Könnyed operett, bohózat és szórakoztatás - ez mind ráillik Jacques Offenbachra. A francia kánkán zenéje gyakorlatilag az ő védjegye. És mégis, Offenbach sosem látta saját szemével, hogyan táncolják a kánkánt! Mi áll a róla kialakult komédiáskép hátterében? Jean-Christophe Keck zenekutató és karmester Offenbach nyomába szegődik, hogy kövesse nagyívű utazásán szerte Európa színházaiban, és kiderítse, hogyan lopta be magát a tizenkilencedik századi közönség szívébe. Bemutatja, miként osztotta magára Offenbach a komédiás zseni szerepét, és azt is, milyen nagy operaszerzőt rejt a fodros gallér.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
Ford Mustang
2011 okt. 04. - 16:25:08
Jacques Offenbach, eredeti nevén Jacob Wiener (Köln, 1819. június 20. – Párizs, 1880. október 5.)
A romantika korában élt francia zeneszerzõ, csellista, az operett egyik úttörõje. Németországi zsidó családból származott. A 19. századi Európa zenéjére óriási hatással volt, több mûvét mind a mai napig játsszák.
Operettzenéjét ragyogó, friss szellem, elegancia jellemzi. Zenei stílusában illúzió nélküli, s ezért csúfos, de szívbõl kacagó humort jelenít meg. Offenbach az életet egy bábszínháznak tartja, és azt az erkölcstelen léha életet mutatja be a Hoffmann meséiben is. Operettjei stílusával iskolát alakított, mind a formák, mind a melodikus invenció terén. Új stílust teremtett az orkesztrakezelés szempontjából is. Zenéjére jellemzõ a finoman stilizált deklamáció és a táncszerû dallamok alkalmazása.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások