"Miért tartjuk oly sokan a műfaj egyik meghatározó alapművének a Mark Hellinger Színházban 1971. október 12-én bemutatott Jesus Christ Superstart? Miért forrósodik át a rajongók hangja, ha szóba kerül, miért "indul be" mindenki, ha megszólal valamelyik részlete? A legfontosabb ok, hogy Andrew LLoyd Webber és Tim Rice műve igazi zenés dráma, opera -habár rockzenével- de a szó legteljesebb értelmében az. A története - a Getsemáne-kerti éjszakával, a letartóztatással, a Heródes és Pilátus előtti megpróbáltatásokkal, majd befejezve a keresztrefeszítéssel és a legendává dicsőülés vásárian harsogó epilógusával - tökéletes ívű, mesterien megkonstruált dráma, amelyre, mint csontra az izmok, úgy tapadnak Webber ragyogó és elementáris erejű melódiái. Ez a sokszínű, érzelemmel és szenvedéllyel és - ahol kell - humorral telített zene önmagában is hordozza a drámaiságot. A szövegíró, Tim Rice pedig - Walter Kerrt idézem - "csodálatos érzékkel találta meg a legszemélyesebb, legmeggyőzőbb kifejezésmódot, amely a rockmusicalt megkülönbözteti a műfaj más stílusú alkotásaitól".
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások