Lipcsey György felvidéki szobrászművész 1955-ben született Dunaszerdahelyen. Tizennégy éves kora körül kezdett el faragással foglalkozni, főként fából mintázott meg parasztfigurákat, balladahősöket. Érettségi után a szobrász életpályán próbált elindulni, mely nehezen ment abban az időben. Művészeti előtanulmányok híján, többszöri jelentkezés ellenére sem sikerült képzőművészeti főiskolára felvételiznie. Közben tovább faragta szobrait, és elvégzett egy restaurátoriskolát. 1987-ben nagy nehézségek árán tagja lett a Szlovák Képzőművészeti Uniónak. Időközben dolgozott egy ideig művelődési házban, valamint rajztanárként művészeti alapiskolában. A kilencvenes években köztéri megrendeléseket is kapott. Szobraival találkozhatunk többek között Nagymegyeren, Alistálon, Dunaszerdahelyen, Szímőn, Ekecsen és Farkasdon. Szobrászi tevékenysége mellett részt vállalt a szlovákiai magyar képzőművészeti élet alakulásában is. 1995-1998 között a Szlovákiai Magyar Képzőművészek Társaságának elnökeként tevékenykedett, valamint éveken át volt a dunaszerdahelyi Kortárs Magyar Galéria Alapítvány kuratóriumának elnöke. 1998-ban hozta létre magángalériáját Dunaszerdahelyen, mely a felvidéki magyar, magyarországi és szlovák képzőművészek munkásságát volt hivatott bemutatni. Az Art-Ma Galériát 2013-ig működtette. 2000-ben tagja lett a Magyar Szobrász Társaságnak. 2012-től tagjává választotta a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesülete, 2014-től pedig a Magyar Alkotó Művészek Szlovákiai Egyesülete. Amatőr művészként indult. Nem volt mestere, aki egyengette volna az útját. A természetelvű megfogalmazástól jutott el a leegyszerűsített geometrikus, jelszerű formákig. Anyagválasztás szempontjából lassanként a fa mellett érdekelni kezdte a kő, a vas és a bronz is, egyre inkább szabadabb kifejezésmódot kezdett alkalmazni, így lettek a kisplasztikákból idővel ember nagyságú szobrok. A kezdeti útkeresést követően saját stílust alakított ki, melyet időről-időre tovább formált, alakított, fejlesztett. Technikai, tematikai, anyagbéli váltások követték egymást életművében. Korai munkái tömbszerűségükkel tűnnek ki, reliefjein ókori hatások érezhetők. Később geometrikus, szinte nonfiguratív szobrok kerültek ki keze alól.