Mária, a híres színésznő találkozik régi szerelmével, báró Jankovics Jánossal. A bárónak már felnőtt fia van, Máriának egy eladósorba került lánya. A két fiatal egymásba szeret és elhatározzák, összeházasodnak, hátha nekik sikerül, ami szüleiknek nem.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Én az első percekről lemaradtam, mert nem vettem észre, hogy műsorra tűzték. Szörfölgetés közben akadtam rá, akkor épp a svéd anyuka regulázta a kisfiát. Így nem tudom, hogy mikorra tették a film idősíkját. Szerintem a ruhák sem igazán felelnek meg a '20-as évek végének, nemcsak a táncok.
Örülök, hogy a hangerőre is tettél megjegyzést, ezt én is tapasztaltam, de azt hittem, hogy a koromnál fogva már süketülök. De megnyugodtam, mert tudom, hogy te zenész vagy, így nem lehet baj a hallásoddal.
Amúgy más csatornáknál is tapasztalok olyasmit, hogy a reklámok dupla hangerővel mennek, így gyorsan le kell halkítani azokat. Aztán a film folytatását meg nem hallom. Na ilyenkor szoktam elszundítani és rendszerint csak a vége főcímre ébredek fel.
Örültem, amikor megláttam, hogy nem a színházi közvetítést, hanem az 1969-es filmet adják le.
Aztán, ahogy teltek a percek, egyre kellemetlenebbül éreztem magam.
Legfőképpen azért, mert a film elején azt írták ki, hogy 1928-ban játszódik a történet.
Akkor pedig Lajtai Lajos mindenki által ismert, korhű dalaival ellentétben, a Körmendi Vilmos által írt közbeeső zenék, és főleg, a teljesen modern táncjelenetek, koreográfiák, teljesen anakronisztikusak voltak, rockzenei hangzással, a táncos fiúkon trapéznadrágokkal, a táncosnőkön bugyi-melltartó-neccharisnya kombóval, ami 1928-ban elképzelhetetlen lett volna.
Bogár Richárd koreográfus - az akkori kortársaihoz hasonló módon - nagyjából 15 évig meg tudott élni az 1960-as West Side Story közismert táncmozdulataiból, a magasra lendített lábak, és a felemelt karok figuráiból, amik persze, látványosak voltak, csak éppen teljesen idegenül hatottak egy elméletileg 1928-ban játszódó történetben.
A zseniális színészek - Ruttkai, Latinovits, Márkus László, Bodrogi Gyula, a bájos Venczel Vera, Várkonyi Zoltán, vagy az idősebb korában is még mindig nagyon aranyos Turay Ida - mindent megtettek, ami tőlük telt, de igazából ők sem tudtak csodát csinálni.
Egyszer meg lehetett nézni a filmet, hogy elmondhassuk, ezt is láttuk...:)
Jaj, ezt mindenképpen meg akartam jegyezni!
Nem tudom, mi van a Duna tévével, de már nem először fordul elő, hogy egyes filmeket olyan halkan adnak le, hogy a hangerőt teljesen rá kell adni, most is ez történt, és még így is alig hallottam bizonyos részeket, pedig a fülem egyelőre még tökéletesen működik...:)DDD
Ezek után direkt kíváncsi lettem a Törőcsik Mari által fémjelzett színházi előadásra, hátha egyszer arra is sor kerül.
Reménykedjünk...:)
Idézek az ismertetőből:
"A legendás Ruttkai _ Latinovits színészpáros ebben az operett feldolgozásban az egykor nagy szerelemben égő primadonna és az elszegényedett, hozományvadásszá lett arisztokrata alakját formálja meg zseniálisan. A történet, mint ahogyan ezt megszokhattuk a Lajtai operettekben, fordulatokban gazdag, és a mellékszereplők sem kisebb nagyságok, mint Gobbi Hilda vagy Pécsi Sándor."
Na, kérem tisztelettel.
Ezzel az ismertetővel - köszönjük kedves Port! - egyetlen, aprócska baj van.
Hogy egyetlen egy szó sem igaz belőle!!!
NEM szerepel benne a legendás Ruttkai-Latinovits színészpáros!
Mint ahogy a mellékszereplők között SINCS ott Gobbi Hilda, vagy Pécsi Sándor sem!
