Bosszú

Bakancslistához adom
Red
amerikai filmdráma, 93 perc, 2008

Értékelés:

57 szavazatból
Szerinted?

Az idős, visszavonultan élő Avery Ludlow egyetlen igazi barátja Red névre hallgató kutyája. A tizennégy éves négylábú jelenti az élete értelmét. Amikor három "problémás" tinédzser minden ok nélkül elpusztítja az állatot, a bánattól sújtott férfi azt szeretné, ha a kölykök a törvény előtt felelnének tettükért, őt pedig kárpótolnák kedvence elvesztéséért. Mindez azonban egyre késik, mígnem a férfi elindul, hogy kiharcolja az igazát és a jóvátételt, ha lehet törvényes eszközökkel, ha nem, akkor pedig más módon.

Stáblista:

Hozzászólások

Szerinted?
7/10
pihes 2023 nov. 18. - 14:35:10 7/10
Máskülönben, vannak dolgok amiket pofonegyszerűen ellehetne intézni, mégis sokan addig feszítik a húrt, ameddig az el nem pattan. Ez azért van, mert a provokálóknak szar az élete, nem mintha ez indok lenne bármire.
Jó kis nézhető film lett belőle 2008-ból HÉT/TÍZ
7/10
Gajho Dhar 2021 dec. 25. - 01:42:59 7/10
A címfordítás rossz. A film nem a bosszúról szól. A film egyik erénye, hogy nem olcsó bosszúfilm, hanem annál jóval több.
Az egyik hibája szerintem is, hogy a háttértörténetet túltolták. Többek között emiatt volt némileg vontatott, unalmas a film.
Nem hiteles az sem, hogy miért volt ennyire görcsösen erőszakos az öreg. Értem én, hogy nem volt senkije, apaként ő is sikertelen megkeseredett vénember volt, de ez a szál akkor se volt hitelesen ábrázolva a filmben.
Az se életszerű, hogy egy gazdag pszichopata, akinek messzire elér a keze, nem képes megvédeni se magát, se a családtagjait.
A főhős szerepét én valaki másra osztottam volna, olyanra, aki hitelesebben játszik. 7/10
SzVanda 2017 febr. 22. - 21:15:06
Akinek sosem volt kutyája, vagy az állatot csak tulajdonnak, rosszabb esetben tárgynak tekinti, az úgysem fogja ezt megérteni soha! (pl.: "mégis túlzás amit a kutya miatt tett")
És sajnos az ilyen felfogás miatt szenvednek még manapság is ennyit az állatok. És mert ezeket az elmebetegeket nem büntetik megfelelõen, nincs visszatartó erõ!
Képzeljük csak el, mi lenne itt, ha a gyilkosságokat is igy büntetnék...na, elképzeltük?!
Manapság már (legalábbis nem ilyen visszamaradott országban mint ez) kezdik felismerni ennek a betegségnek a komolyságát, különbözõ tanulmányok vannak arra nézve, hogy aki állatot szándékosan bánt, az nem egészséges, és veszélyes az emberekre nézve is. Külföldön sok helyen már felismerték ezt (állatrendõrség, letöltendõ börtön..) és más az állatokkal való bánásmód is.
"Egy nemzet nagysága és erkölcsi fejlettsége híven tükrözõdik abban, ahogyan az állatokkal bánik." Gandhi
És vannak még az olyan emberek, akik "elfordítják a fejüket". Ezt is büntetném keményen! Sõt,, ha jól tudom már büntetik is, ha tud ilyenrõl és nem jelenti.
Az biztos, hogy én feljelenteném õt is.

Szerencsére élõben még sosem láttam állatkínzást, és rettegek attól, hogy ne is lássak, mert sajnos tiszta szívembõl gyûlölöm az ilyen antiszociális, ostoba, lelkibeteg degeneráltakat, és semmi kedvem börtönbe, vagy hullaházba menni.
10/10
LeonCupraR 2013 aug. 18. - 22:04:10 10/10
Megható film volt sajnáltam szegény öreget sok mindent megélt az életben és mégis család nélkül kell megöregednie :(
7/10
sanderb 2011 ápr. 21. - 11:32:57 7/10
A 'tanítsukmóresreazidiótakölköket' történetek közül sem emelkedik ki annyira, hogy túl sok szót kellene rá fecsérelni. Egy estére elmegy és már léphetünk is tovább. 10/7
BANDITAKIRÁLYFI 2011 febr. 01. - 13:15:08 Előzmény malbi100
Szerinted mi az összefüggés a két dolog közt,nagyokos?
offtopic
wukovsky 2011 jan. 18. - 20:32:09
A magyar cím megint fantasztikusra sikeredett, habár félig meddig legalább fedi a dolgot, de bosszú helyett az igazság sokkal jobb lett volna.

Spoiler veszély, de csak árnyaltan

Amint láthattuk a taknyos kiskölyök nem csak kutyát, hanem embert is képes lett volna ölni, a féreg apjával együtt.

Az elsõ pillanatban, amikor látszott, hogy az Apa nem ad igazat, ott kellett volna lépni, és zsidóbbnak lenni a zsidónál, szemet szemért, fogat fogért.

Lemészárolni az egész rohadt féreg családot, hogy ír magjuk se maradjon, hogy ne örökíthessék tovább az idegbeteg hülye génjeiket.

Csalódott voltam a filmben, azt hittem tényleg eléggé szerette a kutyáját ahhoz, hogy igazságot osszon, de nem.

A filmet olyan ember írta, akinek vagy nincs kutyája, vagy nem szereti azt igazán, ha az én kutyámat ölné meg így valaki, attól én nem akarnám, hogy bocsánat kérjen.

Egyszerûen lemészárolnám, mert az ilyen ember velejéig romlott, és gonosz.

A film nem jó, nem tetszett, nem rendített annyira meg, inkább felböszített az öreg faszkodása, ahelyett, hogy igazságot tett volna, csak bohockodott !!!

Csalódtam a kisvárosi amerikában :(
malbi100 2010 ápr. 08. - 19:38:14 Előzmény skid
annyira jó hogy már 1 éve adják:)
9/10
skid 2010 márc. 10. - 19:26:34 9/10
Nagyon nagyon jó film.
kiring 2009 nov. 18. - 09:47:23 Előzmény dontpanic
„A másik, ami nem tetszett, Ludlow háttértörténete. Mi értelme volt ennyire brutális háttértörténetet kitalálni? Hogy tovább hangsúlyozzák, hogy a kutya mennyit jelentett neki? Szerintem ez már addig is lejött a nézõnek. Vagy hogy ilyen történések után is meg lehet maradni (jó) embernek? Vagy mi? Én nem értettem, erre miért volt szükség.”


Amikor valamilyen felesleges túlzással találkozom, mindig arra gondolok – ezzel valamit nyomósan mondani akartak. Errõl lehet szó ebben a filmben is.

Ez a brutalitás nagyon sokszor megtörténik az életben, csak nem fizikai, hanem lelki síkon. Hány szülõ teszi tönkre gyermeke életét, vagy gyermek a szülõét, testvér a testvérét! Ám a filmben, jelen esetben, ha csak a lelki problémánál marad az író, talán lapossá, hétköznapivá silányul – itt ettõl jobban ki akarták ezt domborítani , azért vitték le a brutalitást fizikai szintre.

Valamilyen módon hatott is ez a nézõre – akaratlanul elkezd gondolkozni az értelmén, és értelmetlenségén.

Valószínû, hogy az öreg embernek élete során sok ilyen „gyilkos” élményben lehetett része, és éppen itt, és éppen most, ebben a kutya-ügyben tetõzött nála. Különben, bármennyire is igaza van, mégis túlzás mindaz, amit a kutya miatt tett.

A végét is úgy értelmezem – a jó fiúnak is fizetnie kellett egyrészt a megalkuvása miatt, másrészt egy ilyen „eszkaláció” mindent, és mindenkit magával sodorhat.

Nagyon jó film, az ember érzéki világában mutatja meg a tehetetlenséget az embertelenséggel szemben. Ha viszont valaki következetesen és eltökélten az emberségre akarja erõltetni az embertelent, ezzel csak azt éri el, hogy mindent lerombol maga körül. Mert a rosszat nehéz jóra bírni.
8/10
eucrow 2009 okt. 13. - 21:59:37 8/10
Szerintem

SPOILER!

