Hús és vér

Bakancslistához adom
Flesh+Blood
amerikai akciófilm, 126 perc, 1985

Értékelés:

56 szavazatból
Szerinted?

Szerelem és vad szenvedély, ármány és féltélkenység, erőszak és vérbosszú, s mindez együtt: hús és vér. Az 1500-as éveket írják, a legsötétebb középkor alkonya. Martin bátor, erős és kiválasztott katona. Hawkwood kapitány alatt, Arnolfini hadseregében szolgál. Égő városok, pestis, dögvész dúl mindenütt. Arnolfini megígéri fáradt, éhező katonáinak és a csőcseléknek, ha a város elfoglalásában segítenek, akkor 24 óra alatt gazdaggá teszi őket. Egy napot kapnak a város kifosztására. Arnolfini a nap végére megelégeli a fosztogatást, s az összegyűjtött kincseket, fegyvereket, erőszakkal elveteti a zsoldosoktól és csőcseléktől. Arnolfini fia, Steven idealista, tanult fiú, aki nem ért egyet apja igazságtalan döntésével. Martin, a végletekig szenvedélyes, dőzsölő, élvhajhász zsoldos maroknyi csapatával bosszút esküszik. Az atya szerint ő a kiválasztott, arkangyala a minden sebből vérző Szent Martin, és ezért egyedül Martin képes Arnolfini hatalmát megdönteni. Steven apja által kiszemelt menyasszonya, a szűzies Ágnes Martin fogságába esik. A fiú Ágnes kiszabadítására indul, aki azonban lassan Martin hatása alá kerül.

Stáblista:

Hozzászólások

Szerinted?
Querelle82 2018 dec. 27. - 10:32:48
Nézhető, de elég nagy ökörség.Az is fura, hogy egy Arnolfini-nak a fia Steven, nem pedig Stefano. A magyar szinkron meg ....Szent Martin ( ! ) . Nem inkább Szent Márton ? A párbeszédek csapnivalóan rosszak.Nem tudom, az eredetiben is így van-e, de a magyar változatban mintha oratorikusan adnák elő.
8/10
Kara_kán 2018 ápr. 16. - 02:28:53 8/10
Mitől prűd?
szepipiktor 2018 febr. 02. - 14:56:47
Érdekes, hogy az azonos címmel bemutatott két korszakos remekmû közül ezt, a 1985-öst még néha-néha bemutatják, most és éjjel 3-kor.
Közben a 1993-as, Dennis Quaid, Meg Ryan, James Caan, Gwyneth Paltrow jegyezte másikat gyakorlatilag soha nem láthatja a közönség...
Mindkettõ kötelezõ lenne!
leho 2012 okt. 14. - 21:09:28 Előzmény leho
Jav.: Több szakasza volt a középkornak, és az se mindegy, hogy melyik területét nézzük az adott idõszaknak.
leho 2011 máj. 24. - 17:19:21
Több szakasza volt a középkornak, és az se mindegy területét nézzük az adott idõszaknak. Egy idõszakát pl. úgy hívták, hogy virágzó középkor (kb. a 11.sz.-14.sz.közepéig) a termelõerõk nagy fejlõdését és jelentõs népességnövekedést, virágzó kultúrát hozott pl. A higiénia hiánya és járványok valóban gondot okoztak (Mo. ez utóbbiból viszonylag elég jól kimaradt), és ekkor is volt a túlnépesedésbõl adódó feszültség (van aki a keresztes háborúk egyik fontos okának tartja ezt a tényezõt), de általában véve még is egy olyan kép tárulhat az ember elé, hogy bizony a természettel sokkal inkább harmóniában éltek akkoriban. Pl. olyan korszakáról sem tudok ahol (vegyük Európát) 50 év alatt 100 milliók pusztultak volna el háborúban.A 20.sz. elsõ felét látom kiemelkedõen sötét, pusztító korszaknak, persze sötét korszakok máskor is voltak.
The Man Who Laughs 2011 máj. 24. - 12:40:24 Előzmény leho
PL.: A pestis és egyéb járványok (mert pl.: nem létezett olyan szinte, hogy higiénia) , a keresztes (és a többi más véres pl.: tatárjárás ) háborúk (és fõleg a "gyerekek keresztes háborúja"), a hatalmas mértékû csecsemõ halálozás.

Nyilván ma is vannak szörnyûségek, de azért a középkor sem volt egy kellemes idõ és ezek az én olvasatomban igen sötét dolgok. (nyilván az idõvel (a XV. századik) sok dolog fejlõdött vagy indult fejlõdésnek és javult a helyzet).
8/10
tetováltkopaszbunkó 2011 febr. 20. - 03:46:23 8/10 Előzmény Dudlicsek
Igazad van. Micsoda memóriád van! Tényleg benne van az El Cid-ben. A youtube-on rögtön az elsõ filmrészletre rákattintva (párviadal) ott van. Viszont az a fura, hogy ott sokkal jobb állapotban van mint manapság, pedig csak 40-50 éve készült az a film. Most meg olyan mintha azóta tobbször is megostromolták volna.

Azért szerencséjük van a spanyoloknak (is), hogy úgy alakult a történelmük, hogy annyi vár és katedrális megmaradt náluk. Nekünk meg vagy elpusztult vagy Trianonnál veszett el.
8/10
tetováltkopaszbunkó 2011 febr. 20. - 03:19:23 8/10 Előzmény Dudlicsek
Ez egy jó kis film. Pedig már több mint huszonöt éves és eleve B-kat. De mindezek ellenére még ma is nézhetõ.
A város amit az elején ostromolnak az Avila. A vár neve pedig Castillo de Belmonte. Mindkettõ Spanyolországban van.

Az El Cid-ben több vár is van, de nekem nem rémlik hogy Belmonte köztük lett volna. Bár már van vagy húsz éve hogy utoljára láttam, pedig valahol még meg is van VHS-en. Majd utánanézek.
9/10
Dudlicsek 2010 okt. 10. - 12:09:39 9/10
Igen és egyre több finomságot lehet benne felfedezni.
SPOILER!
"Miért ne viselhetnénk ugyanazt a színt mindannyian? A vöröset! Mostantól fogva nincs olyan, hogy "enyém" és "tiéd"! Mindent megosztunk egymással!"

A késõ középkori/reneszánsz kori kosztümös kommunizmus! :-))))

De a menyecskén már nem lehetett osztozni ugye...
SPOILER!
9/10
pozsizsuzsi 2010 okt. 10. - 12:05:42 9/10
Igen, és Itália is Nyugat-Európa. Na csak erre akartam kilyukadni.
Különben ezt a filmet minden megnézésre egyre jobban szeretem, pedig már elsõre is csíptem.
AvatáR Gil Maerth 2010 okt. 10. - 12:03:47
Lenn Dél-Amerikában meg szakrális virágháborúkat vívtak, pont azért hogy háborúzzanak, semmi köntös nem volt (vallás, föld, politika)

és ott a túlélõ foglyokat fel is áldozták az aztékok.
9/10
Dudlicsek 2010 okt. 10. - 11:58:45 9/10
Spanyolországban, Kasztíliában forgatták a filmet. A vár ugyanaz volt benne mint az El Cid c. filmben.
A jelmezek meg a díszletek meg a táj hangulata így együtt azt sugallta, hogy valahol Észak-Itáliában játszódhat a sztori.
9/10
Dudlicsek 2010 okt. 10. - 11:57:09 9/10
Nem volt más régen sem. Csak a csomagolás más. A régi dolgokat kosztümösként értékeljük és ezért enyhítjük öntudatlanul is.
Nem gyilkoltak iparszerûen még-ez igaz. De csak azért mert nem volt még elég fejlett hozzá az ipar.
És amit lehetett maximálisan megtették.
9/10
pozsizsuzsi 2010 okt. 10. - 11:53:16 9/10
De kukacosnak tetszik lenni. :)
Szerintem a "Nyugat-Európa" itt úgy értendõ, hogy a Vatikán érdekeltségi körébe tartozó bármely vidéken Európán belül. És ilyen vár-csetepaték (nem nagy háborúkról van szó) valószínûleg napi rendszerességgel fordultak elõ.
leho 2010 okt. 10. - 11:12:27 Előzmény anybody
Szerintem ilyen szempontból a XX.sz. sokkal sötétebb volt, lásd Sztálint és Hitlert...
AvatáR Gil Maerth 2010 okt. 10. - 10:45:37
Hááát
1501-ben sok dolog történt, de nyugati ostrom nem.
csak a derék frankok vették el a derék hispánoktól Nápoly várát.
(hogy aztán 3 évre rá elveszítsék)

De az Dél-Europa. Nem nyugat.
Ott amúgy is elõfordultak a Filmbe megénekelt dolgok.

Abba nem vagyok bizonyos hogy olyan enyhén fantasy kardokkal nyomultak a népek, mint itt.

Jennifer Jason Leigh pedig sikeresen felkerült a erotitkos, kekszuális top10-embe. :)
Nagyon pöpec a csaj.
talán a lelki vívódás nála jön át legjobban.

A Film jól ábrázolj a Kor vallásos érzületét, a korabeli népek hangulatát, viszonyulását a katonákhoz.

És a végére mintha felejtésbe ment volna, ki kicsoda pestises.........

A filmnek 10/6,5
5/10
doktormacko 2010 okt. 10. - 00:10:23 5/10
jó közepes , de nem több
anybody 2010 okt. 09. - 23:29:29 Előzmény leho
akiket megégettek a máglyán a mai fogalmaink szerint igen csak aberrált módon, talán errõl másképpen vélekednének
ja, meg a majdnem teljes írástudatlanság...
anybody 2010 okt. 09. - 23:27:37 Előzmény leho
akiket megégettek a máglyán azok talán másképpen vélekedtek a dolgokról...
na meg a tudósok, kiket kiirtottak..
9/10
offtopic
pozsizsuzsi 2010 okt. 09. - 20:01:32 9/10
A Hõsök vérét hiányolom nagyon. Annyira rokon valahol ezzel a filmmel. :(
Összes hozzászólás