Ami a könnyűzenében John Lennon és Paul McCartney, a musicalben Lloyd Webber és Tim Rice, az az operában Mozart és Lorenzo Da Ponte. A tökéletes szerzőpárosok. Kettőjük találkozásának eredménye három zseniális opera, a Don Giovanni és a Cosi fan tutte mellett a valaha írt a legjobb opera, a Figaro házassága. Ennek az operának a szereplői nem legyőzhetetlen hősök, nem mítikus alakok, nem félistenek, hanem mi, az egyszerű átlagos emberek. Ez az opera rólunk szól. Szeretetről, magányról, féltékenységről, odaadásról, bizalomról, kiszolgáltatottságról, csalásról és megbocsátásról. Mindennapos emberi játszmáinkról. És teszi ezt humorral, határtalan életörömmel, nagyvonalú bölcs derűvel. Nagy pillanatok, amikor egy művészeti alkotásban valamilyen módon önmagunkra ismerhetünk. A gödöllői előadás megmutatja, hogy ez megtörténhet az operaszínpadon is.
Az előadás önerőből készül, a műfaj iránt elkötelezett alkotók összefogásaként, eleget tesz az opera műfajt kedvelők igényeinek, de egyúttal új közönséget is szerezhet a műfajnak. Miközben a zenei kivitelezésben maximálisan megfelel a műfaj követelményeinek, a szólisták színészi képességeinek, tapasztalatainak felhasználásával, kreatív díszlet-, jelmez- és játékötletekkel válik egyedi, sodró lendületű, humoros előadássá. Erre maximálisan alkalmas a Beaumarchais művén alapuló cselvígjáték, és Mozart csodálatos zenéje. Nagy hangsúlyt kap a történet és a zene kortalansága, a színrevitel során ma is aktuális élethelyzetek, emberi viszonyok kerülnek bemutatásra, gyakran erősen groteszk felhanggal. Az előadás alapkoncepciója, hogy szerepformálásban az énekesek megvalósíthassák saját ötleteiket is, így országos és nemzetközi hírnevet szerzett művészek vállalták a főbb szerepeket. Ők olyan kötöttségektől mentes, önfeledt játékot mutatnak be, amely nagyon ritka a hazai operaszínpadokon. A darabot ismerő nézők így egy különösen derűs, mozgalmas, egyedi feldolgozást láthatnak, míg azok is remekül szórakozhatnak, akik fenntartással viseltetnek a műfaj iránt.
A(z) Művészetek Háza Gödöllő Kulturális és Konferencia Központ előadása
Hozzászólások