Idő

Shi gan / Time
dél-koreai-japán filmdráma, 97 perc, 2006

Értékelés:

55 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

55 szavazatból
Szerinted?
Seh-hee és Ji-woo két éve élnek együtt és Seh-hee úgy érzi, hogy kapcsolatuk kezdeti szenvedélye lassan elmúlik. A lány hol tudatosan, hol ösztönösen provokálja barátját, hogy kikényszerítse belőle azt a mondatot, hogy az nem szereti, és más nőkre gondol. Seh-hee őrjöngő féltékenysége és fojtogató ragaszkodása megriasztja Ji-woo-t. A feszültség egyre nő közöttük, végül a lány drámai döntést hoz: egy plasztikai sebésszel új arcot csináltat magának. Seh-hee egy szó nélkül hagyja el a fiút, aki szenved a lány hiányától. Egészen addig, amíg meg nem ismerkedik a pincérlánnyal, See-hee-vel.

Az ázsiai filmgyártás egyik legelismertebb rendezője a koreai Kim Ki-duk (Bin Jip, Tavasz, nyár, ősz, tél). Filmjében a szerelem, az emberi kapcsolatok mélységét kutatja, a harcot az elmúlással. A történet kivetül a mai Dél-Koreára is, ahol az ijesztő adatok azt mutatják, hogy a húszas éveikben járó nők fele átesett már valamilyen plasztikai műtéten.
Bemutató dátuma: 2007. március 15. Forgalmazó: Budapest Film

Stáblista

Alkotók

Hozzászólások

Szerinted?
7/10
Beyond silence 2010 júl. 18. - 15:01:20 7/10
Sajnos jóval erõtlenebb a rendezõ ezen filmje azokhoz képest amiket a napokban néztem (Tavasz, Nyár,...; Bin-jip). Összességében annyira nem magával ragadó, a legnagyobb baj pedig a közepe, amit úgy éreztem kicsit nehezen hoztak össze. Elég maszatos, azon túl hogy történetileg, dramaturgiailag indokolt a zavarosság, de inkább követhetetlenné és össze-visszává vált, hogy ki kicsoda.

A vége viszont jó lett, megmenti, úgy látszik Kim Ki-duk nagyon ért a befejezésekhez, a zene is csodálatos.

A kezdéssel egybe vetve pedig nagyon érdekes a szerkezete, egy afféle uroboros (saját farkába harapó kígyó).

A címmel viszont még nem vagyok megbékélve, legalábbis az én értelmezésemben nem az Idõ a cselekmény mozgatórugója, mondjuk ha a nõ ez öregedését akarná legyõzni akkor igen.

A történet engem az Egy makulátlan elme örök ragyogására emlékezetet, ez a szabdalás meg kicsit Taxidermia de ez már tényleg csak enyhe benyomás.

Gondolatilag izgalmas kérdéseket feszeget a film, személyiség szerepe, fontossága, lényegtelensége és ebben az érzelmek szerepe. - Így érdemes megnézni.
9/10
fzsuzsi23 2010 jún. 16. - 00:07:05 9/10
Hát ez a topiba szinte csak te írtál, attól függetlenül, hogy nem tetszett a film eléggé sokat foglalkozol vele. Mi az hogy nincs benne semmi használható, mert te nem érted attól még másnak mondhat valamit, és engem is elgondolkodtatott a film, mert tõled eltérõen én nem szoktam ilyen dolgokon gondolkodni. Viszont ez a film rávilágított arra, hogy ilyen is megtörténhet. És nem kell az egész filmet szó szerint venni, mert gondolom azt sem hiszi el senki hogy létezik supermen. Ez film nem egy igaz történet (inkább mûvészfilm) csak szerintem a rendez az akart bemutatni, hogy egy kapcsolat fajulhatna idáig is. Amúgy meg ott távol keleten másmilyenek az emberi kapcsolatok, és mi európaiak nem érthetjük meg.
9/10
fzsuzsi23 2010 jún. 15. - 23:49:28 9/10
Hát nekem nagyon tetszett, és végre nem egy gagyi amerikai tömeg gyártás ahol elõre tudod mi történik. Ez a film nem szájba rágós, így nem mindenki érti, de attól még nem sz...
Sliyu 2010 jún. 14. - 21:51:43
ízlések és pofonok. szerintem az ázsiaiak nagyon értenek ahhoz, hogy bemutassák mi van a felszín alatt.
kgyuri0 2010 ápr. 24. - 23:53:03
Te fenyegetsz engem.
Na, még ez is!
9/10
Crazy Horse 2010 ápr. 24. - 22:40:47 9/10
"a film a túlzás miatt nem hívja fel a figyelmet a plasztikai mûtétek elszaporodására"
Ja te megmondod. Azért ugye lehet saját véleményem? :)

