Saso & Mojtina Jurcer a színész testének funkciójára és ezzel összefüggésben a színpadi testhasználatra vonatkozó újszerű alapvetésekre alapozott 10 éves komoly színházi kutatómunka során alkották meg az INNER WORLD THEATRE (Belső Világ Színháza) koncepcióját. Ez a koncepció napjaink világának megfigyelésén alapszik, amelyben a "dráma" nem az egyént körülvevő, külső térben zajlik, hanem a belső időben. Tér és idő klasszikus koordinátáinak szétválasztása a színház tér általi meghatározottságától mentes megközelítéséhez vezet, melyben a színész teste felszabadul a tér fizikai korlátai alól és a továbbiakban kizárólag a (belső) idő "mozgásai" kötik. Előadásukban S & M Jurcer dekomponálják test és tér viszonyát - a szoba és a benne lévő tárgyak (szék, asztal, ablak és ajtó) Jurcer víziójában megmaradnak napjaink Akárkijének egyetemes metafizikai teréül - majd összekapcsolják a test kitágult idejével. Ez a fajta rendezés arra szorítja rá a színész testét, hogy - szobrász módjára - mozgásban lévő formákat mintázzon meg és azokat belső, mentális állapotok plasztikus jeleivé alakítsa. Ezt a folyamatot - a belső tér idejének megmintázását - nevezik IDŐMINTÁZÁS-nak (sculpturing in time), másként az emberi lét vertikális tengelye mentén való (színészi) alakításnak. A MAGÁNYOSSÁG ANATÓMIÁJA-ban S & M Jurcer valamennyi korábbi előadásuk egyes elemeit felhasználva viszik színpadra kutatásaik eredményét.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások