Az aktuális rész ismertetője:
Az iskolai osztályozás rendszere mintegy 200 éves hagyományra tekint vissza, éppen emiatt ez az elem az, amit a legnehezebb megváltoztatni. Az alternatív pedagógiák a hagyományos értelemben vett osztályozással is szeretnének felhagyni, helyette a szöveges értékelést helyezik előtérbe. A filmsorozat alkotói ellátogattak a Lauder Javne Zsidó Közösségi Iskolába, a Gyerekek Házába, valamint a Közgazdasági Politechnikumba, hogy az ottani pedagógusoktól, diákoktól kérdezzenek tapasztalataikról. Ezekben az iskolákban a tanárok által havonta elkészített i írásbeli értékeléseken túl a diákok is értékelnek: értékelik egymást, saját és pedagógusaik munkáját...
"Ezekben az iskolákban a pedagógus szerepe megváltozik. - összegzi az egyik megszólaló szakember. - Mindenhatóból együttműködő partnerré válik."
A műsor ismertetése: A rendszerváltás óta örvendetesen megszaporodott az alternatív képzési lehetőségek száma. Több olyan, külföldön már régóta ismert iskola-fajta jelent meg nálunk is, amelyek jobban odafigyelnek az átlagtól valamilyen szempontból eltérő gyerekekre. A pedagógia sorozat módszerében, céljaiban eltérő óvodákat, iskolát mutat be, amelyekben azonban közös az, hogy mindegyik tiszteletben tartja a másságot.
Hozzászólások