David Alagna operáját Victor Hugo azonos című regénye inspirálta. A Nagy Francia Forradalom vérengzéseitől megcsömörlött Hugo-t erősen foglalkoztatta a halálbüntetés témája. (A módszer egyik legkövetkezetesebb ellenzője volt.) 1829-ben jelentette meg az Egy halálraítélt utolsó napja című művét, amely naplószerűen mutatja be egy kivégzésére váró férfi utolsó huszonnégy óráját. A halálvárás motívuma lett Alagna operájának alapja. A színen két halálraítélt utolsó napját kísérheti végig a néző. Az események két cellában és két különböző idősíkon zajlanak: az egyik cellában egy férfi várja végső óráját az 1820-as években, a másikban egy nő, valamikor a 21. században. Az előadás két főhőse két olyan ember, akik megérdemelt büntetésükre várva szélsőséges érzelmeket élnek át: félelmet, dühöt, keserűséget, lelkifurdalást éreznek. Kétségbeesetten emlékeznek vissza "régi" életükre, és reménykednek - egészen az utolsó percig.
Szép zene,hallgatható és áttekinthetõ.A rendezés is jó.Ráadásul a szerepek is rátaláltak megformálójukra.Szerintem Nagy Zoltán esélyes a legjobb férfi alakítás díjára.Némi meglepetés volt,hogy a szerzõ nem volt jelen a világpremieren.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások