Alias / Szibériai bevetés

12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott amerikai akciófilm-sorozat, II / 3. rész, 41 perc, 2002

Értékelés:

207 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

207 szavazatból
Szerinted?

Az aktuális rész ismertetője: Sydney kalandos akcióban vesz részt, melynek során egy nagy értékű számítástechnikai alkatrészt kell megszereznie. A művelet alatt folyamatosan egy lépéssel megelőzve Sark előtt jár. Ezalatt Jack kénytelen szembenézni Sydney anyjával, Will pedig találkozik Vaughnnal.

A műsor ismertetése: Sydney Bristow, a fiatal és gyönyörű lány kettős életet él. A barátai számára sikeres befektetési tanácsadó, a valóságban azonban titkosügynök, aki több nyelven beszél és tökéletesen képzett harcos. Ám van, amit főnökei sem tudnak: Sidney kettősügynök, és mindent megtesz azért, hogy bosszút álljon a gyilkosokon, akik valójában a CIA önállósodott ügynökei, az ország legveszélyesebb ellenségei.

Évadok:

Stáblista

Szereplők

Sydney Bristow
Arvin Sloane
Jack Bristow
Michael Vaughn (2001-2005)
Eric Weiss (2001-2006)
Will Tippin (2001-2003)
Francie Calfo/Allison Doren (2001-2003)
Julian Sark (2002-2004)
Irina Derevko (2002-2003)

Díjak és jelölések

  • Golden Globe-díj

    2002
    Legjobb televíziós sorozat - drámai kategória jelölés
  • Golden Globe-díj

    2005
    Legjobb színésznő - drámai kategória jelölés: Jennifer Garner
  • Golden Globe-díj

    2004
    Legjobb színésznő - drámai kategória jelölés: Jennifer Garner

Hozzászólások

Szerinted?
10/10
nick név 2025 szept. 14. - 20:21:51 10/10 Előzmény interstate76.hu
Neked is minden jót.
4/10
interstate76.hu 2025 szept. 14. - 15:57:46 4/10 Előzmény nick név
jól van, pajtás! :)
10/10
nick név 2025 szept. 14. - 03:19:05 10/10 Előzmény interstate76.hu
Attól tartok nem használod jól a szélsőséges szót, a nézetemet írtam le egy sorozatról, ami az ízlésvilágomon és a tapasztalatomon alapul természetesen, számomra azért is 10-es, amit leírtam hozzá. Az értékelésem jócskán eltér a tiédtől, és úgy érzem így van jól.
Isteníteni itt semmit nem istenítettem, megint rosszul használsz szavakat (persze a sori és a lol mellett már nem feltétlen meglepő), illetve közhelyesen próbálsz átkeretezni. Egészen érthetően elmondtam számodra, hogy ízlésekről vitatkozni számomra értelmetlen dolog, időpazarlás, a gyerekes online igazságharcokba pedig nincs kedvem belemenni, amelyek belső bizonytalanságból fakadnak.
Leírtam a sorozat erényeit, természetesen konkrét példák nélkül, hogy megértsd, alapvetően mennyire mást gondolunk róla, és hogy mennyire nincs közös nevezőnk benne. Ha neked az első 5 részben nem volt semmi érdemleges jelenet, pillanat, akkor ez még egy vak ember számára is világos. A bizonygatást még mindig teljesen feleslegesen várod, persze várhatod, csak hiába, azon okokból kifolyólag, amit már részleteztem.
Az ugye megvan, hogy egy helyre több bombát is lehet telepíteni és hogy a detonátorok frekvenciája bombánként lehet eltérő és egy detonátor is aktiválhat több különböző frekvencián? De mivel a bombákat sokféleképpen köthetik, még az is lehet, hogy egy másik, nem nyilvánvaló része aktív maradt és az került külön aktiválásra. Segítségül csak két példa hirtelen. A szőr és a hasogatása, persze ha valaki igazságharcolni akar... Abból ilyen esetben felszínes kötözködés lesz. Végig se gondolod, mert nem ez a cél, így pedig megkapod a figyelmet.
Az epizodikus 24 nem volt kifejezetten rossz, de sokkal régivágásúbb megoldásai voltak és egyszerűen unalmas is volt. Önismétlő és unalmas. Az hogy Bauer-nek nem volt kék haja még nem teszi eredetibbé, sokrétűvé, vagy mélyebbé a konkrét világot. De mindegy is. Neked ettől még tetszhet, másoknak meg felejthető.
Nem igazán érdekel miről írtál máshol, itt kétségtelenül így nyilvánulsz meg. A saját kevésbé elmélyültnek látszó ízlésedet próbálod mások fölé helyezni. Nem tisztességes akarsz lenni a sorozattal, inkább csak belerúgsz, ez is egy lehetőség. Ez sem tragédia, csak elárul valamit.
Neked az Alias a nevetséges, nekem a szereptévesztésben lévő megnyilvánulásod vele kapcsolatban, és minden megy tovább.
4/10
interstate76.hu 2025 szept. 12. - 19:15:52 4/10
1. Nem a 10-es osztályzatodat neveztem szélsőségesnek, hanem az alábbi kijelentésedet: "Készült azóta már nem egy kémsorozat, de olyan, ami csak megközelítette volna az Alias-t, egy sem." Elemi szövegértés, nem tudom, mit és hogy lehetett félreérteni.