abba kellett volna hagyni a tetõponton- a lövöldözés után, így letaglózóbb lett volna az összhatás. Tudom, Ketchum-regénybõl adaptálták, amit nem olvastam, gondolom, õ írta így meg, de könyvben biztos jobban mûködött. Ezzel együtt elég megrázó volt.
10/10
Sheenka 2009 okt. 06. - 08:25:15 10/10 Előzmény imolanina
Te képes vagy még 1-2 alkalommal megnézni? Nekem egyszer is elég volt... Egyiket sem sajnáltam,egyik sem volt kevésbé hibás. Lehet,hogy bosszúszomjas, vagy elfogult vagyok,de a kutya nálunk is családtag,és aki állattal megcsinálja,az emberrel is képes... Akkor és ott helyben lelõttem volna õket. Hatalmas film, reális, és siratós.
Flexen 2009 szept. 29. - 19:48:32
Sajnos eddig nem tudtam végig nézni a filmet, de nagyon szeretném,de az eddigi hozzászólásokból sajnos azt veszem le hogy senki nem koncolja fel a srácokat, legalább a szõke gyereket.
Lehet engem brutálisnak mondani vagy bárminek de aki ilyesmire képes egy védtelen álattal az nem érdemel más csak valami kegyetlen, lassú és fájdalmas halált..
imolanina 2009 szept. 16. - 17:51:12 Előzmény kat_
nekem is nagyon tetszett a film,annyira szomorú,hogy az emberek ténylge iylne gonoszak a valóságban is...Megdöbbentõ sztori,az is,amit a bácsi nagyobbik fia mûvelt és a gonosz srác is ,aki lelõtte a kutyát...de a tesóját annyira sajnáltam a végén..istenem,durva volt...tuti megnézem majd még 1-2szer!!:)
dontpanic 2009 szept. 03. - 12:41:32 Előzmény Vikke
Szerintem egyáltalán nem a kutya-ember barátság az elsõdleges üzenete a filmnek. Bár ez is benne van - sõt, eléggé elõtérben szerepel, mivel erre a keretre van felfûzve az egész - de kapásból három fontosabb dolgot is tudok mondani, amivel a film foglalkozik. Pl. felelõsségvállalás, a saját igazunk bebizonyításának igénye (erre gondoltak a magyar címfordítók, amikor a Bosszú címet adták a filmnek - szerintem is eléggé helytelenül), és az a tény, hogy a törvénykezés sajnos néha elég kevés segítséget ad ehhez (fõleg amikor egyrészt ilyen ellenféllel kerülünk szembe, mint a fiúk apja, és másrészt amikor állatkínzásról van szó - hiszen a kutya csak tulajdon....).

Viszont abban egyetértek, hogy a vége eltúlzott és

SPOILER

én azt sem értem, hogy hogyhogy semmilyen következménye nem lett annak, hogy a McCormack apuka egyrészt emberölést kísérelt meg, másrészt megölte a saját fiát?? Mert a végén azt mondja Carrie, hogyha McCormack perelni akar, akkor majd mindent fizetnek Ludlow-nak. Szóval értem én, hogy a McCormack-ék keze messzire elér, na de ennyire?
A másik, ami nem tetszett, Ludlow háttértörténete. Mi értelme volt ennyire brutális háttértörténetet kitalálni? Hogy tovább hangsúlyozzák, hogy a kutya mennyit jelentett neki? Szerintem ez már addig is lejött a nézõnek. Vagy hogy ilyen történések után is meg lehet maradni (jó) embernek? Vagy mi? Én nem értettem, erre miért volt szükség.

SPOILER vége

Egyébként a film nagyon tetszett, pont azok miatt, amiket fentebb leírtam. Sok minden volt benne, egy "kutyás" történet álarca mögé bújtatva. És a kutyás szál is megfogott. Mint ahogy szerintem mindenkit, akinek valaha volt kutyája.
5/10
Vikke 2009 júl. 30. - 17:39:39 5/10
A vége eléggé el lett túlozva. Amúgy meg csak egy sablonos film ember- kutya barátságról.
8/10
NADALFAN 2009 júl. 29. - 23:16:10 8/10 Előzmény kat_
persze hogy az ember az igazság miatt az öreggel érez együtt,én mégsem tudok egytérteni vele -van egy határ amit neki sem kellett volna átlépni-igaz a másik oldal is megérdemli valahol a sorsát mert csak egy szóval ellehetett volna intézni a dolgokat .ez a film a mai világunk torz tükérképe-sajnos!!!
10/10
kat_ 2009 júl. 29. - 20:44:24 10/10
Véletlenül kapcsoltam rá anno, meg sem akartam nézni, mert én is azt hittem a címe alapján, hogy ez az öregúr egy brutális ámokfutóvá válik. De persze nem. :) A történet az elsõ pillanatától az utolsóig rabul ejtett, órákig nem tudtam szabadulni a hatása alól.
10/10
Ancsa80 2009 júl. 29. - 08:40:44 10/10 Előzmény Szissssz
Teljesen egyetértek abban, hogy nem jó a magyar cím. Ez az ember igazságot akart, nem bosszút vagy vérengzést.
10/10
real_madrid 2009 júl. 13. - 21:04:26 10/10 Előzmény 2009ncis
valóban nagyon jó film, nem egy könnyû történet, de mindenkinek ajánlom aki szereti a mély mondanivalót tartalmazó történeteket.
Összes hozzászólás