Színház

Hamlet

mozgásszínház, 1 felvonás, 90 perc, 2010.

Értékelés:

1 szavazatból
Szerinted?

A leghosszabb Shakespeare-drámaszöveg szavak nélkül, mégis érdekesen és abszolút hitelesen, miközben mindennapi társas és magánválságainkra jellemző lelki folyamatokat képez le aktuálisan. Hamlet útja a szándék megszületésének útja. Hamlet mi vagyunk. Az észlelés, a megdöbbenés, s a felnőtté válás egyedi, s egyszeri feltárulásának viselői. A Hamlet stációtörténet. Az út története, amelyben valaki alkalmassá válik arra, hogy a dolgok beteljesülhessenek általa, hogy eszköze lehessen a kizökkent idő helyreállításának. Hamlet nem hős. Hamlet ember. Az egyetlen. Hamlet mi vagyunk. A fizikai-színházi adaptáció a darab "belső mozijának" formába öntése. A színház ezen formája úgy használja a színészt, hogy jelenléte, akcióinak tagolása, s az általa teremtett csönd hoz létre színházi pillanatokat.
Az M Studio "Hamlet" előadásának 90 perce, sűrű, izgalmas folyama a shakespeare-i drámának. A történések színháza, a fizikai események erőteljes láncolata. 7 színész érett játéka, a drámatörténet talán legismertebb darabjában.

A(z) M Studio előadása

Bemutató időpontja:

2010. május 11., M Studio

Stáblista:

Hozzászólások

8/10
FElepHánt 2010 máj. 13. - 14:25:44 8/10
FeHér Elephánt Kulturális Ajánló Portál----------- www.toptipp.hu ----------------------- HAMLET-------------------- Uray Péter------------------------ Sepsiszentgyörgyi M Stúdió---- A Romeóhoz képest kevesebb tánc, kevesebb párbaj, kevesebb szerelem. A sírásó Bajkó László pemzlijével sepregeti a királyi koporsó körül a földet, a királynõ ezüstszürke fátyolba burkolózva gyászol, de mihamar eldobja azt, hogy Carmencita Brojboiu borvörös csoda- estélyijében mulatozzon a gyilkos fivérrel. Kettõsük alpárian groteszk, némi italozás után börleszkízû fetrengésbe torkollik. De a párducmozgású Gertrud: Polgár Emilia, miközben félig az alázatba fulladt udvarmestert is elcsábítja, az élveteg domina hiteles portréját rajzolja meg. Polonius szerepében Nagy Attila a végtelenségig alkalmazkodó szolgalélek, otthon meg kimért okoskodó, emlékezetes alakítása kimunkált fegyelmezettségével tûnik ki. A dán királyfi képe kissé elhalványul az udvar kicsapongó közegében, töprengõ vívódásai nem jelennek meg vizuális jelekben, nem szerencsés, hogy csak monológjai tudatnak minderrõl. Dávid Attila Péter és az Oféliát játszó Györgyjakab Enikõ kettõsei a hamvába holt szerelem kifejezõi, félig megvalósuló mozdulat-láncok. Fehérvári Péter villámgyors mozgású, dinamikus szilajságú Laertes, de mint bumfordian sete-suta Guildenstern is nagyszerû. A két színész viharos tempójú párbaja után, dermesztõ kontraszt a halálba görnyedt, térdelõ tetemek képe. A legnagyobb alakítás Szekrényes László Claudiusa. A koporsóra nem szórja a földet, lapáttal dönti, a halotti torból nászlakomává viduló mulatozásban elsöprõ energiával komédiázik, robusztos alkatánál csak hevessége erõsebb. Gátlástalan és célratörõ, nõjét és a férfipartnereket egyaránt pehelyként dobálja, az imajelenetet katartikus csúcsra emeli. Vad megbánással dobja magát hátsó hídba, csak úgy koppan busa koponyája, tíz körömmel kaparja a padlót, sunyi megbánással pillog az ég felé. Az igazságosztó tõr elõl, könyörgõ mozdulattal hanyatlik a földre, de még halálában is megõrzi karizmatikus nagyságát. A finoman visszatartott, lekerekített mozgások a no-színházat, a pekingi operát idézik, az a tény is, hogy így olyan darabokat lehet színpadra állítani, amelyeknek történetét min- den nézõ ismeri. Uray Péter társulatépítõ pedagógiai munkája, az átgondolt gesztusrendszer és az autentikus koreográfia a kiugrás lehetõségét hozta meg a Sepsiszentgyörgyi M Stúdió nagyszerû együttesének.