Az amerikai rendező filmjeiből ismerős környezetben, egy kisvárosban született. Számos művészeti iskolában megfordult, eredetileg festőnek készült. Első filmjeit, a Radírfejet és Az elefántembert fekete-fehérben forgatta. A későbbi jellegzetes lynchi jegyek, a szürrealitáshoz, a titkokhoz, a bizarr témákhoz való vonzalma már itt megmutatkozik. A Radírfej egycsapásra kultuszfilmmé vált. 1984-ben forgatja a teljes anyagi bukást jelentő sci-fi sagáját, a Dűnét. A fiaskót néhány évvel később a Kék bársony című remekművével feledteti. A film követi a Radírfej vonulatát: a szex és az erőszak furcsa viszonya, az elfojtások világa, a tudatos és a tudattalan kapcsolata, a szövevényes szálakon futó cselekmény, a nyugtalanító végkifejlet mind a mai napig a rendező filmjeinek sajátja. A 90-es években több nagy sikerű filmet készít, majd új vállalkozásba kezd: útjára indítja televíziós sorozatát, a Twin Peakset. A széria Lynchet széles körben ismerté teszi, a kérdés, hogy "Ki ölte meg Laura Palmert?" az egész világot bejárja. Következő filmje, az Útvesztőben a megszokott utat folytatja, az Igaz történettel pedig az egyszerűbb történetvezetést próbálja ki. A portréfilm jól adja vissza a rendező sajátos látásmódját, egyedi gondolkodásmódját.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások