IZP-estek - Krizsán Dániel: Diplopia / Bányai Mirjam Léna: Poker Face

táncelőadás, 2020.

Még nincs szavazat!

Légy te az első!

Fókuszban a fiatal alkotóművészek – Mozgásban az Imre Zoltán Program!
Az új táncművészeti kezdeményezés célja a fiatal tehetségek támogatása és képzése mellett, a jövő nézőgenerációjának kinevelése is, melynek megvalósulását a Nemzeti Kulturális Alap támogatja.

Krizsán Dániel: Diplopia

Rohanóvá vált világunkban ahol a határidő a "MOST", nem vesszük észre, miket áldozunk fel a teljesítés nevében. A diplópia, kétféle szemléletet mutat be egy nő életének rövid részletéből, akit a társadalom megfelelési kényszerbe hajszolt. 
Krizsán Dániel a Magyar Táncművészeti Egyetem koreográfus szakán végzett. Évekig szabadúszó táncművészként dolgozott, mialatt rengeteg neves és elismert alkotóval és rengeteg táncstílussal találkozott. Később leszerződött a Bozsik Yvette Társulathoz, melynek mai napig oszlopos tagja. 2018-ban megkapta az Évad Legjobb Férfi Táncművésze díjat.
Alkalmazott koreográfusként már több előadás létrejöttében vett részt, ám önálló táncelőadása
még nem volt.
Szereposztás: Hortobágyi Brigitta (A Nő), Bujdosó Anna (A Nő Lidérci valója), Aradi Zsolt
(Lidérc) Engelmann András (Lidérc)
Koreográfus: Krizsán Dániel

Bányai Mirjam Léna: Poker Face

Három fiatal nő találkozik Bányai Mirjam Léna első önálló koreográfiájában. "Ki vagy
te?" hangzik el az első kérdés. "Hol vagy te a hétköznapok megannyi álarcai, feladatai,
kompromisszumai között?" "Miért van szükség ezekre a játszmákra?" "Miért hisszük
azt, hogy általuk előrébb juthatunk, vagy éppen csak túlélhetünk?" "Honnan ered ez a
mindent elfedő, fájdalmas Poker Face - és mi kell ahhoz, hogy végre fel tudjuk adni?"

Az Imre Zoltán program keretében létrejövő előadásban Bányai Mirjam Léna három női sorsot
mutat be első önálló táncszínházi koreográfusi munkájában. A cégvezető, a titkárnő és fiatal
pályakezdő életét is meghatározza a kifelé mutatott arc és a belül megélt személyiség
kettősége. Milyen körülmények, milyen élethelyzetek kényszerítik őket arra, hogy idealizált
vagy egyszerűen hamis képet mutassanak magukról? Miért van szükségük azokra a
játszmákra, amelyek révén azt hiszik, előrébb juthatnak - vagy éppenséggel csak túlélhetnek?
Közös nőiségük megélésén, hasonló problémáik felismerésén keresztül képesek lehetnek
megtalálni a közös pontot? Azt a pontot, amikor már fel tudják adni a Poker Face-t?

Bányai Mirjam Léna (koreográfus): Táncművész. Pályája során több évadon át tag volt a
Kecskemét City Balettban, a Miskolci Balettban, valamint a Budapest Táncszínháznál, és
fellépett már többek közt a Kulcsár Noémi Tellabor társulat előadásaiban is. Jelenleg
szabadúszó táncművész, koreográfus. 2018-ban a Magyar Táncművészek Szövetsége neki
ítélte az Évad Legjobb Női Táncművésze díjat. A POKER FACE az első önálló táncszínházi
koreográfusi munkája. Mentora Csere Zoltán táncművész.

Cseh Dávid (dramaturg): Dramaturgént és szerzőként is alkotó művész. Rendszeres
közreműködő a Kulcsár Noémi Tellabor társulat előadásaiban, korábban 2013 és 2016 között
a Miskolci Nemzeti Színház, később a Vígszínház dramaturgja volt. Jelenleg szabadúszó
dramaturg.

Szereposztás/stáb:
Táncművészek: Bacsó Gabriella, Tóth Rebeka, Bányai Mirjam Léna
Hangtervező, zene: Nagy Marek
Fénytervező: Csere Zoltán
Jelmeztervező: Bányai Mirjam Léna
Mentor: Csere Zoltán

Dramaturg: Cseh Dávid
Rendező, koreográfus: Bányai Mirjam Léna

Bemutató időpontja:

2020. április 7.,

Hozzászólások