Az aktuális rész ismertetője: Három kiváló muzsikus találkozása, akik számára a kamarazene művészetük szerves részét képezi. A Liszt-, Bartók–Pásztory- és Kossuth-díjas magyar hegedűművész, Baráti Kristóf a Kaposvári Nemzetközi Kamarazenei Fesztivál (Kaposfest) egyik művészeti vezetőjeként, Gustav Rivinius német csellista négy kamarazenei formáció alapítójaként és további kamaraegyüttesek résztvevőjeként, a szintén Liszt-díjas Gulyás Márta zongoraművész pedig a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Kamarazene Tanszékének tanáraként és éveken át tanszékvezetőjeként, valamint a Madridi Királyi Zeneakadémia kamarazene-professzoraként tette le névjegyét ezen a téren. A hangversenyen Brahms művei szólaltak meg a Zeneakadémia Nagytermében 2018 őszén. Annak a szerzőnek a kompozícióit hallhatjuk tehát, aki Schumann halálát követően újjáélesztette a kamarazene műfaját – szembemenve a haladó osztrák-német kortársakkal, akik a tradicionális formákkal kevésbé törődtek.
Hozzászólások