"'A filmet J-L-G komponálta' - olvashatjuk a főcím előtt. A film lineáris cselekmény és cselekményt görgető szerkezet helyett motívumokra, témákra épül, s egy-egy motívumát a megfelelő figura hordozza, s őt a rendező szándéka szerint mintegy zenei motívumként illusztrálja. Godard arról beszél többször is, hogy a négyrészes motívumszerkezet is a szimfóniákra utal. Ez a négy motívum egyébként (Képzelet - Félelem - Üzlet - Zene) általában nyersen és elidegenítően, brechti módon jelenetközi feliratokkal adatik a néző tudtára. Időnként egészen halkan fel is csendül egy dallam, valamelyik szereplő csodálkozva kérdi, hogy mi ez, de senki más nem hallja. A végén, Paul Godard halálakor aztán megpillantunk az utcán egy nagyzenekart, amint a film fő zenei motívumát játssza, karmesterrel. Mégis, a 'komponálás' szó legalább ennyire a film képzőművészeti-festészeti gyökereire és fogantatására vonatkozik." Bikácsy Gergely
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások