A sírásról

Lo bueno de llorar
16 éven aluliak számára nem ajánlott spanyol filmdráma, 74 perc, 2006

Értékelés:

6 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

6 szavazatból
Szerinted?
A fiatal és friss szellemű chilei rendező, Matías Bize, 1980-ban született. Első filmje, a Sábado, azaz az Esküvői videó élesben, vágatlanul készül, a sztori ugyan nem eredeti, de jó ízléssel még egy kicsikét csavar is rajta. És ha már, akkor ez a tény, a bekapcsolt digitális kamera megszakítás nélküli, folyamatos jelenléte az események alakító részévé válik. Harmadik filmjénél is ugyanezt az alkotói, rendezői módszert használja. Most "A sírásról" készített egy megrendítő erejű, poétikus filmet, amely több rendezői díjat nyert alkotás a latin-amerikai filmfesztiválokon. A chilei mozi főhőse ismét egy férfi és egy nő. Örökkön-örökké visszatérő témája a rendezőnek a párkapcsolatok végtelen hullámzása, a kezdeti örömöktől a végtelenül fájdalmas végkifejletig. Örök kérdésfelvetése, vajon meddig működik egy jól induló párkapcsolat és mitől? Vajon, mitől van az, hogy a szerelem első látásra még létező és lélegző a párok között, de a hétköznapok szintjén lehangolóan szürkévé és köddé válik...
A chilei rendező filmjének címe sokat mondó, beszélő cím - "A sírásról". Igen, Matías Bize valóban a sírást jeleníti meg a filmvásznon, képről-képre, hosszan és némán.

Stáblista

Hozzászólások

Szerinted?
5/10
The Cortez 2023 febr. 18. - 23:40:20 5/10
Spanyol meditatív dráma. A férfi-női kapcsolatokról szóló mozi szar operatőri munkával, hosszan kitartott snittekkel, álmosító hangulattal és felemás zenei aláfestésekkel operál. A nyitány végtelenül elnyújtott, egyben baromi unalmas, de később legalább a kamera követni kezdi a 2 főszereplőt, bármerre is mászkálnak a városban. Sokáig némafilmnek tűnik az egész, ám egy idő után nagy nehezen beindul a pofázás, a végén pedig érkezik egy nagyjából kiszámítható fordulat. A bulijelenet meg az autószétverős rész adnak némi dinamikát az alkotásnak, aminek a rövid játékideje a legnagyobb érdeme.
olahmiki1959 2015 febr. 23. - 21:18:24
"Miért állsz neki olyan filmnek, amit ennyire nem bírsz?"

Visszakérdezek.
Miért állsz neki elolvasni a hozzászólásokat, ha ennyire nem figyelsz?...:)

Úgy kezdtem az elõzõ írást, hogy "megnéztem belõle kb. egy órát".
Részletesen leírtam, hogy mi minden "történt" ennyi idõ alatt, - gyakorlatilag szinte semmi - és azt is, (ironikus formában, direkt karikírozva a dolgokat) - hogy mi történhetett, miután abbahagytam a nézését.

A félreértések elkerülése végett:
Szeretem, és ÉRTEM a mûvészfilmeket!!! (A nagyon komolynak nevezhetõ filmgyûjteményem jelentõs részét teszik ki az ún. komoly, "nagy" mûvészfilmek, Fellini, Szabó István, Fábri Zoltán, Jancsó és mások munkái, - a kommerszebb filmek mellett...:)
Ugyanakkor, ki nem állhatom azokat a rendezõket és filmjeiket, akik, és amelyek a mûvészfilm jelszava mögé bújva egyszerûen unalmasak, vontatottak, és nem értek egyet azzal, hogy azért kell végignéznem egy másfél órás filmbõl 1 óra 20 percet, mert a végén -A VÉGÉN - baromi érdekes lesz az egész, és az utolsó 10 perc aztán tényleg izgalmas, mély, mondanivalóval teli, és hatalmas katartikus élménnyel jár.
Az ilyen rendezõ rendezzen 50 perces tv filmeket, és ott mondja el a mélyenszántó gondolatait, de ne rendezzen másfél órás filmeket, amelyeket nem tud kitölteni tartalommal.:D
Természetesen, ez a saját véleményem, nem kell egyetérteni vele...:)
Gega1 2015 febr. 23. - 21:03:44
Álljon még itt a képen dohányzó hölgy, a nõi fõszereplõ neve, mert a Port stáblistáján nem szerepel: Vicenta Ndongo (egyes források szerint N'Dongo).
Gega1 2015 febr. 23. - 19:25:47
Ott van az ismertetõben, az utolsó mondatban: "Igen, Matías Bize valóban a sírást jeleníti meg a filmvásznon, képrõl-képre, hosszan és némán."

Ismétlem: hosszan és némán. Miért állsz neki olyan filmnek, amit ennyire nem bírsz?

Matias Bíze remek rendezõ és nagy lélekbúvár. Az ágyban a legjobb filmje, utána szerintem ez következik. Valóban nagyon csendes és lassú, melyben szokásos témáját, két ember kapcsolatát vesézi ki. Kiderül a múltból egy súlyos történés (nyilván te már elõtte átkapcsoltál), ami más megvilágításba helyezi a filmet.
olahmiki1959 2015 febr. 23. - 08:49:17
Megnéztem belõle kb. egy órát.
Ezalatt voltak jelentõségteljes egymásra nézések, súlyos hallgatások, hangulatos zenei aláfestés, végtelen hosszúságúnak tûnõ snittek, szótlan ballagás a kihalt éjszakai városrész utcáin, utána a változatosság kedvéért egy hosszú jelenet egy éjszakai diszkóban, ahol a dübörgõ zene miatt nem értették egymás szavát, aztán hosszú, szótlan utazás taxiban a kihalt éjszakai nagyváros utcáin, és nagyjából ezen a ponton úgy döntöttem, hogy köszönöm, nekem ebbõl ennyi elég volt.
Lehet, hogy a film utolsó félórájában elõjött az eszmei mondanivaló, elképzelhetõ, hogy hatalmas, korszakalkotó színészi alakítások fémjelezték ezt a chilei-spanyol koprodukcióban készült alkotást, nincs kizárva, hogy a végén egy hihetetlen fordulat tette a filmet felejthetetlenné, és a katarzis nyomán bekövetkezett döbbenet hagyott kitörölhetetlen nyomokat a nézõk lelkivilágában, akik nagyon sokáig nem tudtak szabadulni a felkavaró élmény hatása alól, - mindez természetesen megtörténhetett, de ezt én már nem vártam meg...:)

Helyette egy pillanatig szeretettel gondoltam arra a rokonszenves, és nagyon okos, nagyon kreatív emberre, aki feltalálta a távirányítót, áldassék az õ neve!...:)))
offtopic
olahmiki1959 2015 febr. 22. - 17:25:03 Előzmény manuva
Ettõl féltem...:)
De kösz az infót.:D
offtopic
manuva 2015 febr. 22. - 11:06:28 Előzmény olahmiki1959
Nõ.
olahmiki1959 2014 ápr. 23. - 06:28:23
Ez jól indul...
Az ismertetõben lévõ képen cigarettázó illetõrõl nem tudom megállapítani, hogy férfi-e, vagy nõ...