Az aktuális rész ismertetője: Az amerikai filmben 1967 és 1979 között bekövetkezett változásokat három típus szerint csoportosítjuk. A szatirikus filmek kifigurázták korukat és a társadalmat, mint Frank Tashlin, Buck Henry, Mike Nichols, Robert Altman és Milos Forman alkotásai. A formabontók eközben a filmkészítés hagyományos stílusát kérdőjelezték meg, példaként Dennis Hopper, Robert Altman, Francis Ford Coppola, Martin Scorsese, Paul Schrader, Charles Burnett és Woody Allen újszerűségét vesszük szemügyre. A beilleszkedők pedig a stúdiórendszer műfajain belül kísérleteztek új módszerekkel; itt Peter Bogdanovich, Sam Peckinpah és Terrence Malick műveit vesszük sorra, illetve kiemelten foglalkozunk olyan klasszikusokkal, mint a Kabaré, A keresztapa és a Kínai negyed.
A műsor ismertetése: Az 1950-es években a filmművészet újabb és újabb területeket hódított meg földrajzi és tematikus értelemben egyaránt. A sorozat ezen epizódja a szexualitás témájának előtérbe kerülését és a melodráma műfajának kiteljesedését vizsgálja olyan országok filmtermésében, mint Egyiptom, India, Kína, Japán, Brazília vagy Mexikó. Az amerikai filmek közül az Amit megenged az ég és a Johnny Guitar az elfojtott szexualitás ábrázolásának példái, valamint a már ismert nagy mesterek újabb munkáit is szemügyre vesszük, A gonosz érintését Orson Wellestől, Az üldözőket John Fordtól, a Szédülést Hitchcocktól és a Rio Bravót Hawkstól. A brit mozit David Lean és Lindsay Anderson munkái képviselik.
Hozzászólások