Az aktuális rész ismertetője: New Yorkban a Broadway virágkorát éli a húszas években, a szesztilalom korában. A Schubert Színház a 44. utcában otthona lesz a híres producereknek, akik meghatározzák a Broadway fénykorát. Egy verzió szerint az 1930-as években a színesbőrű jazz-zenészek honosították meg a "Big Apple" elnevezést. Az ő körükben élt a mondás, mely szerint - sok alma terem a siker fáján, de nagy alma csak egy van. Innen eredhet, hogy a ritmus, a zene "Nagy Almája" is lesz ez a környék, és a jazz aranykorában sorra születnek a nagy musical-ek, valamint a sztárok, mint Marilyn Miller, Al Jolson, a Marx fivérek, Dick Rogers és Larry Hart, vagy Florenz Ziegfeld és Fred Astaire. A legendás évtizedben a színpadon nem kisebb név, mint Gerschwin hangjai kelnek életre, amit először a rádió juttat el a fülekbe, majd a film megjelenésével a szemek is élvezhetik a dalok és táncok kavalkádját.
A műsor ismertetése: Zenés színpadi műfaj az ókor óta létezik, azonban a musical őse a daljáték, az és az operett. Fiatal műfaj, nagyjából a XIX.- XX. század fordulóján, az amerikai zenés színházi kultúra létrejöttekor vált önállóvá. A Broadway és a musical fogalma mára összefonódott. A musicalt gyakran a modern kor operájának is nevezik. Több mérföldköve is volt fejlődésének: először a Broadwayen bemutatott jazz-operettek, jazz-musicalek sikere emelte az égbe a szerzőket és az azóta sztárnak is nevezhető előadókat. Bár ízig-vérig amerikai műfajról beszélünk, azért meg kell említeni, hogy a Broadwayt (a legendás 42. utca, amiről musical is készült), ahogy Hollywoodot is, a Kelet-Európából bevándorolt, főként zsidó származású producerek tették naggyá. Sok zeneszerző is erről a területről érkezett. A kiváló énekes-színésznő, Julie Andrews kalauzol végig bennünket a musical izgalmas, csillogó, fülbemászó világában a kezdetektől napjainkig. Az első részben a kezdetekről, a műfaj kialakulásáról kapunk ízelítőt.
Hozzászólások