenegyedik rendezése már mint a 20-30-40 címû alkotása, melyben az egyik szerepet magára osztotta.
A film három, egy húsz, egy harminc és egy negyven éves nõ életébe enged bepillantást, de valójában arról a harminc évrõl mesél, mely talán a legszebb idõszaka a "gyengébbik nemnek"; a húszas évek, a kiváncsiság, a tapasztalatszerzés idõszaka, döntéshelyzetekkel teli harmincas évek, és a negyvenes évek, mikor újra felfedezi önmagát
Generációk váltják egymást, más és más értékrenddel, örömökkel,fájdalmakkal,mind ezt keleti szemszögbõl és stílussal.
Természetesen a boldogság keresése minden lánynál, nõnél, asszonynál ugyan az, legyen õ
Tokióban vagy Budapesten.
A mindennapok problémáival szembesülünk, hogyan alakul egy énekesnõ pályája, egy légikisasszony aki a szerelmet keresi és mégis szeretõinek rabja.
A megcsalt asszony szabad élete aki kinyílik és elfogadja az "éjszaka" örömeit.
Mondhatnánk tucat sorsok, és még is egyediek, szépen rajzolt történetek Sylvia Chang nõi "képei".
A film mindkét nem részére tartogat tanulságokat, szerencsére nem rontja el a történeteket az álomgyári mozira oly jellemezõ
katartikus végkifejlettel.
Chang mind végig egyensúlyban tartja a történeteket, ezzel valóssá, mindennapivá varázsolva a mozit.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások