Az aktuális rész ismertetője: Sorozatunk utolsó epizódja a 2000-es évek filmjeit vizsgálva azt keresi, milyen újítások fogják meghatározni a jövő filmművészetét. A dokumentumfilm kiemelkedően sikeres alkotói (Michael Moore, Nicolas Philibert, Douglas Gordon, Philippe Parreno) mellett olyan játékfilmeseket is megismerünk, akiknek munkájára meghatározó hatást gyakorolt a dokumentumfilm (Paul Greengrass, Andrew Dominik). Új vizuális megoldások és megközelítések után járjuk be a világot érintve Törökországot (Nuri Bilge Ceylan), Romániát (Cristi Puiu), Argentinát (Lucrecia Martel), Mexikót (Carlos Reygadas), Dél-Korát (I Cshangdong, Pong Dzsun-ho, Park Cshanuk), az Amerikai Egyesült Államokat (David Lynch, Darren Aronofsky, James Cameron), Svédországot (Roy Andersson), Kanadát (Roger Avary), Thaiföldet (Apicsatpong Wiraszetakul) és Oroszországot (Alekszandr Szokurov). A jövőbe tekintést Christopher Nolan Eredet és Michel Gondry Egy makulátlan elme örök ragyogása mentén kíséreljük meg.
A műsor ismertetése: Az 1950-es években a filmművészet újabb és újabb területeket hódított meg földrajzi és tematikus értelemben egyaránt. A sorozat ezen epizódja a szexualitás témájának előtérbe kerülését és a melodráma műfajának kiteljesedését vizsgálja olyan országok filmtermésében, mint Egyiptom, India, Kína, Japán, Brazília vagy Mexikó. Az amerikai filmek közül az Amit megenged az ég és a Johnny Guitar az elfojtott szexualitás ábrázolásának példái, valamint a már ismert nagy mesterek újabb munkáit is szemügyre vesszük, A gonosz érintését Orson Wellestől, Az üldözőket John Fordtól, a Szédülést Hitchcocktól és a Rio Bravót Hawkstól. A brit mozit David Lean és Lindsay Anderson munkái képviselik.
Hozzászólások