Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
7/10
joergie
máj. 11. 18:46:47
7/10
Megnéztem most ezt, a Threads-et, meg a Testament-et. Ez már akkor is B kat volt, próbál edukálni, elég sután csinálja, élvezeti értéke csekély. Valósághoz való közelsége se túl sok. A Threads sokkal inkább edukációs célú, élvezeti értéke annak se sok, viszont életszserűbb. A Testament teljes filmértékkel bír, ennek köszönhetően csak egyes pontokon találkozik a valósággal, science fiction kategória. De filmként nézni egész jó.
Miért volt ez akkoriban ennyire népszerű téma? A Mad Max, ezek...biztos volt valami történelmi vonzata, hogy ennyi fikciós atombomba utáni posztapokaliptikus mű született nyugaton(és érezhető az edukációs cél).
Amiért készült a film, és amit elértek vele, annak alapján ez a legjobb film számomra, ami valaha is készült! A hátterét ismerve egy megváltó film. Innentől kezdve, eleve más szemmel nézem.
Ez az 1983-ban készült Másnap című film (8/10) hasonló, mint az 1984-es Fonalak című remekmű (9/10), amely még ennél is megrázóbban mutatja be egy nukleáris háború következményeit: az emberiség kínszenvedéssel járó végzetét. A 2009-es Az út című film Viggo Mortensennel viszont mindent visz (10/10). Elevenen leránt a nukleáris pokolba és beléd ég.
Kihagyhatatlan filmek. Csak egyszer bírtam megnézni őket, mert olyan kegyetlen jövőt, pontosabban jövőtlenséget mutatnak be, amelyet az ember a legnagyobb ellenségének sem kíván. Mégis még mindig itt lebeg a fejünk felett ez a végzet, amelyet kizárólag saját magunknak köszönhetünk. Nem volt elég kreatív a természet a csapásaival? "Fogd meg a söröm!" versenyt játszunk? Megnyertük. És mit nyertünk?
Nálunk anno be volt tiltva, nem láthattam. Aztán sokáig kerestem hogyan juthanék hozzá, mikor meg már láttam, nem volt olyan nagy szám. A terminátort elõbb láttam , és abban is volt atombomba ledobásos jelenet. A látvány még talán "rosszabb" is volt, mint a Másnap címû filmben.
Spoiler
A film valóban a kezdeti mézédes amerikai álomból a keserû atomtámadás utáni katarzissá megy át. Sajnos több cselekmény "üti" egymást. Pld bunkerbe menekülnek az atomsugárzás elõl, de máshol szabadon jönnek-mennek az emberek. Az orvos a kórházba igyekszik a nagy bumm viszont az autópályán éri. Mindenki meghal csak õ nem, nem is tudom hogyan jut el a kórházba!
Az üzenet érthetõ, akkoriban sokkal hatásosabb volt a feszültebb helyzet miatt, ma már tucatfilm a sok hasonló között. (Terminátor, Vírus, Cloverfield stb.)
Missouri állam, napjainkban. Az átlagemberek rettegve figyelik az újságok, TV, rádió híreit. A NATO és a Varsói Szerzõdés közti ellentét kiélesedett Nyugat-Berlinnél. A helyzet háborúval fenyeget.Láthatjuk, ahogy készültségbe helyezik a hadsereget, az emberek felkészülnek arra, amit senki sem akar elhinni: hogy a katonai vezetõk lesznek olyan õrültek, hogy bevessék az atombombát. A katasztrófa légköre lassan és súlyosan telepszik rá az emberek hangulatára. Errõl szól a film elsõ fele. Aztán lehullanak a bombák.
Az a furcsa az atomháborúban, amit az egyik szereplõ mond, mikor megtudják, hogy kilõtték a rakétákat. A háborúnak vége. A Harmadik világháború nem azzal kezdõdött, hogy kilõtték az atombombákat, hanem azzal végzõdött. Az 1983-as The Day After (Másnap) c. tévéfilm (nem keverendõ össze az azonos címû, 2001-el foglalkozó filmmel) gyomorszorítóan ábrázolja a nukleáris holokausztot, de még így is egy viszonylag pozitív változatot mutat be. Ugyanis, mint tudjuk, viszonylag kevés rakétával végleg ki lehetne irtani az emberiséget a Föld felszínérõl.
A film több szereplõ szemén át láttatja az eseményeket. A központi figurának az idõs orvos, Dr. Oakes (Jason Robards) tekinthetõ: õ a film elejétõl kezdve jelen van, egészen az utolsó filmkockákig, mely az emberiség elsiratása. Látja, ahogy összeomlik a világ. Mivel orvos,hivatásába menekül a szerettei elvesztése okozta fájdalom elõl. A film nem kíméli a nézõt: a történet elején bemutatott szereplõk véletlenszerûen pusztulnak el az atomtûzben, a túlélõk pedig fokozatosan leépülnek. Ki a sugárzás, ki az életviszonyok miatt, többen pedig beleõrülnek a helyzetbe. Az alkotók érzékletesen mutatták be, milyen pusztítást okozhat a piros gomb megnyomása. A film eleji idilli képek éles ellentétben állnak a film végi, letarolt város képével. A kormány tehetetlen, bár igyekszik helyreállítani hatalmát, akár olyan módszerekkel is, ami megkérdõjelezhetõ. Amikor pedig arról beszél az egyik helyi vezetõ, hogy mindent meg kell tenniük, hogy hamarosan normálisan tudjanak élni, a nézõ a szemébe ordítaná: sohasem fognak ezután normálisan élni.
Az üzenete, sajnos, ma is ugyanúgy érvényes:
Végig tudtunk róla. De az embereket nem érdekelte.
Elég fiatal voltam mikor elösszõr láttam és nagyon megviselt,aztán láttam egy hasonló filmet annak testamentum a címe..az is sokkoló,akinek ez tetszett az nézze meg azt is,mert ezzel ellentétben egy kisváros lakóinak szemszögébõl mutatja be a dolgokat és azon belül kiemelve 2 családon keresztül
Meg sajna csak kölcsönözni lehet, megvenni nem. Hónapok óta böngészem a világhálót és szinte sehol semmi nyoma a filmnek. Sehol sem árulják még véletlenül sem. Ez is nagy csoda, hogy egyátalán ki lehet kölcsönözni! Úgy látszik Magyarországon nincs kereslet az értelmes, tartalmasabb fiilmekre. Mindenhol csak a legújabb amerikai gagyi vígjátékokat, a niggerkultuszt hirdetõ laza-füves filmeket, az idétlenebbnél-idétlenebb sorozatokat és a Gyûrûk Urát istenítik. Ha netán másra vágysz, így jártál, érd be a lepukkant tömegfilmekkel, ne legyenek extra igényeid!
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások