Mozart harmadik Da Ponte-operáját, a Cosi fan' tuttét 1790-ben mutatták be. Zeneileg és színházi eszközeiben jelentősen különbözik a Figarótól vagy a Don Giovannitól. A konzervatív ízlés a Mozart-életművön belül sokáig háttérbe szorította a Cosit éppen azon tulajdonságai miatt, melyektől ma egyre inkább kezdjük felfedezni Mozart modernségét, mely e darabban megmutatkozik: a mindvégig elbűvölően szép - tehát nem az egyes áriákban kicsúcsosodó - muzsikát, a bevett színházi fogásokkal létrehozott, egyszerű cselekmény életfilozófiai bonyolultságát. A Fischer Iván-vezényelte előadás - a 2006-os Glyndebourne-i Fesztivál világjáró produkciója - olyan énekeseket vonultat fel, mint a német Juliane Banse és Anke Vondung, a görög Tassis Christoyannis, a finn Topi Lehtipuu vagy a brit Claire Ormshaw és William Shimell, akiket Glyndebourne-től Salzburgig, a BBC Promstól a Théâtre des Champs-Élysées-ig vagy a Bastille Operáig, Zürichtől Madridig és Chicagóig ünnepelnek. A Cosi fan' tutte igazi főszereplője a zenekar - esetünkben a nemzetközi élvonalba tartozó Budapesti Fesztiválzenekar.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások