Kállay Katalin

furulyaművész, tanár

A Tercina együttes alapító tagja. Emellett számos régizene együttesben játszik (Sebastian Consort, Marquise, Excanto, Musica Profana, Savaria Barokk Zenekar, Rosella).


A Weiner Leó Zeneiskola és Zeneművészeti Szakközépiskola és a Győri Reneszánsz és Barokk Hét hangszeres kurzusának kamarazene–és blockflötetanára, valamint óraadó tanár a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskolában, és a Ward Mária Zeneművészeti Szakközépiskolában.


Rendszeresen ír zenekritikákat, műsorismertetőket, programfüzeteket a Művészetek Palotája, „A Zongora” sorozat, a Concerto Budapest, a Muzsika és a Müpa Magazin számára.


A Weiner Leó Zeneművészeti Szakközépiskolában tanult brácsát Papp Sándornál és blockflötét Czidra Lászlónál, majd a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem zenetudományi tanszakán és a Szegedi Tudományegyetem régizene-blockflöte szakán folytatta tanulmányait, ahol tanára Lőrincz László volt. A historikus előadásmóddal kapcsolatos ismereteit Peter Holtslag, Prehoffer Gábor és Anneke Boeke mesterkurzusain mélyítette el. Koncertezett itthon és külföldön, fellépett számos európai és hazai fesztiválon.


Olyan muzsikusokkal dolgozott együtt, mint Czidra László, Németh Pál, Vashegyi György, Vásáry Tamás, Philip Pickett, Penelope Rapson (Fiori Musicali, England), Gwendolyn Toth (Artek, New York), Peter Zajíček (Musica Aeterna, Pozsony). Tanított a Budapesti Kortárstánc Főiskolán, és a Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Karán. (forrás: tercina.hu)