Az aktuális rész ismertetője: A szimbolizmus impresszionista-ellenes irány volt. Szerintük az impresszionizmus a szenzációk, az érzéki észlelés művészete, míg a szimbolizmus az ideára, a dolgok mélyén, a látszat mögött rejtőző titkos értelem megtalálására vállalkozott. Ennek igazi képviselője Gustave Moreau, aki azt mondta saját magáról, hogy "az álomgyűjtés mestere, művei rejtelmes bájjal teli káprázatok." Sosem nősült meg, festményeihez sem a valóságból, hanem a mitológiából vette nőalakjait, számos festményén jelenítette meg Salomét, Szemelét.
A műsor ismertetése: A legtöbb múzeumban olyan gyűjtemények láthatók, amelyek korábban királyoké, nemeseké vagy milliomosoké voltak. Olyan személyeké tehát, akik hatalmas összegeket áldoztak azért, hogy a mesterműveket a magukénak mondhassák. Ha ezt a szempontot figyelembevéve járjuk a kiállító termeket, megtudhatjuk, hogy mit tartottak értékesnek, szépnek az akkori tulajdonosok hazájuk kulturájából. A most bemutatásra kerülő japán sorozat alkotói a világ híres múzeumait keresték fel. Hatalmas galériákat, mint a londoni Tate, a bécsi Művészettörténeti Múzeum vagy a firenzei Uffizi Képtár, és olyan gyűjteményeket is, melyeket egy-egy művész neve - Rodiné, Van Gogh-é vagy Toulouse Lautrec-é tesz vonzóvá. És persze nem csak a műveket igyekeznek bemutatni, hanem a tulajdonosokat, a gyűjtőket és azokat a történeteket is, melyek egyszerre szólnak az alkotásról és az alkotóról.
Hozzászólások