2. Nemrégiben még a dialógusokat is istenítetted. Két alkalommal is kértem, hogy hozz példát, mert én az első 5 részben nem hallottam egyetlen egy, igazán jól megírtat sem. Erre megint leírtad a felmagasztalásodat ("olyan erényei vannak (világábrázolás, karakterépítés, a dráma dinamikája számos szinten, az ambivalens polihisztor képének behozatala), amelyekkel a sokkal későbbi, a korábbiakból elvileg tanuló sorozatok egyszerűen nem bírnak"), csak épp a dialógusok dícsérete mostanra kimaradt. Hmmm...

3. Egy, a helyszínen hatástalanított bombát nem lehet 100 méterről, a detonátor cseréjével újraélesíteni. Ez olyan, mintha elrontanád egy távirányítós autó motorját, majd másvalaki a távirányító elemcseréjével oldaná meg a dolgot. LOL De ezeket hagyjuk is, mert tényleg epizódonként több ilyen is történt. Nem lenne velük baj, ha a Chuckról beszélnénk, de ez - elvileg legalábbis - egy komoly sori.

4. "A sorozattal kapcsolatos kritikáidat inkább látom kötözködésnek és az adott korszakhoz kötődő viszony hiányának..."

Írtam a Chuckról, ami 2007-ben indult, az nincs egy egész korszakkal "arrébb". De írhattam volna a szintén 2001-ben induló 24-ről is. Ott is lehet logikátlanságokat találni, de a sötétben, sötét ruhában megbújó Jack Bauer semmilyen körülmények között nem viselné a világ legrikítóbb színű frizuráját, vagy legalább sapkát húzna rá, ha mégis neonzöld lenne a feje. Talán úgy tudnám legjobban leírni a 2 sori közötti különbséget, hogy a 24 esetén keresni kell a logikátlanságokat, az Alias esetén pedig elvakult rajongónak kell lenni, hogy ne szúrják ki a szemed.

Végül (és részemről ezzel vége): elfogadom, hogy lehet szeretni az Alias-t, miért ne jöhetne be valakinek? De komoly akció- és/vagy kémfilm szintjén egyszerűen nevetséges. A saját korában is az volt, ma meg pláne az.
10/10
nick név 2025 szept. 11. - 03:07:08 10/10 Előzmény interstate76.hu
Amikor valaki értékel egy sorozatot, vagy filmet és ad rá egy X/10-et, az nyilván nem azt jelenti, hogy egyetemlegesen mindenkinek annyit kell rá adnia, hanem hogy neki annyit jelent az adott sorozat, vagy film. Az online interakcióknak jó lenne kinőnie az infantilizmus kereteiből és levetkőznie a túlkompenzáló belső bizonytalanságot. Én fogalmaztam így, mert számomra így van, a szélsőséges kijelentés fogalmát pedig ne keverd össze a tiédtől határozottan eltérő véleményekkel. 10-est adtam rá, mert nekem ez egy 10-es, szélsőséges például akkor lenne ez a vélemény, ha mindenkit hülyének néznék, akinek ez nem 10-es.
A gagyizós kritikádat nem tudom komolyan venni, egy több, mint 20 éves szériáról beszélünk, az újgenerációs sorozatok első pár évéből. Ott voltak a kezdetek. Nyilván ha az ember fitymálni akar, akkor lehet benne vélt és valós hibákat találni, de mindezek mellett is olyan erényei vannak (világábrázolás, karakterépítés, a dráma dinamikája számos szinten, az ambivalens polihisztor képének behozatala), amelyekkel a sokkal későbbi, a korábbiakból elvileg tanuló sorozatok egyszerűen nem bírnak. Nyilván a tehetség és az ihletettség nem következik a szokványos, professzionális receptekből.
Ugye megvan, hogy egy bombát több módon is éles helyzetbe lehet hozni, vagy hatástalanítani, és hogy akár több szerkezetet is lehet telepíteni egy adott területen?
Ha nem hallottál olyat az első 5 epizódban, az egyébként nem feltétlenül a sorozat hibája.
Várni várhatsz bármit igazából, de az ízlésünk is merőben különbözőnek tűnik és nem is feladatom bizonygatni számodra olyan dolgokat, amelyeket a szubjektív megítélés erősen befolyásol. Várhatod, hogy elkezdjem védeni a sorozatot, de egyfelől nincsen rá szüksége, másfelől tévedésben is vagy, ha azt gondolod, hogy ilyen módon bizonyságot nyerhetsz, vagy hogy nekem kedvem van a természetszerűen értelmetlen-parttalan billentyűcsapkodáshoz. A sorozattal kapcsolatos kritikáidat inkább látom kötözködésnek és az adott korszakhoz kötődő viszony hiányának, ami nem tragédia, csak szerintem jó a helyén kezelni bizonyos dolgokat. Ha nem tetszik valami is láthatod, illetve értékelheted az érdemeit mellette.
4/10
interstate76.hu 2025 szept. 10. - 20:38:56 4/10 Előzmény nick név
Nem én fogalmaztam így, hanem te: "Készült azóta már nem egy kémsorozat, de olyan, ami csak megközelítette volna az Alias-t, egy sem."

