"Bocsárdi László Antigoné-rendezése a tragédia által feltételezett pátoszt állandó iróniával ellenpontozza, így az előadás folyamatosan azon a vékony peremen egyensúlyoz, amely a megrendítőt a nevetségestől elválasztja. Egyszerű eszközökkel rendkívül összetett hangulatok születnek. Így válik vitathatatlanul maivá az antik klasszikus -- anélkül azonban, hogy bármiféle aktualizálásra sor kerülne. (...) Az előadás gesztusai ugyan egyértelműuen kortárs figurákat állítanak elénk, de ok nem mai dilemmákkal, hanem általános emberi sorskérdésekkel szembesülnek. Bocsárdi nem ezeket fordítja le maiakká, hanem a velük való szembesülést teszi intenzívvé. Miközben a játéknak semmiféle társadalmi-politikai aktualitása nincs, rendkívül erőssé válik az emberi hitele. (...) Bocsárdi Szophoklész-rendezésének egyik meghatározó ötlete az, hogy Antigoné és Kreón vitájának "tárgya", Polüneikész teteme megjelenik a színpadon.(...) A temetés kérdése ezúttal nem valamiféle elvont eszmei problémaként, elvi választásként merül fel, hanem hús-vér emberi dilemmaként. A szereplőknek ugyanis magához a testhez kell valamiféle viszonyt kialakítaniuk, s ezen keresztül ahhoz a személyiséghez, amelyet Polüneikész jelentett a számukra."
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások