A háború kísértetei

Bakancslistához adom
Saints and Soldiers
16 éven aluliak számára nem ajánlott amerikai háborús filmdráma, 90 perc, 2003

Értékelés:

107 szavazatból
Szerinted?

A film a második világháború idején játszódik a belga fronton. Négy amerikai és egy angol katona történetét meséli el, akik véletlenszerűen verődtek össze az ellenséges német vonalak mögött a hírhedt Malmedy mészárlás után, mely során hetven hadifoglyot lőttek halomra a belga Malmedy közelében.

Stáblista:

Szereplők

Nathan 'Deacon' Greer
Oberon Winley
Shirl Kendrick
Gordon Gunderson

Hozzászólások

Szerinted?
10/10
Rebbeka 2021 júl. 05. - 18:44:24 10/10 Előzmény yoda2000
Egy valodi orvos nem hezitál, mindegy, hogy ellenség, Ö megprobál megmenteni mindenkit. (sajnos manapság az ilyen orvosok egyre kevesebben vannak). A gyűlolködés nagyon primitiv dolog. Lehet valakit nem szeretni, de úgy gondolom azért vagyunk emberek, hogy még az ellenségünk életét is meg kell menteni, ha beteg vagy sérült. Soha senkinek nem szabad kivánni mások halálát. De ha valaki megakar minket őlni, akkor mindent meg kell tenni, hogy vigyük magunkkal, ha nem tudjuk megmenteni tőle a saját életünket! Számomra ez ilyen egyszerü. A film szerintem nagyon jó, mert életszerű!
8/10
Hematit1 2020 jan. 11. - 17:30:35 8/10
Nem gyerekeknek való, az íqunukuk sem érthetik, akik nem tudják felfogni a film lényegét, azok nézzenek inkább hamupopócska rajzfilmet.
7/10
mikipapa56 2020 jan. 06. - 12:31:09 7/10
Nem rossz!
9/10
Nótárius 2018 aug. 26. - 12:27:41 9/10
A film hitelességenek erős alapot ad, hogy a Malmedy-nél történt tömeges hadifogoly-gyilkosság valószerű mementójával indít. Épp most olvastam el ezen atrocitás, másodjára (?) már tárgyilagosságra törekvő, amerikai (!) vizsgálat eljárási összegzését. Aszerint is legvalószínűbben, a filmen látottaknak megfelelő kitörési zűrzavar és pánik váltotta ki a mészárlást; nem volt bizonyítható a Waffen-SS erre irányulóan előre elhatározott szándéka. Egyébként ez harcászatilag is kétes értelmű lett volna a németek számára. Arról meg, hogy valaki miként dönt és mozog "hibásan" egy szélsőséges kockázatú helyzetben, fotelből óvakodnék érvényeset mondani; különösen, hogy tapasztalatlan amerikai katonákról volt szó. A harctéri állandósultan magas szintű stressz, fáradtság, kifásulás is, esetenként a józan ésszel nehezen összeegyeztethető, "rossz" reakciókat válthat ki. Egyébként a tűzoltói tapasztalatom is az, hogy a legkritikusabb helyzetekben gyakran számos hibát korrigálva alakul ki, a végül eredményes beavatkozás. Ami pedig a valóságban végletes feszültségű, az nem feltétlen a néző kedvére valóan pörgős vagy mozgalmas. A film szerinti helyzetben sokkal inkább jellemző: az embert próbáló hóban botorkálás, félelem, bújkálás, figyelő készenlét alváshiányos "akciótlansága". Nekem épp ezek megjelenítésével hiteles a film. Az árnyaltan ábrázolt karakterek mindegyike hétköznapi esendőségűen valóságos. Még az ellenség sem volt sematikusan gyűlölnivaló. Számomra a háború borzalmain felülemelkedő emberség gondolata köré épült fel a film többszálú, fontos mondanivalója.
A YT-n egyébként az eredeti Szentek és katonák címmel van fent ez a, bár nem hibátlan, de egész jó film.
1/10
csirke5 2015 ápr. 04. - 16:37:48 1/10
Nagyon amatõr! Nézhetetlen.
bankristof 2013 jún. 01. - 17:04:36
Ritka rossz film, nem ajánlom senkinek. Iszonyú vontatott. Ha van is valami mondanivalója, az nem jött át.
3/10
BigaC 2012 szept. 25. - 23:55:30 3/10
hiába lenne mondanivalója, dramaturgiája, háborús filmrõl beszélünk, de ahhoz nekem túl unalmas volt. nekem ilyen szempontból az Õrület határán a kedvenc, ott szerintem jó egyensúlyban van a háború létét boncolgató filozófia, a tragédia, a képi világ és a jól megkoreografált akciók-háborús jelenetek. ez utóbbi a filmben minimális, néhol igen gyengén kivitelezett. kár érte.