Ez olyan szinten szélsőséges kijelentés, amit nem lehet relativizálni egy "szerintem"-mel. Nem az én készülékemben van a hiba, ha ezt magyarázni kell.

Egyébként az a gagyi, amiről szept. 04. 21:03:36-kor írtam. De tudom folytatni (pedig összesen 5 epizódot bírtam végignézni): az 5. rész vége felé Sid hatástalanítja az épületben elhelyezett bombákat, de azok végül mégis felrobbannak, mert a társa előkap egy tartalék-detonátort, mondván, "ezek mindig vacakolnak" (vagy valami hasonló blődség - nem tudom idézni és nem vagyok hajlandó újranézni)! És aztán felrobbantja vele a korábban HATÁSTALANÍTOTT bombákat. Óriási!

Továbbra is várom, mely dialógusok szippantottak be ezen sorozat világába, mert én nem hallottam egy olyat sem a végignézett 5 epizód során, ami említésre méltó lett volna!
10/10
nick név 2025 szept. 05. - 21:55:51 10/10 Előzmény interstate76.hu
A véleményemet írtam le, ami az én ízlésvilágomat tükrözi. Kérdés mit tartunk komolytalannak, ha különböző véleményeket ex cathedra kijelentésekként kezelünk (az online igazságharcok világában persze), vagy a saját véleményünket tekintjük annak. Szerinted az Alias gagyi, szerintem messziről sem, de valószínű egymás ízlését egyáltalán nem tekintjük mérvadónak, és az élet megy tovább.
Egyébként ha nem is rajongunk érte, a tisztes megítélés megkövetelné, hogy legalább a sorozat kontextusát az ember figyelembe vegye. Mindegy.
4/10
interstate76.hu 2025 szept. 04. - 21:23:03 4/10 Előzmény interstate76.hu
A Counterpartot hagyjuk, mert a megválaszolt hsz. keletkezésének dátuma után született.
4/10
interstate76.hu 2025 szept. 04. - 21:11:17 4/10 Előzmény nick név
"Készült azóta már nem egy kémsorozat, de olyan, ami csak megközelítette volna az Alias-t, egy sem."

Komolytalan vagy. A The Americans vagy a Counterpart szintekkel vannak ezen gagyi felett.
4/10
interstate76.hu 2025 szept. 04. - 21:03:36 4/10
Ez a sori rosszul öregedett. De sztem 2001-ben sem volt akkora szám, mint ahogy sokan minősítik. Az akciójelenetek gyakran a Chuck című sori szintjén vannak, de van egy fontos különbség: az Alias iszonyat komolyan akarja venni magát, miközben a Chuck iszonyat jópofa.

Amikor a főszereplő az első évad első részében full fekete szerkóban, de a világ legrikítóbb hajszínét lobogtatva álcázza magát a sötétben, az mennyire gagyi már? 40 évvel ezelőtti akciójelenetekben is jobban adtak a látszatra és még az arcukat is terepszínűre/feketére festették az akcióhősök, Sid meg a Marsról is jól látható hajjal rohangál. De a szerelés az full fekete, mert úgy kemény. És ez a sori sokaknál egálban van a hasonló korú 24-gyel? Ne már... ÉG ÉS FÖLD A KETTŐ!

Azt meg hagyjuk is, hogy apu bal füle akkora, mint egy elefánté, mert ilyesmivel ugye nem illik viccelődni, de komoly szereplő, komoly akciók közben, ilyen fizimiskával? Sztem egyszerűen röhej. Nem volt zseton egy nem átlagon aluli kinézetű, másod-/harmadvonalbeli színészre? Vicc.

5 részt bírtam megnézni ebből a zsé kategóriás gagyiból, de legalább 10 olyan bénaságot láttam, amit felsorolni is fájna (pl. Sid fejbecsap vkit egy akció közben, de - bár mindkettőt kényelmesen megtehetné - sem arról nem gondoskodik, hogy sokáig nyugton maradjon, sem a rádióját nem viszi magával, így a rosszfiú - pár másodperccel a padlóra kerülést követően - riasztani tud mkit). És a rajongók szerint az első 2 évad a csúcs. Akkor hol lesz a mélypont?

Érdekelne pl., hogy a nick név nevű kolléga mely dialógusokra utalt, amikor istenítette azokat, mert én egy olyat sem hallottam, ami megragadt volna bennem.
Összes hozzászólás