Ez egy dél-koreai film, nem érdemes Magyarországra (nagy M-mel!) vetítve értelmezni, mert az ember úgy jár, mint te: nem érti meg.
9/10
Crazy Horse 2010 ápr. 19. - 18:50:34 9/10
"az elején a nõ szerintem eléggé logikátlanul cselekszik, amikor rögtön plasztikai sebészhez fordul"

Hát errõl az jut eszembe, hogy Kim Ki-duk sztem nem véletlenül választotta a plasztikai sebészetet a film fõ témájául. Dél-Koreában az utóbbi években rettenetesen elszaporodtak a mindenféle plasztikai beavatkozások, az orr, szem, mell mûtétek teljesen hétköznapivá váltak, ami azért elég aggasztó. Ha célja volt, hogy felhívja erre a figyelmet, akkor asszem sikerült (***SPOILER*** a sokkoló mûtéti részletekkel és az egész értelmetlenségének bemutatásával ***SPOLIER VÉGE***)

Óhatatlanul ott lapul a filmben a kérdés, hogy attól, hogy kés alá fekszünk, vajon jobbak leszünk-e valamennyivel is?

Itt egy elég ijesztõ cikk a témában arról, hogy merre halad a mi kis beteg civilizációnk:
http://www.elle.hu/article.php?id=2204
Wilde 2010 ápr. 19. - 17:38:08
Kim Ki-Duk érdekes filmet rendezett. Amit nagyon nehéz elmagyarázni úgy, hogy le ne lõjem a poént. Mindenesetre rendkívül izgalmas, ugyanakkor szomorú ez a film. Kim Ki -Duk egy nagyon eredeti történetet hozott össze a szerelem témakörébõl. Mind a képek, beállítások, mind a forgatókönyv, és a színészi játék elsõ osztályú. Szerencsére a színészek nem játsszák túl a szerepüket, mint sok más Ázsiai filmben. Én nemcsak a rendezõ rajongóinak, hanem azoknak is ajánlom, akik szeretik a nem hétköznapi filmeket. Ezt érdemes megnézni, méghozzá többször is!
feketevipera 2010 ápr. 19. - 14:50:23
Nem könnyû film, sem a témáját, sem a feldolgozásmódját tekintve. Az elején a nõ szerintem eléggé logikátlanul cselekszik, amikor rögtön plasztikai sebészhez fordul, ahelyett, hogy megbeszélné a problémáit, esetleg pszichológushoz menne, ha önértékelési problémái vannak. Bonyolult macska-egér játék indul el, de hiába a plasztikai mûtét, az ember egyénisége nem változhat meg alapvetõen. A nõ elsõsorban önmagának akart bizonyítani, de valójában az õ beteges féltékenysége és a rossz énképe lett a problémák okozója, ez pedig megmaradt nála a továbbiakban is. A film egyfajta felhívás is arra a veszélyre, hogy ha képtelenek vagyunk szembenézni saját problémáinkkal, és csak felszínes lépéseket teszünk, az tragédiához is vezethet.
8/10
zee944 2010 márc. 21. - 17:05:13 8/10
SPOILER

Nem kell szó szerint venni a jelenetet. Csak szimbolikus. Az örök körforgásra hívja fel a figyelmet. Amit látsz, újra és újra megtörténik, (persze nem ugyanazzal a lánnyal).
Összes hozzászólás