Az aktuális rész ismertetője:
Az Andrássy út alatt építik meg a kontinens első földalatti vasútját, amely egyben a világ első motorvontatású metrója is. Több mint hetven évig állják a sarat a dualizmus idején gyártott magyar földalatti járművek. Az ötvenes évek gigaberuházásaként kezdik megépíteni, majd hagyják abba a 2-es metró építését, amely földalatti óvóhelyként is funkcionál. A 60-as évek építkezésének esik áldozatul a Nemzeti Színház épülete. A 3-as metró végül nem éri el Káposztásmegyert. Földalatti Budapest - Magyar metrók.
Vendég: Merczi Miklós muzeológus, Magyar Közlekedési Múzeum és Szedlmajer László közlekedési vezérigazgató-helyettes, BKV.
A műsor ismertetése:
Ez a történelem ideje. - Itt és most - beszéljük meg, hogy a tévézés őskorában mire volt jó kapcsolgatni a nagyteljesítményű háztartási gépeket? Hallott-e arról, hogy Almásy László grófot népbíróság elé állították a Rákosi-korszakban? Aprószentek: Gyerekkórus, Betlehem: Hét törpe tanyája, Diana terme: Hősök terme - az Aggteleki Cseppkőbarlang elnevezéseit megváltoztató bizottságnak még humorérzéke is volt.
Ősök tere: XX. századi magyar történelem - jelen időben.
Hozzászólások