Ez egy színházi előadás felvétele - jellemző, hogy még azt sem lehet tudni, hogy mikor készült -, és Törőcsik Mari miatt valószínűleg érdemes is megnézni, de egy ilyen hatásvadász felvezető után jobban örültem volna, ha tényleg Ruttkai Éva, és Latinovits Zoltán szerepel benne...:)D
Utolsó utáni megjegyzés.
Előttem van kinyitva a vasárnapi tv újság, a Duna tv ismertetőjével.
Azt mondja:
13.40 "A régi nyár"
Magyar film (1969)
Fsz: Latinovits Zoltán, Ruttkai Éva, Venczel Vera
Akkor most mi van? Ez egy oltári nagy átverés, vagy a szerkesztők egyszerűen elnéztek valamit...?
Igen, tényleg megemlékezhettek volna Latinovitsról, megérdemelte volna. Lehet, hogy más adón megtették, de nem tudok róla.
Nem csak Te érzed, tényleg néha "törõcsikes" az Enci. Egyszerre férfias, erõs, kemény és ordítózó, míg a másik pillanatban lágy, kedves és nõies. Talán ettõl olyan nagyszerû színész mindkettõ.
Helyes kis elõadás volt.
Kodály egyszer azt mondta, ha a népdalokat csak összegyûjtik, de senki nem énekli majd már azokat, olyan, mint ha az ékszert elzárnák a kincsesláda mélyére. Az ékszer azért van, hogy viseljék, és gyönyörködjenek benne.
Ha ilyen felvételeket is elzárnak az archívumokba, az pazarlás.
Ez a darab valóban Törõcsik Mari jutalomjátéka.Milyen szép, csinos, légies - is tud lenni.És milyen kemény,erõs néhány perc múlva.
Méltó partnere volt a fiatal Rátóti Zoltán.
Csak én érzem, hogy Eszenyi Enikõ néha olyan "törõcsikes"? Most látva az átváltozós énekléseket, erre jutottam:)
Nekem alapjában véve tetszett, de én is mérges voltam, hogy nem írták ki, mikori a felvétel.
Szerintem nincs semmi baj Töröcsik Marival sem, De - mivel elõtte az összes hírmûsor arról szólt, hogy "ma lenne 80 éves Latinovits, a színészkirály", talán vetíthettek volna esetleg egy Latinovits filmet.
Egyébként úgy általában szeretem ezeket a 20 évvel ezelõtti színházi közvetítéseket, de ha van valami apropo, hát köthetnék ahhoz egy hárommondatos megemlékezõ felvezetéssel....
Nem akarom „elverni rajtad a port”.
Igazad is van. Egyfelõl.
Másfelõl azonban az operett, mint olyan, a mi korunkban megkérdõjelezhetõ.
Elfogadható elõadásokat csak szerencsés együttállások megvalósulásával lehet kreálni
Egy ilyen szerencsés körülmény, ha egy igazán meghatározó szinész egyéniség
beleadja magát a dologba. Ez az elõadás nem a Lajtha-Békefy operettrõl szól,
hanem inkább Töröcsikrõl, õ ragyogja be a darabot a maga
kesernyésen piszkafa antioperettsztár egyéniségével.
Tévedés ám azt gondolni, pl Ruttkay vagy akár a „nagy” Latinovics tudott énekelni.
Velük is ez volt a helyzet, mint Töröcsikkel.
Az elsõ igazi felnõtt színházi elõadás volt, amit annak idején láttam a József Attila Színházban, persze szülõi kísérettel.
A szereposztás is ugyan az: Törõcsik Mari, Kaló Flórián, Szerencsi Éva, Rátóti Zoltán.
A fiatalok (Szerencsi és Rátóti) persze nagyon szerelmesek, ahogy az elvárható.
Sosem felejtem el Kaló Flórián rákvörös fejét, miközben ideges ordítozott. :-)
Ebben a szereposztásban még nem láttam. Tán nem Törõcsik Mari lesz Mária?? Õszintén szólva, Szerencsi Éva miatt nézem meg, ha ugyan megnézem...
Teljesen privát véleményem az, miszerint Törõcsik Marit gyakran "összetévesztették" Tolnai Klárival és operettekben fõsyerepeket osztottak rá. A gond csak az, hogy amig utóbbinak (értsd Tolnai) a könnyed primadonna-szerep is rendkivül jól állt, elõzõ nemigen tudott vele mit kezdeni.
És mielõtt még bárki is elverné rajtam a port példátlan merészségem okán, sietek ideirni, hogy Törõcsik Mari természetesen a nagyok közül való. De operettekben talán mégsem volt az a kiemelkedõ...
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások