Személy

Erwin Schrott

színész, előadó, ének
Érzékien sötét hangszínével, ragyogó alakításaival Erwin Schrott néhány év alatt meghódította Európa és Amerika operaházainak közönségét. Az uruguayi születésű basszbariton 1998-ban megnyerte a Plácido Domingo által létrehívott Operaliát, és innentől fogva nemzetközi karrierje meredeken ívelt felfelé. A Macbeth, a Rigoletto, a Don Giovanni, a Szerelmi bájital és a Turandot basszus és basszbariton szerepeit énekelte a Veronai Arénában, a Bécsi és a Párizsi Operában, a Metropolitanben, Washingtonban, Nizzában és Hamburgban. Repertoárja később olyan szerepekkel bővült, mint Bellini Az alvajáró című operájának Rodolfója, amit Rio de Janeiróban, illetve a Puritánok Giorgiója, amit Genovában énekelt, a Bohémélet Colline-ja (Chicago Lyric Opera) vagy Banquo a Macbethből (Covent Garden). Részt vett a Maggio Musicale Berlioz-produkciójában (A trójaiak) Zubin Mehta vezényletével, énekelte Mefisztót, Anyegint, Escamillót és a Hoffmann meséinek négy cselszövőjét. 2003-ban Leporellóként lépett színpadra a Covent Gardenben, Washintonban pedig Don Giovannit alakította hatalmas sikerrel. A Figaro házassága címszerepét először 2004-ben énekelte, a 2007/2008-as szezonban a Metropolitanben mutatkozott be vele, s sziporkázóan szellemes alakítását mind a közönség, mind a kritika elragadtatással fogadta. A Salzburgi Ünnepi Játékok közönsége újra Leporellóként láthatta, a Metropolitanbe Don Giovanniként, Bécsbe Figaróként tért vissza, és ő énekelte Escamillót a Milánói Scala 2009/2010-es szezonjának Daniel Barenboim által vezényelt nyitóelőadásán.

Hozzászólások

hdzfenrz 2015 dec. 20. - 13:40:20
vagy részemrõl ennek örül a fejemben nagyon sok és bizony hiszem hogy van a jobb gyomor utána ell tis egy boldog dolog hogy megfeleljen http://www.ysegjvrv.com/nõk-kabátok-c-20.html

jó emberek Lazo közelébe a kapu a templom hatalmas vastag könyvet aranyozott kémkedett és egész borított drágakõ Rubin smaragd gyémánt és gyöngy több vagy legalább olyan értékes mint azok amelyek szentelt könyvében felakasztották a levegõben hogy összekapcsolni két vastag Aranyláncok a zoophore a upiter apitolinus bugustus a e tornác nézett rá és csodálta bs a antagruel õ kezeli és dandled ez és kiderült hogy õ
Edmond Dantes 2015 dec. 11. - 20:48:44
Mozart: Don Giovanni
Erkel Színház, 2015. dec.6.

A világszínvonal beköltözött az Erkel Színház Don Giovanni elõadására. A meghirdetett de betegség miatt lemondott címszereplõt, Ildebrando D'Arcangelot láttam már pár éve: afféle "good-looking", "fess" fiatalemberre emlékszem, nem sokkal többre. Helyette "ugrott be" most Erwin Schrott.

Erwin Schrott. Akirõl azt hihetnõk, õ "csak" Anna Netrebko párja (volt), gyermekének atyja, délceg és macsó amorózó, aki olykor "shirtless" mutogatja izmos bájait és mellesleg énekelni is tud. Nos, ezen az estén a vártnál többet, sokkal többet nyújtott. A bájak mutogatása elmaradt, kaptunk viszont egy hangi, színészi és férfi-ereje teljében lévõ, sármos, de cseppet sem magamutogató, élettel és ötletekkel teli, teljes erõbedobással (értsd: nem "szívességbõl beugró" attitûddel) éneklõ-játszó mûvészt, aki egyben alázattal és fegyelmezetten illeszkedett az elõadásba és bár élettel töltötte meg, de sosem játszotta túl sem magát, sem honi kollégáit sem a rendezés rövid pórázra fogott kereteit.

A tomboló siker megérdemelt volt. Nagy estét csinált, visszavárjuk...akár emelt helyáron is. Õ rászolgál(na), közönsége kap(na) is érte, nem keveset.