6/10
Rahar 2011 júl. 04. - 15:14:56 6/10
Felemás érzelmeim vannak a filmmel kapcsolatban. Nagyon jó a film alaptörténete, végre egy film ami igazán jól, érdekesen kezdõdik. A cselekményvezetés már kevésbé érdekfeszítõ, több helyen belassul. A filmnek van mondanivalója, ami szintén pozitívum, fõleg a mai idõkben. Csak valahogy érdekesebben is át lehetett volna adni. A harci jeleneteknél a katonák jelentõs része nagyon furcsán viselkedik, futottak ész nélkül, nem kerestek fedezékeket, amikor töltenek szintén nem kerestek fedezékeket, nem lapítanak, amikor bárhonnét kiszúrhatják õket, csak ülnek és beszélgetnek az erdõben. Persze attól még, hogy nem logikusan cselekednek lehetséges, hogy az emberek jelentõs része valóban így viselkedett a második világháború idején. Ha a cselekmény izgalmasabb lett volna, ergo jobban lekötött volna a film, akkor elég magas pontszámra értékeltem volna, így viszont 10 pontból 6 pontra.
offtopic
drProktor 2011 jún. 10. - 09:23:59
Pifff! -)))))
dantonb 2011 jún. 09. - 09:41:43
Most látom ,hogy nõ vagy ,akkor a lõvészárok nem vonatkozik rád,csak esetleg a családtagodra.-Ez némiképp magyarázza ezt az emocionális túlfûtöttségedet ,bár meg kell mondjam ,hogy bennem ez kb 20 éves koromig volt hasonló ,és a rendszerváltással kezdett végleg megszünni,amikor nem sulykolták már a nyilvánvaló hamis képeket az utolsó háborúról.
dantonb 2011 jún. 09. - 09:35:15
Esetleg beszélgess el ukránokkal ,és azok is sok "szépet" tudnának mesélni az erõszaktevõ magyar és német katonákról pl.Sajnos a háború igenis ilyen ,hogy felszínre hozza a szennyet is.nem létezik lovagias háború,amikor civilek ezreit mészárolják le oldalra való tekintet nélkül ,és a normális emberek is lelki sérültként térnek haza ,ha egyáltalán túlélik.(Pl ajánlatos elolvasni a Nyugaton a helyzet változatlan c. regényt ,abból is megtudható hogy hova vezet a háborút igenlõ agymosott népek hurráoptimizmusa )Tehát gyûlöletedet a háború ellen fordítsd, és ne egy irányba ,mert a végnélküli gyûlölködés újabb háborúkat szül,aztán majd szomorkodhatsz egy "lövészárok mélyén a sárban heverve".
yoda2000 2011 jún. 08. - 18:27:18
Bocsánat, azt kifelejtettem, hogy a holokausztot sem azért tanítják, hogy utáljuk a németeket...
yoda2000 2011 jún. 08. - 18:06:57
Teljes mértékben megértem azokat, akik átélték és szenvedtek emiatt. És nem kérdõjelezem meg az õ véleményüket, sem azt, hogy errõl tanulni kell. DE! Ebbõl tanulni kell és nem a gyûlöletet kell továbbadni a következõ generációknak, hanem azt a tanulságot, hogy nem szabad még egyszer ilyen elõforduljon! De ahogy látom itt sokaknak az a célja, hogy ismét szenvedjenek a népek. És hozzátenném nem a szörnyûségeket megélt emberek gyûlölködnek többnyire, hanem azok akik csak hallomásból tudják mi volt akkor. Nekem is volt rokonom. aki tizenvalahány évet kalapálta a követ mégsem volt gyûlölet benne, örült hogy túlélte. Dédi papám végigharcolta elsõ világháborút többször megsérült, látta a "véres patakot" megélte Trianont és mégis csak azt bírta mondogatni soha többé háborút. Javaslom gondolkozz el ezen te is. És igazad van indulatos voltam, de semmi okom tisztelettel lenni azok iránt akik már elnézést de ostoba módon nem képesek tanulni.
offtopic
drProktor 2011 jún. 08. - 17:23:12
A Koltay fillmje(i) persze nem idetartozó(k).
De minden mindennel összefügg s az õ filmje(i)
pedig ezzel a filmmel nagyon is!
offtopic
drProktor 2011 jún. 08. - 17:12:14
Megint csak azt tudom példának fölhozni, és igen fontos: kéretik mem kitörölni, mondva csinált okból!!!

A Trianon traumán keseregni, vagy a háború alatt történt szenvedéseken,
egy határpont után olyan, mint ha valakinek levágja a lábát a villamos,
s akkor még a 6-dik emeletrõl is kiugrana, hogy meg is haljon.
Az életnek mennie kell tovább. Ráadásul, hiába "ugrasz le a 6-dikról",
azzal semmit nem tudsz változtatni, meg nem történtté tenni.

A szenvedés, a kudarc, a vereség, ugyanúgy hozzátartozik az élethez,
mint a betegség vagy a halál
Az egyén életéhez is, meg a nemzet életéhez is.
Tesék fölnõni!
Ráadásul monden relatív a magyarok ellenfelei ugyanolyan igaz és jogos
szenvedéstörténeteket mondhatnak, mint mi magyarok.
Ezeknek ismételgetésével sehova nem jutunk.
drProktor 2011 jún. 08. - 16:59:05
Ne holokausztozzál már légy szívrsd.

El sem ttudofd képzelni, mennyire rémes,hogy az ember nem mondhat véleményt semmirõl,
mert azonnal elkezd valaki holokausztozni.
Különben tekljes félreértésben vagy Ami engem persze nem lep meg, itt senki nem
hõbörgött azon, hogy a "megnyomorítottak" elmesélik a gyerekiknek az élményeiket.
A vitapartnered sem errõl beszélt. Én is arról beszéltem, hogy Koltay féle
földolgozás csak arra jó, hogy feltépjen sebeket és olyanokat is gyûlöletre
hergeljen, akik már szívesen felejtenének, vagy esetleg nem vittek a családjukból
senkit el az oroszok.
Itt van pl a te példád, bizonyára meg szoktál emlékezni a arról a rokonodról,
akit elvittek.
De gondolom éled az életedet és nem gondolsz örökké rá.
Ha most már évekkel az események után sem tudnál aludni,
néha földhöz vernéd magad és artikulátlanul üvöltenél,
injkvcióval kellene orvosilag megszüntetni a sírógörcseidet,
ismrõseid és barátaid már téged kezdenének joggal sajnálni,
mint beteg embert. És sokkal jobban, mint a rokonodat.
Ez állítható páhuzamba a Koltay filmjeivel.
yoda2000 2011 jún. 08. - 01:31:25
Azért elég idegesítõ és mérhetetlenül dühítõ, hogy itt egy film aminek az záró képsoraiba az amerikai felcser letérdel a bajtársát lelövõ német katona mellé és nekiáll ellátni a sebeit, és belépek portra, hogy megnézzem mit írnak róla és azt kell lássam, hogy itt is a gyûlölködés megy. Kiábrándító és szánalmas. Kedves vitkovits, mi az anyámért nézel ilyen filmeket, ha ebbõl is csak a gyûlöletig bírsz elhajózni. Szörnyûséges, amit egyes orosz katonák tettek itt de dantonb-nak teljesen igaza van, hogy nem õk kezdték, és bár ez nem menti fel az erõszaktevõket a személyes felelõsség alól, de képzeld magad annak a szibériai pásztornak a helyébe akit a komiszárok rángattak ki a megszokott kis életébõl és erõszakkal besorozták, hogy aztán sokszor puska nélkül mennyen szembe az ellenséggel. Ezen kicsit gondolkozz el.
Göncz Árpád mondta egy interjúban, hogy Budapest ostromakor egy orosz katona rángatta be egy árkokba a német géppuska tûz elöl, és órákkal késõbb ez a katona einstandolta az óráját. És ezt képes volt szélsõséges érzelmi megnyilvánulások nélkül mosolyogva elmondani. Ilyen a háború. Ideje lenne tanulni belõle és nem megint a gyûlöletet szítani. Felbírod ezt fogni aggyal??!!

Végezetül annyit, az ilyen háborús filmek arra hivatottak, hogy ráébresszék embereket mennyire nem jó ez, nem pedig arra hogy felszítsák a gyûlöletet! Ez a film jól kommunikálta ezt, fõleg a végén.
dantonb 2011 jún. 07. - 22:27:00
Tedd hozzá ,hogy elõször a magyar hordák mentek be az õ hazájukba rabolni.
vitkovits 2011 máj. 23. - 18:49:30 Előzmény rangersanyi
Egyetértek, fronton vagy frontközelben a szökött vagy szökésben lévõ hadifoglyokat mindenhol lelövik, Ruandától Vietnámig, nincs ebben nóvum. Még az upszaróka indiánok is megtették ezt a sziú ogallallákkal, csak õk mérgezett nyíllal, és nem géppisztollyal...

De még hadifogolynak sem kell "ejteni" õket manapság, ölég csak "kinevezni" õket terroristának.
7/10
stev3ns 2011 jan. 02. - 21:35:06 7/10
mi ez az idiota magyar cim mar megint?!

SZENTEK ÉS KATONÁK!
Összes hozzászólás