Az aktuális rész ismertetője: Az 1990-es években a filmszalag művészei egy utolsó nagy nekifutással búcsúztak a celluloidtól a digitális kor beköszönte előtt, hogy számtalan addig nem látott módon mutassák meg a valóságot. Utazásunkat Iránban kezdjük Samira Makhmalbaf, Mohsen Makhmalbaf és Abbas Kiarostami munkáival, majd a hongkongi Vong Kar-vaj és a tajvani Caj Ming-liang és Hou Hsziao-hszien filmjein keresztül megérkezünk a japán horror alkotóihoz (Cukamoto Sinya, Nakata Hideo, Miike Takasi). Dániában a Dogma-kiáltvány alkotói fogalmazták meg a filmes formanyelv megtisztításának programját, de egyik vezéralakjuk, Lars Von Trier ennél tovább is lépett. Franciaországból Mathieu Kassovitz, Bruno Dumont és Claire Denis műveit idézzük, majd a Dardenne fivérek, a lengyel Dorota Kedzierzawska, az orosz Viktor Kosszakovszkij és az osztrák Michael Haneke merész alkotásaival fejezzük be áttekintésünket.
A műsor ismertetése: Az 1950-es években a filmművészet újabb és újabb területeket hódított meg földrajzi és tematikus értelemben egyaránt. A sorozat ezen epizódja a szexualitás témájának előtérbe kerülését és a melodráma műfajának kiteljesedését vizsgálja olyan országok filmtermésében, mint Egyiptom, India, Kína, Japán, Brazília vagy Mexikó. Az amerikai filmek közül az Amit megenged az ég és a Johnny Guitar az elfojtott szexualitás ábrázolásának példái, valamint a már ismert nagy mesterek újabb munkáit is szemügyre vesszük, A gonosz érintését Orson Wellestől, Az üldözőket John Fordtól, a Szédülést Hitchcocktól és a Rio Bravót Hawkstól. A brit mozit David Lean és Lindsay Anderson munkái képviselik.
Hozzászólások