Az aktuális rész ismertetője: A Messiás egyfajta hitvallás, a cselekménye kevésbé játszik fontos szerepet. A szövegek nagy része ótestamentumi prófécia és zsoltár, tehát a Messiásról, a várt, a majdan eljövő megváltóról szól. Az oratórium első része a Krisztus előtti időket és a Megváltó születését, a második a szenvedéstörténetet, a harmadik rész pedig a megváltásról való elmélkedést mutatja be. Az oratóriumban _ ahogy az megszokott _ kiemelkedő a kórus szerepe, és a kezdetben kisebb létszámmal előadott művet később egyre monumentálisabb együttessel adták elő. Händel élete alatt egyre több változtatást, módosítást hajtott végre a Messiáson, amely változtatások oka főleg a mindenkori előadói apparátushoz való igazítás volt. Ennek következtében az oratóriumnak nincs állandósult verziója. A műsorra tűzött hangverseny az előadó-apparátus összeállítását illetően igyekszik minél inkább az 1742-es dublini bemutató körülményeit felidézni _ bízva abban, hogy a közönség ezáltal új színeket és szépségeket is talál e már sokszor és méltán megcsodált zeneműben. A műsor végén Händel trombitára és zenekarra írt D-dúr szvitjét Boldoczki Gábor és Fassang László adja elő. A Vízizene, a Partenope és egyéb művek részleteiből összeállított szvitből Fassang László készített trombita-orgona átiratot.
Hozzászólások