Robert Falcon Scott, a Brit Királyi Flotta tisztje társaival 1911-ben indult a Déli-sark felfedezésére. A norvég Roald Amundsen azonban egy hónappal megelőzte őket, így az ő neve került a történelemkönyvekbe. A brüsszeli CREW társulat rendhagyó színházi produkciója, a Terra Nova megtörtént eseményeken és naplójegyzeteken alapul, de a kaland a múltidézéssel éppen csak elkezdődik. A Déli-sark felfedezése ugyanis a saját elménk felderítésének a metaforája. A közönség tagjai időnként Scott kapitány expedíciójának tagjai, néha a saját történetük főszereplői lesznek, néha pedig egyszerűen csak nézők maradnak. Mindenki egyszerre többféle módon van jelen az előadásban. Bizonyos jelenetek közben a közönség tagjai virtuális valóság-szemüvegeket és fejhallgatókat kapnak. Fizikálisan Budapesten lesznek, mentálisan viszont a számítógép által generált kibertérben mozognak majd, ahol szokatlan ingerek csapják be az érzékszerveket és az agyat. Tényleg azt látom, amit látni vélek? Tényleg azon a helyen vagyok, amit látni vélek? Ez az én testem vagy valaki másé?
A CREW az elmúlt hét évben készült előadásaiban és interaktív installációiban rendszeresen kísérletezik az úgynevezett immerzív technológiai környezet művészeti alkalmazásával és a neuro-fiziológia által felvetett filozófiai kérdésekkel. A Terra Nova című előadás premierje júliusban Európa egyik legrangosabb színházi eseményén, a franciaországi Avignoni Fesztiválon volt. Az előadást a világon másodikként Budapesten, a PLACCC Fesztiválon mutatja be a társulat, mielőtt európai turnéra indul.
A(z) Tőzsdepalota előadása
Hozzászólások